Cele mai dorite beneficii pentru angajați în 2020: tichete de masă, cadouri, turism, servicii medicale și pensii private – analiză Benefit, o companie Edenred

Tichetele de masă, cadourile – reprezentate de carduri cadou la peste 100 de retaileri din diverse industrii, turismul intern – accesat prin intermediul voucherelor de vacanță, serviciile medicale – pentru angajați și aparținători și pensiile private (pilonul III) sunt principalele 5 beneficii flexibile alese de angajați, în 2020, potrivit analizei anuale Benefit, o companie Edenred, asupra industriei de beneficii extrasalariale din România, aflată la cea de-a 4-a ediție.

Benefit

Bugetele alocate de companii, în 2020, pentru beneficiile angajaților au crescut ușor. Astfel, dacă în 2019 bugetul lunar brut oferit fiecărui angajat pentru beneficii flexibile era de aproximativ 390 de lei, anul trecut, media lunară a  trecut de 400 de lei. Angajații au direcționat 75% din bugetele lor înspre beneficii scutite total sau parțial de taxe.

Analiza ia în calcul date de la peste 215.000 de angajați la nivel național, din industrii precum Call-center & BPO, IT & Software, producție, retail, servicii, servicii financiare etc., care utilizau soluția de beneficii flexibile Benefit la finalul lui 2020.

„Efectele directe și asociate ale pandemiei de COVID-19 continuă să fie un subiect principal în departamentele de resurse umane din țară, afectând fiecare componentă a locului de muncă, inclusiv beneficiile extrasalariale. În ultimul an, în România, a crescut interesul pentru beneficii digitale în rândul tuturor categoriilor de angajați, aceștia alegând produse și soluții pe care le pot accesa imediat și care le oferă un plus de siguranță.

Astfel, au luat avans beneficiile care au legătură cu achizițiile în mediul online, serviciile medicale pentru angajați și familiile lor, dar și vacanțele în România”, spune Stelian Bogza, cofondator Benefit.

Ce beneficii au înregistrat scăderi

În 2020, abonamentele la sport, transportul, cursurile profesionale au înregistrat cele mai mari scăderi în topul preferințelor din platformă, ca o consecință directă a măsurilor de prevenție impuse de autorități în pandemia de COVID-19.

În medie, angajații au cheltuit 200 de lei pentru achiziția unui beneficiu din categoria celor flexibile în platforma Benefit. În număr mare, angajații au accesat facilitatea oferită de platforma pentru a-si cumula bugetele primite de la angajator pe mai multe luni și au folosit inclusiv fonduri personale pentru unele beneficii ce pot fi plătite astfel.

Beneficii frecvent cumpărate/ Oferte speciale

Cel mai frecvent cumpărat beneficiu nedeductibil a fost cardul cadou la magazine din diverse industrii.

Categoria de Oferte Speciale, unde Benefit negociază reduceri corporate între 5% – 70% pentru toți utilizatorii, a fost accesată în 2020 de 2 din 3 utilizatori ai platformei. În secțiune, angajații au cumpărat servicii și produse la prețuri preferențiale folosind bani personali și din bugetele de la angajatori și estimăm că au economisit astfel peste 10 milioane de lei.

Benefit a anticipat nevoia de diversitate în categoriile cele mai accesate, astfel că, încă din luna martie 2020, a inclus beneficii și reduceri corporate adecvate contextului cu restricții generate de pandemie. Pentru secțiunile Beneficii Flexibile și Oferte Speciale, Benefit a încheiat parteneriate cu magazine online, platforme de food delivery, spații de co-working, antrenamente sportive online, programe de coaching pentru adulți, servicii de psihologie sau programe de învățare pentru copii.

Companiile care acordă beneficii fixe au oferit mai des soluții cu valoare nominală maximă

Beneficiile fixe au rămas și în 2020 prima alegere pentru majoritatea angajatorilor. Aceștia au oferit în pachetele pentru angajați beneficii deductibile precum tichete de masă, în limita unui tichet de masă/ zi lucrătoare (valoarea nominală maximă este, în prezent, de 20,01 lei), tichete cadou oferite la ocazii speciale (1 Martie, 1 Iunie, Paște, Crăciun), vouchere de vacanță (acordate în limita a 6 salarii minime brute/ an/angajat, oferite exclusiv în format digital), tichete culturale (ce beneficiază de taxe 0% pentru angajator și impozit pe venit de 10% pentru angajat și pot fi acordate lunar cu o valoare maximă de 160 de lei/ angajat sau ocazional în cuantum de 320 de lei/ eveniment).

„Platforma de beneficii flexibile Benefit consolidează oferta Edenred încă din 2019 și le permite clienților noștri corporativi să își eficientizeze politicile de HR și să își sporească atractivitatea, cu o gamă largă de programe de beneficii complet personalizabile, pentru a se adapta nevoilor fiecărui angajat. La nivel general, contextul recent a contribuit semnificativ la personalizarea și îmbunătățirea pachetelor oferite de companii, care își adaptează oferta pentru specificul și nevoile echipelor.

Pe lângă apariția unor beneficii noi – de la bugete pentru adaptarea spațiului de lucru de acasă, la zile libere pentru părinți și consiliere online pentru angajați – anul trecut, companiile care acordă beneficii fixe au înțeles să vină în sprijinul angajaților și le-au oferit mai multe soluții cu valoarea nominală maximă deductibilă, ajutând la creșterea puterii de cumpărare a acestora”, spune Cătălin Olteanu, director comercial Edenred România.

Benefit

Benefit este o companie Edenred și este utilizată, în prezent, de peste 224.000 de angajați din peste 330 de companii din industrii precum: call-center&BPO, IT&software, producție, retail, servicii, servicii financiare etc. Aceștia au acces la peste 4.000 de beneficii flexibile și Oferte Speciale.

Edenred este lider de piaţă ca platformă de servicii şi plăţi şi este partenerul de zi cu zi al întregului ecosistem al pieţei muncii, conectând peste 50 de milioane de angajaţi şi 2 milioane de comercianţi parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienţi corporativi în 46 de ţări.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *