EuroCommerce, organismul european ce reprezintă companiile din comerț din Europa, reamintește retailerilor să întreprindă acțiunile necesare în legătură cu implementarea noului Regulament General pentru Protecția Datelor (GDPR), care îşi va face efectele începând cu 25 mai 2018.
Comisia Europeană a avertizat de curând că a intrat în linie dreaptă cu pregătirile pentru implementarea noului Regulament GDPR în rândul statelor membre. Mai mulți retaileri au investit deja în mod semnificativ pentru a pune în practică mijloacele necesare conformării cu acest regulament.
Pentru a ajuta statele membrie, EuroCommerce a pus la dispoziția acestora un Ghid „The new EU Data Protection Rules – A Guide for Retailers”, al cărui scop este ajutarea membrilor să păstreze confidenţialitatea datelor clienților săi. În prezent, ghidul este actualizat pentru a ține cont de noile date și îndrumări din partea autorităților.
Vânătoarea de stocuri (20 – 22 februarie) – Reduceri de până la 50%
„Este un Ghid binevenit şi apreciem eforturile Comisiei de a ajuta businessurile, în special companiile mici, să se conformeze cu GDPR. În acest moment, EuroCommerce face actualizări ale ghidului pentru ca retaileri să se poată conforma mai uşor cu noul regulament şi pentru a include toate instrucțiunile emise de autorități. Retailerii încă lucrează pentru a-şi organiza cât mai bine datele consumatorilor și pentru a primi acordul acestora de a le folosi.
De asemenea, în luna martie, vom oferi retailerilor instrumente suplimentare pentru a promova conștientizarea necesităţii protecției datelor și respectarea noilor standarde impuse”, a declarat Christian Verschueren, Director General al EuroCommerce.
Verschueren a mai declarat că există preocupări în sectorul de retail în legătură cu eventualele suprapuneri sau contradicții între GDPR și Regulamentul privind confidențialitatea pe internet, regulament ce este în dezbatere în Parlamentul European și în Consiliu.
„Factorii de decizie trebuie să asigure că Regulamentul privind confidențialitatea pe internet și GDPR pot lucra împreună, în același timp, mai degrabă decât să se contrazică reciproc, ceea ce poate cauza probleme în discuțiile cu consumatorii. Aceștia vor să aibă încredere că datele lor vor fi folosite cum se cuvine, iar retailerii trebuie să poată implementa ambele Regulamente în așa fel încât să mulțumească consumatorii.”, a declarat Christian Verschueren.
EuroCommerce este vocea a 6 milioane de comercianți (retaileri, en-gros-işti și alte companii de comerţ). Membrii organismului european includ federațiile naționale de comerț din 31 de țări, cei 27 retaileri din Europa și federațiile care reprezintă sectoare specifice de comerț.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.