Foarte mulţi producători din industria FMCG îşi doresc să vândă pe Amazon, una dintre cele mai de succes platforme de tip marketplace din lume pentru cumpărături și vânzări online, cu acoperire globală şi zeci de milioane de clienţi.
Iar acum, acest lucru este posibil şi pentru producătorii din industria FMCG din România şi datorită serviciilor furnizate de compania Bento care oferă celor care doresc să devină selleri pe platforma Amazon: interfaţare cu platforma Amazon, o analiză completă a vânzărilor şi consultanţă dedicată.
Credit Foto: shutterstock.com
Serviciile Bento vin în completarea facilităţilor pe care Amazon le-a împlementat acum circa 4 luni când a permis şi companiilor din România, care doresc să vândă prin Amazon, să se înregistreze direct pe site-ul www.amazon.co.uk în calitate de selleri, anterior procesul de înregistrare fiind unul foarte anevoios. Astfel că, în acest moment, un singur cont permite utilizatorilor să gestioneze inventarul și vânzările pe 5 piețe uriaşe: amazon.co.uk, amazon.de, amazon.fr, amazon.it și amazon.es.
Aici sunt ţările acceptate pentru înregistrare pe platforma Amazon.
Unul dintre modelele de a vinde prin Amazon este Fullfiled by Amazon, ce constă în livrarea produselor către unul dintre centrele de distribuţie Amazon, iar Amazon preia, depozitează, impachetează, etichetează – dacă este cazul – şi livrează produsele către clientul final.
Odată înregistrat, „sellerul” îşi administrează propria pagină pe Amazon, o pagină dedicată care conţine detalii legate de companie, brandurile din portofoliu, poze şi descrieri ale produselor şi alte elemente.
Ce poate face Bento?
1. Interfaţarea cu Amazon
Înainte de toate, Bento face o interfaţare între programele de back – office ale sellerului, adică ale producătorului, şi programele platformei Amazon, un soft care ajută producătorul să integreze toate informaţiile din platforma Amazon cu propriile programe.
„Din punct de vedere legal, gestiunea de la Amazon este o gestiune în custodie care se încarcă pe măsură ce sellerul face transferul din propria fabrică către Amazon şi se descarcă pe măsură ce Amazonul vinde. Toate acestea se întâmplă în timp real şi în concordanţă cu legislaţia din România.
Odată instalat, softul de la Bento evidenţiază exact care sunt mărfurile din stocul propriu, care sunt mărfurile din stocul Amazon şi care sunt mărfurile aflate în tranzit, adică pe drum. De asemenea, softul trimite automat alerte pentru evitarea situaţiilor de OOS (nr. Out-Of-Stock) şi ţine cont de vânzarea medie pentru fiecare produs, durata de aprovizionare/ transport şi de recepţie a mărfii, astfel încât să existe o continuitate în vânzările de pe platformă. A avea toate aceste lucruri la îndemână, este ceva deosebit de puternic.” a declarat Dan Giuşcă, Software Architect Bento.
Softul de la Bento furnizează sellerului prezent pe platforma Amazon, pe lângă informaţiile utile departamentului de contabilitate şi departamentului de producţie, o multitudine de rapoarte de vânzări, utile departamentului de marketing & vânzări.
2. Componenta de analiză care optimizează procesul
„Preţurile de vânzare de pe Amazon se deduc din serviciile Amazon, astfel încât sellerul să nu vândă în pierdere, raportat la costurile de producţie. Cu atât mai mult la produsele din industria FMCG unde presiunea pe preţ este una foarte mare, ţinând cont de faptul că marjele sunt destul de mici, iar unele produse sunt deteriorabile. Deci, în această zonă, componentele de calcul de preţ, stocuri, gestiune a producţiei sunt foarte importante pentru a optimiza procesul, cu atât mai mult cu cât stocurile la Amazon costă,” a completat Dan Giuşcă.
3. Consultanţă dedicată pentru accesul ca seller pe Amazon
În plus, Bento poate recomanda şi un consultant dedicat pentru procesul de listare ca seller pe platforma Amazon. „Din experienţa noastră, pot să va spun ca hăţişul listării pe Amazon este unul complicat. Obţinerea accesului pe platforma Amazon ca seller de produse FMCG este un proces foarte complex şi de durată care presupune, pe lângă verificarea companiei, a brandurilor şi a călităţii produselor, şi o altă serie de elemente legate de eligibilitate, etichetare, legislaţie din ţarile unde Amazon vinde etc, iar ghidarea paşilor spre listare de către o persoană pe care i-a mai făcut de mai multe ori este de un real ajutor,” a declarat Dan Giuşcă.
Compania Bento, prin produsele sale adresate sectorului de manufacturing, se poziționează ca unul dintre cei mai buni dezvoltatori de software de gestiune a unităților de producţie din industria FMCG.
Bento, o companie tânără şi inovatoare din domeniul IT şi de dezvoltare de software, are consultanţi de business foarte experimentaţi în domeniul de productie, iar în plus compania deţine şi o metodologie de implementare care garantează succesul şi urmărirea obiectivelor proiectului.
Soluţia de la Bento, destinată gestiunii de producţie, are câteva linii directoare pe care şi le-ar dori orice producător din industria FMCG precum: urmărirea producţiei în timp real şi cât mai automatizat, interpretarea datelor obţinute prin această monitorizare pentru o planificare optimizată a producţiei, calculul şi managementul costurilor de producţie şi nu în ultimul rând integrarea soluţiei cu celelalte sisteme IT existente în compania de producţie.
În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
