E-facturare și E-transport în România – Principalele provocări și soluții

La data de 1 iulie 2022, a fost implementat în România Sistemul Național de Facturare electronică RO eFactura, ca soluţie obligatorie pentru produsele cu risc fiscal ridicat. Obligația se aplică atât companiilor românești, cât și celor străine, dar care au filiale în România. Mai mult, în încercarea de a combate evaziunea fiscală și de a îmbunătăți colectarea TVA, Ministerul Finanțelor din România a decis introducerea e-transportului, care este un sistem electronic destinat monitorizării transportului rutier de mărfuri cu risc fiscal ridicat în România. Ce provocări au adus companiilor aceste modificări legislative?

E-facturare

Principalele provocări

Deoarece compania Comarch – unul dintre primii operatori globali ce permite companiilor să trimită și să primească facturi electronice – este deja implicată în sprijinirea companiilor în îndeplinirea cerințelor de e-transport și e-facturare, se știu deja provocările. Unele companii au avut o problemă cu datele de bază, deoarece informațiile trebuiau actualizate atunci când lipseau unele informații specifice.

Au existat, de asemenea, probleme legate de cotele de TVA care nu au fost validate, în ciuda introducerii codului corect. Unele companii au rămas blocate în timpul procesului de validare. În plus, ANAF este o platformă dinamică care se schimbă și se îmbunătățește de-a lungul timpului, așa că este important să o monitorizezi constant, ceea ce necesită și resurse.

Nu există nicio îndoială că, din cauza complexităților legale și tehnice, emiterea de facturi pe deplin conforme sau a altor tipuri de documente, cum ar fi avizele de expediere, poate fi un proces greoi. Un termen extrem de scurt, lipsa de informații esențiale și erorile și omisiunile în documentația oficială au făcut ca implementarea soluțiilor de e-facturare și e-transport în România chiar mai complexe decât se aștepta. De menționat că unele dintre documentele relevante au fost publicate cu câteva zile înainte sau chiar după data scadenței.

Soluții

Întrucât adoptarea facturilor electronice este adesea plină de incertitudine, merită luate în considerare câteva soluții disponibile pe piață care pot ajuta la îndeplinirea acestor cerințe și pot economisi timp și costuri.

Platformele de facturare electronică, cum ar fi cea oferită de compania Comarch, vă vor ajuta să rămâneți pe deplin conform cu cerințele ANAF, în timp ce faceți schimb de facturi electronice și avize de expediere (DESADV), fără a vă face griji cu privire la schimbarea dinamică a cerințelor și a reglementărilor legale viitoare.

Soluțiile de E-facturare de E-transport automatizează și facilitează multe procese, inclusiv:

• Colectarea documentelor primite de pe toate canalele și maparea lor într-un format cerut de ANAF
• Definirea validarii tehnice și de business pentru a minimiza numarul de documente eronate
• Arhivare pentru perioada de păstrare impusă legal
• Integrare cu diferite sisteme ERP
• Urmărirea documentelor
• Dirijarea fișierelor către mai mulți parteneri în același timp
• Pregătirea codurilor UIT personalizate – PDF cu QR Code (se aplică pentru RO e-transport)

Comarch

Toate soluțiile de mai sus sunt furnizate de platforma Comarch e-Invoicing. Comarch a devenit unul dintre primii operatori globali care a îndeplinit cerințele ANAF, ceea ce permite companiilor pe care le deservește să trimită și să primească facturi electronice (cu statutul acestora) și să trimită avize către/de la ANAF. Fiind un furnizor de încredere cu 20 de ani de experiență, Comarch monitorizează constant schimbările legislative din legislația românească și din multe alte țări. Datorită acestui fapt, clienții Comarch pot fi pe deplin conformi în peste 60 de țări.

Pentru mai multe informații, obțineți gratuit e-book-ul despre modificările legale din România.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *