ESSA Group continuă investițiile în 2021 și anunță proiecte noi de dezvoltare

ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, plănuiește pentru anul acesta mai multe proiecte menite să consolideze principalele sale linii de business, după un 2020 în care întreaga afacere a fost recalibrată, fiind luate măsuri potrivite cu noul context dictat de pandemie.

essa group

Fondat în urmă cu un deceniu de antrepreorul Eugen Saulea, grupul a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent.

Au fost trei ingrediente principale care ne-au salvat businessul anul trecut: flexibilitatea, implicarea și motivarea. Acestea au reprezentat, de altfel, punctele cheie ale întregii structuri ESSA fără de care nu am fi reușit să ne adaptăm schimbărilor bruște din 2020. Am fost atenți la nevoile partenerilor și am customizat serviciile în acord cu bugetele și evoluția vânzărilor. În plus, am fost flexibili în a activa și implementa programe noi, unele dintre acestea diferite de ceea ce făceam până la acel moment”, spune Eugen Saulea.

Un exemplu bun în acest sens este cel referitor la dezvoltarea structurilor de curățenie și igienizare cu ajutorul cărora au fost gestionate, printre altele, stații de metrou și spații de socializare. În plus, odată cu mutarea comerțului în online, ESSA a dezvoltat platforme suport pentru rețele, de la componenta de call center și partea de comenzi online, până la structuri de pregătire a comenzilor direct în punctele de vânzare.

Servicii ESSA Group

Serviciile ESSA sunt împărțite în trei mari divizii, respectiv cea de merchandising (cu o pondere de peste 60%), structura de leasing personal (peste 15%) și structura de BTL (aproximativ 23%). Cu precizarea că ponderea punctată pentru fiecare divizie în parte se referă la perioada de dinainte de pandemie.

Măsurile de limitare a contactului între persoane, dar și scăderea traficului în punctele de vânzare și trecerea bruscă la telemuncă au fost cele care au condus la decizia partenerilor ESSA de a renunța la programele ce pot contribui la transmiterea bolilor. Drept urmare, primele programe închise în 2020 au fost cele de BTL, respectiv proiectele ce implicau prezența promoterilor în punctele de vânzare, cu sesiuni de degustare și de informare.

ESSA Group a implementat rapid diferite servicii astfel încât să nu recurgă la concedieri în rândul angajaților. Mai mult chiar, în plină criză sanitară – în lunile martie și aprilie – a angajat câteva sute de oameni, iar la finalul anului trecut, erau circa 1.643 de angajați cu contracte de muncă.

Investiție de 2 milioane de euro în S1

Ca parte a strategiei de dezvoltare, ESSA Group va investi în prima jumătate a acestui an în consolidarea și creșterea serviciilor cerute de la declanșarea crizei sanitare, cum ar fi leasingul de personal pentru serviciile de curățenie și igienizare, picking pentru comerțul online, serviciile de management POSM-uri sau serviciile de tip lucrător comercial.

Existând cerere de dezvoltare a unui serviciu complex de suport vânzari (preluare comandă, livrare, încasare), planurile noastre de investiție se îndreaptă prioritar în această direcție. Investiția este de cel puțin 2 milioane de euro și se va realiza împreună cu o bancă parteneră. Totodată, pentru a doua parte anului, speranța noastră este de revenire și la programele de BTL (promoteri și consultanți), fiind nevoie de prezența acestora în punctele de vânzare. De fapt, provocarea cea mare a structurii de conducere a ESSA a fost de a recupera cei 23% pierduți prin închiderea programelor de BTL”, declară Eugen Saulea.

Analizând contextul actual, antreprenorul consideră că anul 2021 va fi „un an mai greu din punct de vedere economic”, iar anumite sectoare de business nu vor deveni active, la o capacitate de supraviețuire, mai devreme de semestrul al doilea al acestui an.

ESSA Group

Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuți jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În anul 2019, grupul a raportat afaceri de 14,3 milioane de euro, pentru ca în 2020 să sară puțin de 15 milioane de euro. Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale comunicare), call center şi merchandising . În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *