FAN Courier estimează că va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior

FAN Courier estimează că va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul anterior, pe fondul unui an plin de provocări și incertitudini. Compania a continuat și în 2022 investițiile masive în tehnologizare, digitalizare și servicii de livrare alternativă, precum și în extinderea și automatizarea HUB-urilor, consolidându-și constant poziția de lider al pieței de curierat. 2022 este anul cu un nivel record al investițiilor planificate și realizate: 31,5 milioane de euro.

fan courier

În 2023, FAN Courier estimează o creștere a pieței de curierat cu 10-15%, după ce în acest an a atins o valoare de 850 milioane de euro. În contextul avansului industriei, FAN Courier previzionează pentru anul următor o creștere de 15% a business-ului propriu.

2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, venit după alți doi ani dominați de imprevizibilul dat de pandemie. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creșterii prețurilor la combustibil și energie, costuri cu impact semnificativ în activitatea noastră curentă. Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiți să majorăm tarifele cu 6-7% și să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediție. Impactul creșterii costurilor a fost atât de puternic încât ne așteptăm la o scădere semnificativă a profitabilității.

Am observat în piață, mai ales după izbucnirea războiului în Ucraina, dar și din cauza scumpirilor în lanț la produsele de bază, o stare de așteptare și de chibzuință în rândul consumatorilor, stare generată în mare parte de scăderea puterii de cumpărare. La categoria vești bune putem aminti o creștere a interesului clienților pentru livrările alternative – lockere, Collect Point, etc. -, zone spre care am direcționat și noi o mare parte din investițiile din acest an”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.

În 2022, comerțul online a avut o pondere de 60-65% în activitatea companiei, iar estimările rămân în continuare de creștere, mai ales în contextul campaniilor tradiționale de discount-uri din ultimele două luni ale anului.

În ceea ce privește campania de Black Friday din acest an, majoritatea sellerilor au avut creșteri importante, fapt care s-a reflectat și în creșterea activității FAN Courier. Particularitatea din acest an a fost că s-a înregistrat o scădere a comenzilor de bunuri cu ciclu de viață mai mare (ex: electrocasnice), în favoarea bunurilor de larg consum (ex: haine, cosmetice etc.).

Nivelul investițiilor

Nivelul investițiilor atins de FAN Courier în acest an a depășit 31,5 milioane de euro, cele mai importante proiecte fiind dezvoltarea rețelei de lockere, digitalizarea, extinderea și tehnologizarea mai multor HUB-uri din țară și extinderea flotei auto.

”În acest an, de departe cea mai amplă investiție pe care am derulat-o a fost cea în dezvoltarea rețelei de lockere FANbox. Este un proiect care va avea o perioadă de implementare mai lungă, cu mai multe etape, pe care le-am anunțat deja. În prima fază, acest proiect a necesitat o investiție de 10 milioane de euro, pe care am făcut-o în acest an. De asemenea, am continuat investițiile începute în anii anteriori la HUB-ul de la Cluj, pe care l-am dat în folosință în luna mai, investiție care a crescut semnificativ și calitatea serviciilor, dar și volumele tranzitate.

Pe termen mediu și lung, planurile noastre sunt să transformăm HUB-ul din Cluj-Napoca într-unul internațional. Tot în acest an, am început extinderea HUB-ului de la Brașov, investiție pe care o vom continua în 2023 și am dotat HUB-ul de la Arad cu un sistem de sortare performant. În plus, la nivel național, am implementat plata cu cardul la curier dar și alte soluții de digitalizare, care oferă clienților alternative simple și rapide de folosire a serviciilor noastre”, a declarat Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.

Pe lista de investiții pentru 2023 se află construirea unui nou HUB în Ștefănești ce va cuprinde un depozit de fullfilment, o clădire de birouri și o parte de depozit de curierat, dotat cu tehnologii performante de sortare și picking. De asemenea, anul viitor se va finaliza și HUB-ul de la Brașov, care va fi dotat cu o bandă de sortare modernă.

Continuarea extinderii rețelei de lockere la nivel național, precum și achiziția de mașini electrice și investițiile în sustenabilitate sunt, de asemenea, prioritare în 2023.

În 2022, FAN Courier a majorat numărul de angajați la nivel național de la 7.500 la 7.900 și intenționează să păstreze aceeași rată anuală de creștere și în 2023.

FAN Courier vizează poziția de lider de piața în Republica Moldova și extinderea pe alte piețe internaționale

În 2022, FAN Courier a continuat dezvoltarea în Republica Moldova și vizează intrarea și pe alte piețe internaționale, începând din 2023. La un an de la intrarea în Republica Moldova și după o investiție inițială de 3 milioane de euro, liderul pieței de curierat din România a devenit un jucător important pe piața din țara vecină.

”Activitatea este în parametri, deși planurile de creștere au decelerat din cauza războiului din Ucraina, având în vedere că Republica Moldova este mai afectată decât România de acest conflict. Avem ca obiectiv poziția de lider de piață și în țara vecină, astfel că ne menținem planurile de investiții și ne dorim să oferim clienților din Republica Moldova acces la piața europeană, iar celor din România acces la piața din Republica Moldova.

Pentru 2023, ne propunem ca FAN Moldova să-și dubleze numărul de filiale, așadar vom face investiții importante în flotă și în numărul de angajați. Suntem, totodată, din ce în ce mai interesați și de alte piețe internaționale și vom identifica oportunitățile de extindere, astfel încât să oferim clienților din Europa Centrală și de Vest acces la piața din România și invers”, a precizat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.

FAN Courier a creat Departamentul de Sustenabilitate și Impact

Sustenabilitatea este o direcție strategică de dezvoltare luată în considerare de companii din tot mai multe sectoare de activitate, astel că este necesară integrarea ei în businessul curent. Tocmai de aceea, începând din acest an, FAN Courier a înființat Departamentul Sustenabilitate și Impact, în vederea obținerii unui echilibru între nevoile și interesele tuturor părților implicate – mediu înconjurător, angajați, acționari, furnizori, clienți etc. Un obiectiv foarte important asumat, de altfel, de FAN Courier este neutralizarea amprentei de carbon până în anul 2040, fiind prima companie românească semnatară a The Climate Pledge.

La FAN Courier, conceptul de sustenabilitate se reflectă în responsabilitatea fiecărui angajat, dar și în modalitatea de gestionare a deșeurilor, pentru care compania derulează campanii de conștientizare și educare în rândul angajaților astfel încât să obțină un procent din ce în ce mai mare de materiale reciclate.

În ceea ce privește producția de energie regenerabilă, în perioada 2021-2022, compania a investit 1,8 milioane de euro într-o instalație de panouri fotovoltaice la sediul central din Ștefăneștii de Jos. Conform estimărilor, acestea vor acoperi aproximativ 40% din consumul propriu, iar surplusul de energie va fi distribuit în rețeaua publică. De asemenea, în viitor, vehiculele electrice din flota FAN Courier vor fi încărcate cu energie verde produsă “in-house”. În prezent, mobilitatea electrică este reprezentată de un proiect pilot de livrări nepoluante, FAN Courier fiind unul dintre pionierii în curierat care a investit în această zonă.

În ceea ce privește ambalajele, FAN Courier caută constant alternative din ce în ce mai sustenabile. A introdus deja în ofertă plicuri din carton reciclat și a testat, totodată, alternative de ambalaje din plastic reciclat. Planul pentru prima jumătate a anului următor este introducerea treptată în sistem a cât mai multor plicuri din plastic reciclat, reducând astfel impactul asupra mediului. Compania a făcut teste și pe zona de ambalaje biodegradabile, dar acestea nu s-au dovedit suficient de rezistente pentru livrare. FAN Courier se angajează în continuare să depună eforturi pentru a identifica și introduce ambalajele cu cel mai mic impact asupra mediului.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *