Sistemul de red pallet pooling, care presupune reutilizarea paleților în mod repetat, aceștia fiind returnați furnizorului pentru a fi folosiți în continuare de către alte companii, reprezintă un model care aduce beneficii atât din punct de vedere economic, prin reducerea costurilor cu achiziția de paleți noi, cât și din perspectiva mediului, prin reducerea consumului de resurse și a deșeurilor asociate cu paleții de unică folosință.
Cu o experiență de peste 30 de ani în piața europeană de profil, LPR – La Palette Rouge, compania de logistică furnizoare de servicii de pallet pooling (reutilizarea paleților) în industria de retail & FMCG, deservește companiile care doresc să-și optimizeze lanțul de aprovizionare. În România, compania este prezentă din 2021. Semnătura distinctă a LRP – La Palette Rouge adusă pieței de reutilizare a paleților este chiar culoarea roșie a paleților, o alternativă la paleții clasici mult mai eficientă din punct de vedere monitorizare.
Despre industria reutilizării paleților, beneficiile utilizării acestui serviciu și despre provocările din pața locală de retail & FMCG, am stat de vorbă cu Andrei Nicolae, Commercial & Asset Manager Romania & Bulgaria – LPR – La Palette Rouge.
Cum vedeți evoluția industriei reutilizării paleților în viitor și care sunt inovațiile-cheie pe care LPR le implementează pentru a rămâne relevant în industrie?
Industria reutilizării paleților (pallet pooling) este în creștere și va continua să crească, mai ales pentru că retailerii alimentari dar și companiile din industria FMCG caută eficiență în operațiunile lor, precum și soluții sustenabile pentru a-și îndeplini angajamentele în ceea ce privește reducerea CO2. Iată principalele tendințe care vor stimula cererea în viitorul apropiat:
- Creșterea gradului de conștientizare a problemelor legate de sustenabilitate: activitățile de logistică reprezintă o mare parte din amprenta de carbon a companiilor din retail & FMCG, astfel încât aceștia sunt dispuși să găsească soluții în acest domeniu (cum ar fi reutilizarea paleților în loc de alte sisteme de gestionare a paleților) pentru a-și atinge obiectivele în ceea ce privește reducerea CO2
- Proiectul regulamentului european privind ambalajele și deșeurile din ambalaje, aflat în prezent în discuție: acest regulament ar trebui să stabilească obiective specifice pentru a crește progresiv utilizarea ambalajelor reutilizabile – în special în scopuri de transport și manipulare (cum ar fi paleți, lăzi de plastic, cutii pliabile etc. ): 30% ambalaje reutilizabile până la 1 ianuarie 2030 și 90% ambalaje reutilizabile până la 1 ianuarie 2040
- Cererea de paleți din plastic: dimensiuni standardizate, mai robuste, posibilitate de urmărire etc. Această cerere va fi condusă în principal de retaileri și de companiile cu facilități automatizate.
- Necesitatea de urmărire în timp real a produselor: urmărire în timp real, securitatea mărfurilor. Pe viitor, va exista posibilitatea de a corela codul paletului cu produsele de pe paleti și de a-l integra in IS-ul retailerilor/producatorilor pentru a gestiona cu precizie stocul din magazin in timp real
- Creșterea gradului de utilizare a formatului de paleți mici: pentru a face față extinderii formatelor mici de retail, în special în CEE
Ce strategii adoptă LPR pentru a răspunde provocărilor din domeniul logistic și pentru a oferi soluții personalizate clienților?
Oferim soluții scalabile care se pot adapta la fluctuațiile cererii, dar și la alte dinamici ale pieței. În acest fel clienții își pot optimiza gestionarea paleților în conformitate cu cerințele lor în schimbare și vor fi întotdeauna livrați în numărul potrivit de paleți atunci când au nevoie de ei.
Unul dintre diferențiatoarele noastre cheie este abordarea personală față de clienții noștri și relațiile bine gestionate cu aceștia, ceea ce ne permite să fim mereu la curent cu ultimele cerințe ale acestora și să demonstrăm adaptabilitate și flexibilitate în serviciile pe care le oferim.
Potrivit experienței LPR, care sunt cele mai mari beneficii aduse clienților prin externalizarea gestionării paleților?
Multe dintre problemele de logistică cu care se confruntă companiile care utilizează paleți negrupați ar fi putut fi evitate prin adoptarea unei solutii de reutilizare a paleților. Serviciul de reutilizare a paleților este perfect adaptat companiilor care lucrează în sectoarele retail & FMCG și asigură paleți de înaltă calitate care garantează siguranța mărfurilor de-a lungul întregului lanț de aprovizionare.
De fapt, orice companie care ezită să treacă la reutilizarea paleților ar trebui să ia în considerare aceste 5 puncte:
- Furnizorii de servicii de reutilizare a paleților sunt mult mai dispuși să gestioneze situațiile de urgență și să reacționeze rapid la schimbări. Structura noastră ne permite să răspundem și să ne adaptăm rapid, oferindu-vă numărul de paleți de care aveți nevoie, atunci când aveți nevoie de ei
- Furnizorii de servicii de reutilizare a paleților oferă servicii logistice suplimentare și arată flexibilitate pentru a se adapta nevoilor dumneavoastră specifice. Rolul nostru nu este doar furnizarea de echipamente logistice, ci și servicii suplimentare și sfaturi pentru a fi cât mai receptivi cu cerințele afacerii dumneavoastră.
- Furnizorii de servicii de reutilizare a paleților sunt experți în domeniile lor și vă cunosc afacerile. Experiența noastră în logistica din retail & FMCG ne oferă suficiente cunoștințe atât despre propria noastră afacere, cât și despre a dumneavoastră. În calitate de specialist în gestionarea paleților, cunoaștem dezavantajele afacerii noastre și suntem întotdeauna dispuși să o înțelegem mai bine pe a dumneavoastră.
- Furnizorii de servicii de reutilizare a paleților lucrează ca parteneri cu clienții lor. În ciuda celor mai bune intenții ale tale, nu poți fi pregătit întotdeauna pentru o eventuală problemă, fie că este vorba despre livrarări, depozitare, calitate, promptitudine, dar vă va permite să minimizați impactul negativ al acesteia prin calitatea comunicării, disponibilitate și dedicarea față de clienți.
- Furnizorii de servicii de reutilizare a paleților au soluții practice pentru a face față situațiilor neașteptate. Suntem bine pregătiți pentru a face față problemelor, fie prin derularea operațiunilor noastre de pe mai multe locații diferite, fie prin planuri de urgență.
În contextul schimbărilor globale și al provocărilor logistice, cum se adaptează LPR pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale clienților săi?
Abordăm nevoile în continuă schimbare ale clienților noștri în mod diferit, concentrându-ne pe următoarele aspecte cheie:
Flexibilitate si scalabilitate:
Oferim soluții scalabile care se pot adapta la fluctuațiile cererii și la alte dinamici ale pieței. Acest lucru înseamnă că clienții își pot optimiza gestionarea paleților în conformitate cu cerințele lor în schimbare și vor fi întotdeauna livrați cu numărul potrivit de paleți atunci când au nevoie de ei.
Integrarea tehnologiei:
Lucrând la integrarea tehnologiilor logistice avansate, ne angajăm să îmbunătățim vizibilitatea, trasabilitatea și eficiența de-a lungul lanțului de aprovizionare. Scopul este de a le permite clienților noștri să aibă informații în timp real despre livrările, mișcările și nivelurile stocurilor
Practici sustenabile:
Modelul nostru de afaceri este unul circular și promovează reutilizarea resurselor prin natură. Prin încorporarea practicilor sustenabile în operațiunile noastre, nu doar satisfacem cerințele clienților pentru opțiuni ecologice, dar contribuim și la reducerea impactului asupra mediului în toate activitățile lanțului de aprovizionare european.
Parteneriate:
Recunoscând natura interconectată a lanțului de aprovizionare, colaborăm activ cu clienții noștri pentru a înțelege provocările și cerințele unice ale acestora. Această abordare colaborativă ne permite să personalizăm soluții care se adresează unor nevoi logistice specifice, promovând parteneriate pe termen lung, reciproc avantajoase.
Prezența europeană și optimizarea rețelei:
Rețeaua noastră europeană ne permite să navigăm în complexitățile logisticii internaționale și să fim mereu în apropierea clienților noștri. Ne optimizăm continuu rețeaua logistică pentru a asigura o distribuție eficientă și durabilă a paleților în toată Europa. Acest lucru le permite clienților să beneficieze de un lanț de aprovizionare raționalizat și bine coordonat, chiar și în fața schimbărilor globale.
Care sunt cele mai mari provocări pe care compania LPR le-a întâlnit și depășit în piața locală de retail & FMCG?
În peisajul dinamic al pieței locale de retail & FMCG, LPR a demonstrat rezistență și inovație în depășirea unui obstacol semnificativ – disponibilitatea paleților. Cu peste 30 de ani de experiență, LPR a navigat în complexitățile pieței locale, reușind anul trecut să aducă o soluție la această provocare.
Lipsa paleților a reprezentat o provocare considerabilă, care a afectat lanțurile de aprovizionare, operațiunile logistice și producătorii din industria FMCG. Cu toate acestea, bazându-se pe cunoștințele sale extinse din industrie, LPR a depășit cu succes acest obstacol. Abordarea strategică și adaptabilitatea companiei au fost factori cheie în atenuarea impactului penuriei de paleți.
Într-o mișcare demnă de remarcat, LPR nu numai că a rezolvat problema disponibilității, ci și a introdus pe piață o alternativă de calitate superioară. Această inițiativă a atenuat provocările imediate, și a poziționat LPR ca o alternativă în industrie, oferind soluții îmbunătățite.
Povestea de succes a LPR pe piața din România subliniază angajamentul companiei față de excelență, eficiența lanțului de aprovizionare și capacitatea de a aborda în mod proactiv provocările specifice industriei. Pe măsură ce compania continuă să inoveze și să se adapteze, experiența sa servește ca un exemplu inspirator pentru sectorul mai larg al logisticii și al gestionării paleților.
LPR – La Palette Rouge
LPR – La Palette Rouge a fost înființată în 1992 în Franța ca specialist în reutilizarea paleților și s-a extins progresiv în toată Europa.
În 2011, Euro Pool Group – cel mai mare furnizor de servicii logistice din Europa pentru ambalaje returnabile și reutilizabile – a achiziționat LPR, achiziție care a permis LPR să-și extindă prezența pe continent, să-și mărească echipele și să beneficieze de resurse mai mari pentru a inova și a dezvolta noi soluții.
În România, LPR a deschis filiala în 2021 pentru a consolida în continuare prezența europeană a companiei și pentru a sprijini clienții care folosesc paleții roșii din regiune în lanțurile lor de aprovizionare.
LPR – La Palette Rouge a avut în 2022 o cifră de afaceri de 329 milioane € și a gestionat 118 milioane de paleți, acceptat de toți marii retaileri din întreaga Europă, cu o rețea de peste 32.000 de puncte de livrare, unde aceștia se colectează după utilizare.
Compania are 352 de angajați, operează în 25 de țări și deține peste 135 de centre de service în Europa, prin intermediul cărora are capacitatea de livra și de a ridica paleții de oriunde și în orice moment. Deoarece se concentrează pe sectorul de retail & FMCG, LPR este capabilă să-și optimizeze costurile, sistemul de reutilizare a paletilor roșii acoperind 90% din continent.
LPR a fost prima companie din piața de reutilizare a paleților care a obținut certificarea PEFC, care recompensează companiile angajate în managementul durabil al pădurilor și crearea unui lanț de aprovizionare responsabil.
Mai multe informații la:
Andrei Nicolae, Commercial & Asset Manager Romania & Bulgaria
Email: andrei.nicolae@lpr.eu
Website : www.lpr.eu
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail