Autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz au fost actori importanți în multe industrii, de decenii. Generații de întreprinzători, curieri, ofițeri de poliție, paramedici și entuziaști de autorulote au apreciat evoluția autovehiculelor de-a lungul anilor. Anul acesta, marca cu stea sărbătorește mai multe momente importante.
- Acum 55 de ani (1969): Începutul producției primelor autovehicule comerciale ușoare Hanomag-Henschel la Bremen
- Acum 40 de ani (1984): Ultimul furgon T1/TN a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen
- Acum 35 de ani (1989): Modernizarea modelului T1/TN cu motoare noi și îmbunătățiri aerodinamice
- Aproape 30 de ani (1995): Introducerea modelului Sprinter, care scrie o poveste de succes de aproape 30 de ani.
Acum 55 de ani – 1969: Cunoscută anterior ca Hanomag-Henschel, Bremer
În septembrie 1969, acum 55 de ani, primul autovehicul comercial ușor Hanomag-Henschel a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen, la fosta fabrică Borgward. Aceasta a urmat transferului producției de vans și break-uri de la fabrica din Hamburg-Harburg. În același timp, Daimler-Benz a achiziționat 51% din acțiuni și astfel a comercializat autovehiculele sub denumirea Mercedes-Benz L 306. La sfârșitul anului 1970 și începutul anului 1971, Daimler-Benz a preluat toate acțiunile rămase ale Hanomag-Henschel și a continuat să producă L 306 până în 1977.
Acum 40 de ani – 1984: Ultimul furgon T1/TN a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen
Acum 40 de ani, la 19 iulie 1984, al 290.958-lea și ultimul furgon din seria cunoscută intern ca T1/TN a fost produs la fabrica din Bremen. Acest eveniment a marcat sfârșitul producției de autovehicule comerciale Mercedes-Benz la Bremen, toate producția fiind acum concentrată în fabrica din Düsseldorf, unde T1/TN a fost fabricat din 1980. De atunci, Bremen a fost folosită exclusiv ca fabrică de autoturisme. Aproape 660.000 de autovehicule comerciale din seria respectivă au fost produse la fabrica din Düsseldorf până în 1995.
Acum 35 de ani – 1989: Modernizarea completă a modelului T1/TN
Lansat inițial în 1977, T1/TN a fost revizuit tehnic și îmbunătățit în martie 1989, acum 35 de ani. Inginerii s-au concentrat pe trei obiective principale: putere mai multă, viteză mai mare și emisii reduse. Cele două noi motoare au fost premiate cu titlul „Diesel 1989”. Cu această modernizare semnificativă, fabrica din Düsseldorf a încheiat agitații ani 80. În total, aproximativ 900.000 de autovehicule comerciale au ieșit din această fabrică până în 1992.
Din punct de vedere vizual, modificările produselor au inclus izolarea stâlpilor de susținere a parbrizului pe variantele cu plafon înalt și o nouă bară de protecție, fără fante. Aceste modificări de design au îmbunătățit aerodinamica cu până la 25%, în funcție de structură, ceea ce a dus la o eficiență aerodinamică mai mare și la o reducere semnificativă a consumului de combustibil. De exemplu, un autovehicul comercial cu plafon normal a realizat o reducere a consumului de combustibil de aproape 23% la o viteză constantă de 100 km/h.
Succesul modelului T1/TN în numeroase industrii s-a datorat în principal versatilității sale, incluzând diferite uși culisante laterale și din spate (unghiuri de deschidere: 90°, 180° sau 270°), care erau adaptate la dimensiunile europaleților. În total, au fost oferite 252 de variante direct din fabrică.
Acum aproape 30 de ani – 1995: Sprinter-ul este moștenirea legendarului T1/TN
Cu aproape 30 de ani în urmă, în 1995, Sprinter, un nou furgon de la Mercedes-Benz, a fost un reper din mai multe puncte de vedere. Sprinter a fost primul autovehicul comercial cu stea care a avut un nume în loc de coduri simple din litere și cifre. Acesta a dat startul unei ofensive de produse de succes pentru autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz.
Sprinter-ul a urmat modelului Mercedes-Benz T1/TN, o adevărată legendă produsă în aproape un milion de unități, pe parcursul a 18 ani. Deși a adoptat conceptul tehnic de bază al modelului T1/TN, totul a fost revoluționat. Combinația dintre o caroserie autoportantă, cu propulsie spate, de înaltă performanță, un șasiu modern cu suspensie independentă pe față, echipamente de siguranță exemplare și motoare puternice era unică. Încă de la început, Sprinter-ul s-a poziționat ca un produs cu adevărat polivalent. Datorită multitudinii sale de variante și opțiuni, a devenit prima alegere în toate industriile și așa a rămas până în prezent.
La începutul anului 2024, Mercedes-Benz a redefinit din nou segmentul large vans. Sprinter-ul actual oferă o îmbunătățire semnificativă a siguranței, confortului și conectivității digitale, menținând în același timp flexibilitatea. Cu actualul eSprinter, Mercedes-Benz Vans implementează și următoarea etapă a strategiei sale de electrificare. O triadă de eficiență, autonomie și volum de încărcare face din autovehiculul complet electric un produs polivalent și versatil.
Anul viitor, Mercedes-Benz Vans va sărbători cea de-a 30-a aniversare a modelului Sprinter. „Fratele său mai mic”, Vito, polivalentul din segmentul de autovehicule comerciale de dimensiuni medii, își va sărbători și el cea de-a 30-a aniversare.
Mercedes-Benz AG
Mercedes-Benz AG face parte din Mercedes-Benz Group AG, cu un total de aproximativ 166.000 de angajați la nivel mondial și este responsabilă pentru afacerile globale ale Mercedes-Benz Cars și Mercedes-Benz Vans. Ola Källenius este Președintele Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz AG. Compania se concentrează pe dezvoltarea, producția și vânzarea de autoturisme, furgonete și servicii legate de autovehicule. În plus, compania aspiră să fie lider în domeniile mobilității electrice și software-ului pentru autovehicule. Portofoliul de produse cuprinde marca Mercedes-Benz cu Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach și Clasa G, cu modelele lor complet electrice, precum și produsele mărcii smart. Mercedes-Benz AG este unul dintre cei mai mari producători de autoturisme de lux din lume.
În 2023, a vândut aproximativ două milioane de autoturisme și 447.800 de autovehicule comerciale. În cele două segmente de afaceri, Mercedes-Benz AG își extinde continuu rețeaua globală de producție, cu peste 30 de locații de producție pe patru continente, adaptându-se totodată la cerințele mobilității electrice. În același timp, compania construiește și extinde rețeaua globală de producție de baterii pe trei continente. Deoarece sustenabilitatea este principiul de bază al strategiei Mercedes-Benz și pentru companie în sine, aceasta înseamnă crearea unei valori durabile pentru toate părțile interesate.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail