Echipa Milestone alături de partenerii săi – lideri în domeniul tehnologiei, vă invită pe 5 iunie 2024, la evenimentul Milestone Technology Day România 2024, la hotelul Novotel Bucharest City Centre, pentru a discuta despre provocările existente în industrie și a explora modul în care tehnologia video capătă inteligență și poate oferi acum informații utile care pot fi implementate în diverse industrii și cazuri de utilizare, atât în cadrul aplicațiilor tradiționale de securitate, cât și dincolo de acestea.
”În plus, la acest eveniment vom reuni cei mai buni parteneri tehnologici din regiune ale căror soluții sunt integrate cu software-ul de management video Milestone și care sunt capabili să prezinte potențialul imens al soluțiilor video pentru a aborda provocările reale ale afacerilor”, a declarat Borislava Kenarova, manager regional de vânzări pentru Europa de Est, CSI și Israel, Milestone Systems.
Evenimentul, la care îi invităm pe toți cei interesați, are loc într-un context în care furtul din magazine a devenit o adevărată epidemie care afectează mulți retaileri într-un moment în care fiecare ban contează. Se preconizează că factura furturilor din magazine va ajunge la 7,9 miliarde de lire sterline în 2023-2024, industria fiind din ce în ce mai mult ținta unor bande organizate. Într-adevăr, criminalitatea organizată în retail este o preocupare majoră la nivel global, retailerii raportând o creștere a activităților de la pandemia Covid-19.
În același timp, British Retail Consortium preconizează că retailerii vor continua să se confrunte cu dificultăți economice, pe fondul costurilor ridicate ale vieții pentru consumatori. Acest lucru nu numai că va restrânge bugetele și va face controlul pierderilor și mai vital, dar poate fi o altă forță motrice care să determine o creștere a furturilor din magazine și a altor activități antisociale în magazine.
Criminalitatea organizată nu are impact doar asupra profitabilității
Criminalitatea organizată nu se rezumă doar la furturi mărunte din magazine. Aceasta implică infractori care fură cărucioare și camioane pline cu produse pe care le vând apoi pe piața neagră. Totul este o țintă, inclusiv alimentele, îmbrăcămintea, încălțămintea, articolele de lux, articolele de înfrumusețare și electronicele de mici dimensiuni. Infractorii pot fura chiar și la comandă, mai ales dacă produsul solicitat poate atrage o sumă mai mare pe piața neagră.
Furturile coordonate se întâmplă rareori în mod izolat, în special atunci când sunt membri ai unor organizații de crimă organizată. Acest lucru a dus la o creștere a infracțiunilor violente și a amenințărilor la adresa personalului și a clienților magazinelor. Această combinație de infracțiuni, respectiv furtul mărfurilor și amenințările la adresa personalului și a clienților, are un impact drastic asupra principalelor artere comerciale, ceea ce duce la închiderea magazinelor, la afectarea încrederii publicului și la scăderea gradului de retenție a personalului.
De asemenea, criminalitatea organizată în domeniul retaileului este, de obicei, o infracțiune repetată, autorii vizitând adesea aceeași arteră comercială sau chiar același magazin pentru a fura și vinde în mod continuu câștigurile ilicite. Prin urmare, așa cum recomandă poliția britanică, adoptarea unei abordări proactive pentru identificarea și prevenirea persoanelor suspectate sau cunoscute ca făcând parte din crima organizată în retail poate avea un impact important asupra prevenirii viitoare a pierderilor.
În prezent, retailerii ripostează cu ajutorul unor tehnologii creative și proactive pentru a identifica infractorii recidiviști, pentru a împărtăși dovezile cu poliția și instanțele de judecată în vederea urmăririi penale și pentru a identifica și elimina vulnerabilitățile din magazin. Datorită unei serii de progrese în domeniul analizei video bazate pe inteligență artificială, al software-ului de gestionare video (VMS), al internetului obiectelor (IoT) și al altor tehnologii de ultimă oră, a venit timpul ca retailerii să câștige lupta împotriva criminalității organizate în retail.
Tehnologiile de combatere a criminalității organizate în retail
Elementul central al tuturor eforturilor de prevenire a pierderilor este VMS, un spațiu unic unde sunt consolidate toate datele provenite de la camerele video din magazine, camerele de supraveghere corporală, senzori și multe altele. Un VMS deschis este capabil să se integreze cu diferiți senzori (în special cu cei provenind de la diferiți furnizori, deoarece nu există nicio limitare) și camerele dintr-un sistem de securitate pentru a le facilita echipelor de securitate accesul la date diferitele fluxuri de date actualizate care provin din magazine.
Cu ajutorul analizei video avansate – bazate pe inteligența artificială, VMS poate detecta automat comportamente potențial neobișnuite sau amenințătoare, cum ar fi mersul pe jos împotriva fluxului normal de trafic, vagabondajul, pătrunderea în spatele unui ghișeu sau în depozit sau (dacă sunt integrate și soluții audio) strigătele și țipetele.
Soluția de tip VMS poate să alerteze echipele de securitate pentru a investiga mai departe situațiile detectate. Informațiile transmise către camerele de control pot fi partajate în timp real cu patrulele de pe teren pentru ca aceastea să poată avea o abordare informată privind situația și pentru a fi capabile să identifice persoanelende interes, prin intermediul informațiilor primite despre hainele purtate sau despre alte atribute vizuale, cum ar fi purtarea ochelarilor.
Inteligența artificială în domeniul video este în prezent suficient de avansată pentru a detecta obiectele transportate într-un magazin, cum ar fi un cuțit sau un lanț care poate fi folosit pentru a sparge dulapuri sau bancomate. Furnizarea rapidă a unor astfel de informații echipelor de pe teren este vitală pentru protecția acestora și a clienților.
În mod esențial, datorită învățării automate, care se îmbunătățește cu fiecare interacțiune, modelele de inteligență artificială sunt capabile să se îmbunătățească și să identifice comportamente potențial infracționale în timp. Aceste informații nu sunt utile doar pentru retaileri, ci pot fi împărtășite cu autoritățile locale dar și cu alți jucători pentru a îmbunătăți informațiile colective privind amenințările în magazine. Imaginile cu valoare de dovadă pot fi, de asemenea, partajate pentru a obține condamnări ale infractorilor.
Infracționalitatea în retail evoluează în mod constant, bandele de infractori găsind diferite modalități de a păcăli retailerii și sistemele lor de securitate. Cu un VMS deschis, obțineți un grad de flexibilitate și o protecție împotriva acestui fenomen, având posibilitatea de a adăuga noi camere, senzori și software pe măsură ce amenințările se schimbă. Cu alte cuvinte, puteți implementa noi măsuri anti-pierdere și inovații relativ rapid și eficient din punct de vedere al costurilor.
O tehnologie revoluționară utilizată astăzi
Printre diferiții senzori cu care se poate integra un VMS se numără dispozitivele mobile de urmărire care funcționează prin Wifi și Bluetooth. Pe măsură ce cumpărătorii se deplasează prin magazin, telefoanele și dispozitivele lor interacționează în mod constant cu punctele de acces WiFi și balizele Bluetooth amplasate strategic în întreaga locație. Retailerii pot colecta în mod pasiv aceste IMEI (International Mobile Equipment Identity) ale dispozitivelor pentru a detecta dispozitivele recidiviștilor care intră în magazine.
În cazul în care un dispozitiv a fost prezent în timpul unui furt anterior cunoscut, atunci o alertă poate fi transmisă echipelor de securitate, iar camerele de luat vederi se îndreaptă automat către persoana de interes pentru monitorizare. În mod esențial, datele colectate sunt anonime, fără detalii personale, deoarece sistemul urmărește datele de identificare ale echipamentelor și nu pe fiecare persoană în parte.
Etichetele digitale care utilizează RFID (identificarea prin frecvențe radio) pot fi plasate pe articole, astfel încât retailerii să poată documenta momentul în care un produs este cumpărat și gata să părăsească magazinul. În cazul în care un articol părăsește magazinul fără a fi detectat ca fiind scanat, personalul de securitate poate fi informat, astfel încât să poată lua măsuri.
O astfel de tehnologie oferă beneficii suplimentare retailerilor în ceea ce privește gestionarea stocurilor și promoțiile. În combinație cu soluții simple, cum ar fi blocarea roților cărucioarelor de cumpărături, acești senzori pot împiedica infractorii să iasă în grabă cu un cărucior plin de produse.
De asemenea, senzorii GPS de pe bunuri pot, de asemenea, să le spună retailerilor unde sunt păstrate bunurile furate, ajutând astfel autoritățile să identifice locațiile în care se află stocurile infractorilor. Cunoașterea locului în care sunt păstrate stocuri mari de bunuri furate oferă informații esențiale pentru prevenirea vânzărilor pe piața neagră și recuperarea bunurilor furate.
Recunoașterea facială anonimă este o altă tehnologie emergentă, care este utilizată în prezent în dulapuri speciale „inteligente” blocate, utilizate pentru a controla accesul la mărfuri de mare valoare, cum ar fi produsele de designer sau băuturile spirtoase premium. Dulapurile cu camere încorporate și software de recunoaștere cu inteligență artificială pot cartografia geometric trăsăturile faciale ale unui cumpărător la prima utilizare, permițând accesul dacă nu apar probleme. Dar dacă cumpărătorul a furat anterior marfă din dulap, harta sa facială va fi marcată și i se va refuza accesul. Aceasta este o modalitate eficientă de a interzice accesul infractorilor cunoscuți, fără a face legătura între fețe și identități.
Consolidarea bazei de securitate în retail
Cu atât de multe progrese remarcabile în tehnologie, retailerii pot fi iertați dacă uită să își consolideze elementele de bază ale securității pentru a-i descuraja pe infractori. VMS, desigur, este un element fundamental necesar pentru strategiile inovatoare. Acesta nu numai că susține tehnologiile emergente și le integrează perfect cu infrastructura de securitate existentă, dar poate oferi informații valoroase pentru a vă defini planurile pe termen lung.
De exemplu, prezența unui număr suficient de angajați în magazin va contribui la combaterea furturilor din magazine, ca mijloc de descurajare vizuală, dar și la monitorizarea mărfurilor și la verificarea chitanțelor. Dar cum puteți determina care este numărul optim de oameni? Datele video vă pot spune care sunt momentele cele mai aglomerate din magazin, atunci când aveți nevoie de mai mulți oameni. Soluția VMS pentru retail poate urmări chiar și intervalele orare în care au loc evenimente infracționale, astfel încât să puteți determina dacă există anumite momente specifice din zi în care ar fi util să aveți mai mult personal de securitate la fața locului.
Beneficii dincolo de securitatea în retail
Informațiile furnizate de un VMS pot contribui, de asemenea, la îmbunătățirea experienței de cumpărături în magazin, prin alertarea managerilor cu privire la o eventuală supraaglomerare sau la formarea de cozi. Pot fi deschise astfel case suplimentare în magazin pentru a reduce cozile, iar clienții pot fi încurajați să se deplaseze pe alte culoare pentru a evita zonele aglomerate. Inteligența artificială poate detecta un angajat care fumează în zone interzise sau care ia bani de la casele de marcat.
De asemenea, poate monitoriza depozitele pentru a se asigura că personalul nu este pus în pericol de stivuitoarele în mișcare, că numai persoanele autorizate se află în zonele restricționate și pentru a monitoriza intrarea și ieșirea vehiculelor. Alertele pot fi concepute pentru a răspunde nevoilor specifice și în continuă evoluție ale unei organizații.
Puterea VMS în retail constă în capacitatea sa de a conecta părți disparate ale sistemului dvs. de securitate, de la camerele de luat vederi și controlul accesului la dispozitive de numărare a persoanelor, puncte de vânzare, alarme, incendii și dispozitive de tip IoT. Reunirea tuturor elementelor într-o singură sursă creează oportunități de a crea experiențe de cumpărături mai sigure și mai plăcute. Totul în timp ce vă îmbunătățiți eforturile antifurt și de securitate fizică, oferindu-vă un avantaj față de bandele organizate de infractori.
