Gun Media, agenția de digital specializată pe sectorul de eCommerce, a aniversat recent 10 ani de la înființarea companiei. Gun Media este o agenție de digital marketing completă, orientată către clienții eCommerce, capabilă să asigure tot lanțul de servicii de la strategie, social media, content marketing, SEO, Pay per Click și E-mail Marketing, bazându-se pe date și indicatori de performanță. Despre aniversare și bilanțul celor 10 ani de activitate, despre piața de profil și provocările acesteia, tendințele pieței de eCommerce, pe care compania este specializată și despre multe altele am stat de vorbă cu Robert Trandafir, CEO Gun Media, care estimează că, în acest an, va avea loc o accelerare din partea retailerilor online locali către vânzarea spre alte piețe din Europa.
Suntem un partener potrivit pentru retailerii cu prezență online cu obiective serioase de creștere, cu background solid pe nișe precum home&deco, garden, sanitare, cosmetice, fashion, copii, IT&C, dar și alte micro-nișe. Agenția este Google Premier Partner și se situează în top 3% agenții partenere Google în România, iar în plus suntem și Meta Partner.
Ce nevoi specifice are o companie de marketing digital?
În primul rând avem nevoie permanent să ni se alăture specialiști pe care să îi integrăm în cultura noastră. E o provocare foarte mare în lumea agențiilor să găsim specialiști pe măsură ce creștem și anual investim în acest lucru. Ne place să livrăm performanță și forțăm colegii să se implice cât mai mult în relația cu businessurile, pe care le promovăm și să putem să le creștem sănătos.
Trebuie să fie pasionați și să înțeleagă foarte bine de ce își petrec utilizatorii timpul în mediul digital. În funcție de mediile în care navighează trebuie să știm ce tip de campanii să realizăm. Tot timpul gândim campanii diferite pe tot funnelul de achiziție și avem obiective diferite în funcție de platforme.
Spre exemplu, pentru nișa de home&deco folosim Pinterest, Youtube, Tik Tok, Display, conținut pe blog, campanii de awareness pe Facebook pentru faza de descoperire/awareness și urmărim indicatori de performanță, precum reach, engagement și micro-conversii în interacțiunea cu site-ul, dar când ne propunem conversiile alegem canale precum Google Shopping, Google Search, Remarketing pe Facebook și E-mail Marketing.
Apoi, avem nevoie să înțelegem toolurile disponibile de pe piață pentru a le integra pe cele mai potrivite în campaniile clienților noștri. Avem parteneri de sms marketing, de automatizări de recomandare de produse sau de e-mail marketing automation.
Care este profilul vostru de clienți?
Am dezvoltat servicii care să acopere în special nevoile retailerilor online de dimensiuni medii. Suntem o soluție viabilă pentru magazinele online românești cu cifre de afaceri de 1 – 2 milioane EUR/an cu ambiții de scalare a businessului intern și internațional. Un procent semnificativ din portofoliul de clienți Gun Media vinde sau lucrează activ pentru a vinde.
Trendul este de vânzare în regiune dar sunt și business-uri de eCommerce care se uită direct către piața din vest, iar la nivelul întregii piețe, estimez că, în acest an, va avea loc o accelerare din partea retailerilor online locali către vânzarea spre alte piețe din Europa.
De ce să aleagă companiile serviciile voastre?
Sunt câteva puncte forte de a căror valoare suntem conștienți și ne ajută să continuăm să creștem:
- Avem o medie de retenție foarte bună a oamenilor în interiorul agenției. Pe lângă cei 3 fondatori, toți 3 specialiști cu experiență în mediul online, avem colegi de 5 ani, 4 ani, 3 ani. Nu pare mult dacă ne raportăm la businessurile tradiționale, dar e foarte bine în industria noastră care s-a coagulat doar în ultimii 10 – 15 ani, cu o creștere dinamică în ultimii 5
- Suntem printre puținele agenții din România destinate mediului eCommerce, capabile să integreze cap-coadă serviciile de digital marketing pornind de la strategie
- Avem experiență în gestionarea campaniilor cross-border pentru sectorul de eCommerce și putem contribui la dezvoltarea business-urilor în afara țării
- Avem o cultură bună în companie
- Gândim colaborările pe termen lung și ne implicăm activ în provocările clienților. Unii dintre clienții de top sunt alături de noi încă din primul an de existență, din 2013.
Ce planuri de extindere aveți?
Intenția noastră este să luăm clienți de pe piețe externe și o parte dintre investițiile noastre se vor duce în parteneriate, marketing și evenimente. Avem competențe foarte bune în Pay Per Click, SEO, content marketing și strategie de digital marketing. Pentru clienții externi, mizăm în special pe serviciile de pay per click și strategie, destinate în special mediului eCommerce. Am construit în anii anteriori o serie de proceduri complexe care ne permit să livrăm bine și să fim aproape de clienții noștri.
Printre piețele prioritare în vederea extinderii se numără Marea Britanie și Franța, dar compania va explora și posibilitatea de a face parteneriate cu români din diaspora în țările în care sunt comunități foarte mari (Anglia, Spania, Italia). O parte dintre clienții Gun Media vând deja sau urmează să vândă cross border, lucru care ne permite să înțelegem mai bine provocările externe.
Cum a fost pentru Gun Media anul 2022?
Am reușit în 2022, pentru al cincelea an consecutiv, o creștere cu peste 30% a cifrei de afaceri, și am finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane lei (800.000 de euro). În ciuda faptului că anul 2022 a fost unul în care incertitudinea a fost prezentă în întregul mediu de afaceri, iar schimbările prin care a trecut economia s-au resimțit și în digital marketing, am bifat și în 2022 o creștere cu 36% a cifrei de afaceri, iar pentru anul 2023 lucrăm să depășim pragul de 1 milion de de euro.
Cum arată piața locală de eCommerce? Ce s-a schimbat în 2022 și ce prognoze sunt pentru acest an?
În România, se observă o contracție a pieței de eCommerce, chiar o ușoară scădere pe toată linia (- 4% YoY, potrivit datareportal.com, sub inflație, totuși, iar asta după doi ani de creștere nesperată, în contextul pandemiei).
Din acest motiv pentru a putea continua o creștere sănătoasă, noi credem că retailerii vor fi obligați să exploreze și piețe noi. Vânzarea cross-border încă este în stadii incipiente în România și vedem foarte mult potențial de creștere.
Ne așteptăm la o etapă de consolidare a pieței în care o parte din jucătorii care nu s-au axat pe o dezvoltare sănătoasă pot avea dificultăți în a-și atinge targeturile de vânzări, iar pentru cei care au construit sănătos pot apărea oportunități de mărire a cotei de piață.
Un scurt bilanț Gun Media în cei 10 ani de activitate:
- Peste 500 de clienți ai agenției în cei 10 ani de activitate, printre care se numără: Cupio, Neakaisa, Vladila, Naturlich, Secom, TheHome, Gift Solution etc.
- 85 de clienți activi recurenți
- Peste 10 Milioane de EUR gestionate
- 800 000 EUR cifra de afaceri în 2022 și +2.5 milioane de Euro gestionate în bugete de marketing
- Creștere anuală de minim 30% în ultimii 5 ani consecutiv.
- Un maxim de 20 de membri în echipă, la finele anului 2022
Gun Media
Gun Media este o agenție de marketing online formată în 2013, care oferă strategii complete și soluții integrate de promovare online: SEO, Pay Per Click (Google Search, Display, YouTube, Facebook & Instagram Ads, Pinterest Ads, LinkedIn Ads, Tik Tok Ads) și Content Marketing.
De-a lungul timpului, agenția a implementat peste 500 de campanii online și doar în ultimul an a gestionat bugete de peste 2 milioane de EUR în cele mai dinamice verticale din țară, de la fashion, la auto, beauty, obiecte sanitare, IT, home&deco, etc. Portofoliul de clienți ai agenției este distribuit între proiecte ecommerce (70%) site-uri de prezentare cu obiectiv de generare de leaduri b2c (20%) si proiecte b2b (10%)
Agenția este Google Premier Partner (în top 3% Parteneri Google din România în 2022) și partener Meta (Facebook) din 2020.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
