„Internet of Things (IoT) sau Internetul Lucrurilor transformă obiectele fizice care ne înconjoară într-un ecosistem de informații care ne vor îmbogăți viața. De la frigidere, locuri de parcare, transport, case, IoT aduce din ce în ce mai mult lucrurile în aria digitală, în fiecare zi şi va face din IoT o industrie de multi-trilioane de dolari în viitorul apropiat” (PricewaterhouseCoopers)
Cum IoT – suma interacţiunilor dintre dispozitivele inteligente unice, interconectate prin infrastructura de internet actuală, fără întervenţie umană – va duce la o automatizare în aproape toate domeniile, acesta va permite companiilor cu viziune să dezvolte aplicaţii complexe în arii diverse. Internet of Things reprezintă prezentul şi viitorul ce transformă nu doar oraşele, industriile şi afacerile, ci şi viaţa noastră.
O companie cu o astfel de viziune este Simfony Mobile, un startup 100% românesc, înfiinţat în Bucureşti şi format din oameni cu o mare experienţă în telecom. Compania Simfony Mobile este activă în principal pe piața europeană – a doua cea mai mare piață M2M (Machine to Machine) din lume.
Una dintre cele mai accesibile soluţii M2M (Machine to Machine), cu rolul de a automatiza procesele de business, dezvoltate de către Simfony Mobile, este Sim-Temperature (Connected Cabinets), cu o largă întrebuinţare în retail, soluţie ce permite companiilor să monitorizeze condiţiile optime de depozitare, să îşi gestioneze constant stocurile şi să aibă vizibilitate asupra produselor, printr-o platformă online, optimizată şi pentru telefonul mobil, cu indicatori în timp real, de tipul localizării exacte, funcţionalităţii, temperaturii, umidităţii şi greutăţii produselor din frigidere, cabine şi vitrine frigorifice.
Soluţiile companiei Simfony Mobile de Connected Cabinets ajută companiile care operează echipamente de refrigerare să monitorizeze diverși parametri precum: temperatură, umiditate, luminozitate, greutate, numărul de deschideri a uşilor etc.
Credit foto: Shutterstock
Platforma IoT Simfony permite prin intermediul propriei soluţii monitorizarea și gestionarea de la distanță a echipamentelor, fiind, în același timp, extrem de ușor de instalat.
O soluţie IoT Simfony care poate fi extinsă către întreg lanţul de aprovizionare
Mai mult, soluţia IoT Simfony poate fi extinsă, în mod natural, pe tot lanţul de aproviziuonare, de la companiile din FMCG (producători, importatori, distribuitori) ce deţin depozite cu refrigerare şi/sau congelare, mai departe către companiile logistice, fie că vorbim de acele companii care gestionează spaţii cu temperatură controlată (operatorii logistici), fie că vorbim de companii care furnizează servicii de transport mărfuri alimentare, în regim frigorific.
Cum funcţionează Platforma IoT Simfony?
Device-urile prezente în teren (termometrele, senzori, etc.) trimit datele prin intermediul unei cartele SIM M2M, prin comunicaţie GSM, către platforma Simfony IoT. În baza datelor primite, platforma analizează informaţiile, raportează şi ia decizia de a trimite alarme sau a acţiona alte device-uri de la distanţă. În platformă, datele sunt stocate, prelucrate şi raportate în funcţie de dorinţa clientului. Pe baza concluziilor din rapoarte, clientul poate lua decizii de business prin care îşi poate optimiza costurile.
Prin intermediul Platformei:
– sunt gestionate device-urile din teren – pot fi restartate, interogate, verificate.
– sunt colectate, stocate, prelucrate şi raportate datele în funcţie de dorinţa fiecărui client utilizând o interfaţă grafică intuitivă de tip „drag-and-drop” ce necesită cunoştinţe basic de programare.
Prin ce se diferenţiază Platforma IoT Simfony?
<<Flexibilitatea este caracteristica principală a platformei: clienţii îşi pot integra orice software deja existent cu platforma Simfony IoT (CRM, ERP, etc.)
Platforma IoT Simfony pune la dispoziţia utilizatorilor, pe lângă soluţii „la cheie”, toate ingredientele necesare construirii unor proiecte „end-to-end”, de la trasmiterea datelor prin intermediul reţelelor de telefonie mobilă până la procesarea şi vizualizarea lor.
Clienţii Simfony îşi pot contrui singuri aplicaţii şi rapoarte, fără a avea nevoie de cunoştinţe de programare, utilizând o interfaţă grafică intuitivă, de tip „drag-and-drop”, prin intermediul căreia se poate defini atât logica din spatele unui serviciu precum şi punctele de integrare cu alte servicii sau procese externe.
Pentru a oferi flexibilitate maximă dar şi eficientă, platforma IoT Simfony permite utilizatorilor să aleagă exact ce servicii folosesc şi modul în care acestea interacţionează. În acest fel, pe lângă satifacerea exactă a nevoilor fiecărui client în parte, se obţine şi o optimizare a costurilor, utilizatorii putând integra sau refolosi cu uşurinţă procese sau infrastructură deja existentă în mediul lor „enterprise”,>> a declarat Ştefan Florea, Business Developement Manager Simfony Mobile.
Beneficiile platformei IoT Simfony
– avantaj competitiv faţă de alte companii
– eficientizarea costurilor operaţionale
– reducerea vizitelor de service pe teren
– reducerea pierderilor de active
– reducerea erorilor operatorului uman
– creșterea ROI (odată cu reducerea timpilor morti, bunurile vor fi în măsură să genereze mai multe venituri pentru o perioadă mai lungă de timp)
– îmbunătăţirea calităţii serviciilor
Costuri
Costul lunar pentru monitorizarea unei vitrine frigorifice în funcţie de arhitectura magazinului şi poziţionarea vitrinelor/frigiderelor este între 5 – 12 euro/lună. Detalii despre produse si alte informaţii la contact@simfonymobile.com sau telefon +40 314 361 999 (SIMFONY MOBILE).
|
|
Alte aplicaţii IoT Simfony:
– monitorizarea traficului din magazine pe baza camerelor de supraveghere
– gestionarea mediilor digitale (display-uri) în mod eficient, de la distanţă, online şi în timp real
– monitorizarea parametrilor sistemelor de refrigerare din industria HoReCa
– monitorizarea parcului auto, a flotei, pentru optimizarea vânzărilor şi a traseelor de distribuţie, precum şi îmbunătăţirea nivelul consumului de combustibil
Pe fondul creşterii preocupărilor legate de mediu, a reglementărilor legate de siguranța alimentară și a eficienței energetice, aceste inovații tehnologice se dezvoltă natural, pe toate pieţele şi în toate regiunile din lume. Întrebarea nu este dacă vor adopta companiile astfel de soluţii, ci cât de repede?
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.