Băneasa Shopping City asigură o experiență de lux în siguranță și operațiuni fără probleme cu Milestone
Magazinele de lux amplasate în centrul comercial situat în cea mai selectă zonă din București au nevoie de protecție suplimentară, iar mediul pentru clienți trebuie să corespundă așteptărilor acestora. Cu ajutorul celei mai recente tehnologii video, managementul se concentrează în permanență asupra cerințelor privind siguranța vizitatorilor, securitatea personalului și operațiuni fără probleme.
În trecut, Băneasa Shopping City avea un sistem analogic care era lent și avea funcționalități limitate. Vechiul sistem a fost instalat de diferite companii de-a lungul anilor, fără un concept colectiv pentru securitate: configurația generală a soluției video din cadrul mall-ului era, prin urmare, ineficientă.
Managementul Băneasa dorea să aibă o bună imagine de ansamblu asupra tuturor spațiilor de vânzare de retail și de divertisment, pentru a monitoriza activitățile zi și noapte. Scopul lor este de a preveni incidentele care ar putea avea loc într-un mare centru comercial, cum ar fi furturile sau vandalismul, în special în exterior, la orele târzii.
Băneasa Shopping City a ales software-ul de management video (VMS) cu platformă deschisă Milestone XProtect® Professional+, care a fost instalat de ICCO Smart Solutions, un partener Premier al Milestone Systems. Întreținerea sistemului este asigurată de tehnicienii și inginerii certificați Milestone ai ICCO.
Sistemul video asigură un control central în retail și o privire de ansamblu asupra a tot ceea ce se întâmplă în toate zonele centrului comercial; sala de comandă principală are un perete de monitoare mari de afișare. XProtect este configurat pentru a fi utilizat de către personalul de securitate, supraveghetori și personalul tehnic. Aceștia pot vedea tot traficul de persoane și de vehicule, în interior sau în exterior, și au proceduri îmbunătățite pentru probleme de siguranță.
ICCO Smart Solutions a creat, de asemenea, o integrare inteligentă la platforma video cu dispozitive de alertă de panică amplasate în punctele critice, în cazul în care cineva cade sau trebuie să apeleze la alt tip de asistență. În plus, există o supraveghere a turelor de personal și a livrărilor – toate acestea asigurând operațiuni fără probleme și o experiență sigură pentru clienți.
Agenții de securitate acoperă întregul mall care are peste 250 de magazine, plus locuri de alimentație publică și de divertisment, făcând parte dintr-un centru comercial mai mare care include IKEA, Carrefour și alte supermarketuri. Sistemul video Milestone îi ajută să vadă ce se întâmplă, pentru un contact mai bun între oamenii din teren și centrul de monitorizare.
Cum funcționează VMS de la Milestone
Software-ul de gestionare video (VMS) poate fi personalizat pentru a răspunde tuturor nevoilor dumneavoastră, de la menținerea siguranței persoanelor și a proprietății până la gestionarea mai eficientă a operațiunilor – și pentru a vă ajuta, de asemenea, în ceea ce privește securitatea cibernetică. Experimentați funcțiile VMS de la Milestone cu un traseu demonstrativ exclusiv care vă oferă o experiență practică cu soluțiile de ultimă generație de gestionare a camerelor.
Milestone Systems
Milestone Systems este unul dintre principalii furnizori de software pentru tehnologiile video bazate pe date, atât în domeniul securității, cât și în alte domenii. VMS de la Milestone ajută la asigurarea securității, la protejarea bunurilor și la creșterea eficienței afacerii cu o soluție scalabilă dovedită în peste 500.000 de instalații ale clienților din întreaga lume. Milestone a fost fondată în 1998 și face parte în prezent din grupul Canon. Informații pot fi găsite la www.milestonesys.com sau la distribuitorii lor din România. Pentru alte informații de presă, vizitați Newsroom.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail