Google sărbătorește 15 ani în România: diversificare, extindere a activităților și focus pe AI. București este un hub regional de inovare

Se împlinesc 15 ani de când Google este în România. De la un birou cu câțiva angajați, cu care a început în noiembrie 2010, echipa locală a Google a ajuns peste 400 de oameni care își desfășoară activitatea în două birouri. Activitățile din biroul local s-au diversificat constant, iar acum Google are în București un adevărat centru de inovare, cu echipe dedicate de consultanță în digital advertising, servicii de cercetare și dezvoltare pentru ”wearables”, Cloud și Android. 

Google

În cei 15 ani în România, Google și-a extins proiectele locale, de la a face accesibile digital frumusețile și moștenirea culturală a României, până la a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, promovarea mediului antreprenorial local și impulsionarea creșterii economice. Focusul actual este inteligența artificială (AI), toate produsele localizate în ultima perioada bazându-se pe AI. Mai mult, Google România se concentrează pe impulsionarea utilizării AI-ului și sprijinirea inițiativelor de educației în domeniul inteligenței artificiale.

„Google este și va fi în continuare un partener de încredere pentru România. Cei 15 ani de activitate reprezintă o fundație solidă pentru următorul capitol, unul care va fi definit de inteligența artificială. Vom continua să sprijinim dezvoltarea competențelor digitale, să accelerăm inovația în mediul de afaceri și să contribuim la transformarea digitală a întregii societăți prin parteneriate și produse localizate.

În același timp, vom continua dezvoltarea în România a tehnologiilor folosite în dispozitivele Pixel”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

Biroul local Google și tehnologia dezvoltată în România

În prezent, România este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive ”wearables” din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa). Bucureștiul este pe harta centrelor de inovare pentru tehnologiile Google, iar soluțiile și serviciile care sunt dezvoltate în România sunt încorporate în smartwatch-uri și telefoane Pixel utilizate în întreaga lume. În București lucrează mai multe echipe de ingineri a căror activitate acoperă domenii ca Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud.

Echipele de ingineri din România dezvoltă funcționalități legate de sănătatea și siguranța personală, de fitness și starea organismului, folosite de utilizatorii de produse Pixel din toată lumea. În această toamnă, echipa locală de ingineri de la Google a extins inovația prin încorporarea funcționalităților dezvoltate într-un antrenor de sănătate și fitness bazat pe inteligență artificială.

„Avem un produs software nou lansat și care a fost anunțat la evenimentul Made by Google, unde a fost primit cu mare deschidere de către cei care l-au testat. Împreună cu partenerii noștri, sportivi de performanță și antrenori, ne dorim să oferim utilizatorilor un antrenor de sănătate și fitness personalizat și adaptat nevoilor lor, bazat pe inteligență artificială, care să le pună la dispoziție cele mai potrivite planuri de antrenament și cel mai bun ghidaj pentru a-și îmbunătăți sănătatea și starea de bine”, a declarat Lavinia Neagoe, Director Engineering & Bucharest Technology Site Lead, Google.

Google: Educație, digitalizare și dezvoltare economică

Programele Google în aceste zone își propun să sprijine românii în dezvoltarea abilităților pentru a utiliza tehnologia cu încredere și în siguranță, cu focus recent pe noile tehnologii AI. Iată câteva inițiative locale dezvoltate de Google România în cei 15 ani, cu impact în diverse zone ale societății:

●        Google Atelierul Digital pentru studenți

Google a organizat 9 huburi în cele mai importante centre universitare ale României în care desfășoară cursuri online și offline, de digital marketing, programare, siguranță online și dezvoltare a carierei. Peste jumătate de milion de persoane au participat la cursurile organizate în cadrul programului Google Atelierul Digital, destinat studenților, în parteneriat cu 15 universități din România.

●        Google pentru afaceri și antreprenori

În cadrul a diverse programe, precum Atelierul Digital sau „Google for Startups”, Google România oferă susținere constantă IMM-urilor din țara noastră. Până în prezent, Google a pus la dispoziție cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit consiliere specializată despre cum să-și digitalizeze afacerea. Mai mult, în ultimii 2 ani curricula a fost actualizată cu module dedicate inteligenței artificiale, prin care IMM-urile să deprindă abilitățile necesare pentru a exploata potențialul noilor tehnologii AI – de la Modul AI sau Gemini și până la instrumentele AI din Google Workspace sau soluții cloud.

●        Granturile Google.org pentru organizații neguvernamentale

Începând cu 2012, Google a acordat, prin Google.org, granturi de aproape 6 milioane de dolari către organizații neguvernamentale (ONG) din România, pentru dezvoltarea de programe sociale și în domeniul educației. Până în prezent, în cadrul programelor dezvoltate de ONG-urile finanțate de Google.org au participat peste 1.5 milioane de elevi, profesori, studenți și antreprenori, atât din mediul urban, cat și din mediul rural sau mediile defavorizate.

●        Google pentru administrația publică

Începând din 2023, Google România, alături de Institutul Național de Administrație, a derulat programe pentru educarea personalului din administrația publică în domeniul inteligenței artificiale. Aproximativ 8.500 de funcționari publici din România și Republica Moldova au participat la sesiuni de instruire privind inteligența artificială pentru creșterea productivității și noțiuni de siguranță în mediul online și securitate cibernetica. Google România va continua aceste programe, cu obiectivul de a ajunge la un număr cât mai mare de funcționari publici.

Ecosistemul YouTube: promovarea creatorilor de conținut

De la lansarea versiunii pentru România, în 2013, și până în prezent, YouTube a devenit unul dintre cele mai importante canale ale creativității românești, iar ecosistemul creatorilor de conținut a crescut constant. Pe lângă o evoluție cantitativă, diversitatea conținutului în limba româna a avansat exponențial, acoperind zonele de interes ale publicului din România.

În cifre, mai mult de 13 milioane de români (cu vârsta peste 18 ani) se uită la video-uri pe YouTube. Zilnic, o persoană din România se uită, în medie, peste 50 de minute pe YouTube.  De asemenea, advertiserii și companiile din România dedică tot mai multe resurse pentru dezvoltarea prezenței lor pe YouTube, prin canale proprii, crearea de conținut exclusiv și campanii dedicate.

De la lansare și până în prezent, YouTube România a devenit un mediu unde românii găsesc conținut de calitate și care oferă companiilor oportunitățile potrivite pentru a ajunge la publicul țintă.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *