Milioane de persoane din Europa nu beneficiază de servicii financiare sau beneficiază într-o măsură limitată

MasterCard a lansat azi, 17 septembrie 2013, raportul Drumul către incluziune, care arată că prejudecăţile privind persoanele excluse de la servicii financiare sunt greşite. Raportul a rezultat în urma celui mai mare studiu de acest gen.

Man shopping online with credit card --- Image by © Kate Kunz/CorbisRezultatele au fost anunţate în cadrul Conferinţei Prepaid MasterCard Europe de la Roma, Studiul s-a desfăşurat în 6 ţări europene: Marea Britanie, Franţa, Italia, Spania, Polonia şi Rusia, dar rezultatele arată că atitudinile şi comportamentele nu diferă foarte mult ca arie geografică. Astfel, problemele celor care beneficiază de servicii financiare într-o măsură limitată, sunt similare în Europa şi în alte zone.

Studiul a fost comandat pentru a ajuta compania MasterCard şi pe partenerii săi să înţeleagă mai bine ce înseamnă excludere financiară şi bancarizare necorespunzătore pentru milioane de oameni din cadrul acestui grup. De asemenea, urmăreşte să identifice cauzele care au stat la baza alegerilor şi a stilului de viaţă al respondenţilor, astfel încât companiile în domeniu să poată oferi servicii mai bune, destinate acestor categorii marginalizate, şi să crească nivelul de încredere pentru viitor.

Vârsta medie a persoanelor care nu au acces la servicii bancare formale este de 40 de ani. Majoritatea dintre aceşti respondenţi sunt femei (55%), iar 51% sunt căsătoriţi. Cei mai mulţi din grup (40%) nu au primit nicio formă de plată – salariu sau alt gen de remuneraţie în ultimele trei luni, iar 35% dintre ei au primit o formă de salarizare în această perioadă. 81% dintre persoanele din grup au trăit în ţara de origine toată viaţa.

Şi cei bancarizaţi necorespunzător (care nu beneficiază de servicii financiare decât într-o măsură limitată) au vârsta medie de 40 de ani, iar 55% sunt femei. Numărul persoanelor căsătorite este însă mai mic: 37%. Cei mai mulţi (36%) au beneficiat de ajutor social în ultimele 3 luni, în timp ce o treime (33%) a primit un salariu. 83% dintre aceştia au trăit în ţara de origine toată viaţa.

Ambele grupuri au aceeaşi motivaţie principală pentru care nu deţin un cont bancar – un sfert dintre ei spun că nu au suficienţi bani. Alte motive sunt acelea că „nu doresc sau nu au nevoie” de un cont bancar, că nu li se permite să deţină un cont bancar sau că nu le plac băncile/ nu au încredere în ele.

În loc să beneficieze de opţiunile unui cont bancar, cum ar fi direct debit, internet banking sau posibilitatea de a cumpăra produse la preţuri reduse, online, această categorie foloseşte numerarul pentru a plăti chiria (98%) sau utilităţile (95%) şi păstrează banii acasă.

Astfel, această atitudine le limitează capacitatea de a beneficia de internet, în general. Mulţi preferă interacţiunile în viaţa reală, iar utilizarea tehnologiei este limitată la reţele de social media, mai degrabă decât să beneficieze de confortul şi economiile asociate cu shopping-ul online şi serviciile bancare.

În timp ce două treimi deţin un telefon mobil standard (66%), acelaşi număr de persoane nu a auzit de mobile banking, ca alternativă a unui cont bancar complet. Accesul la PC-uri şi laptop-uri este limitat pentru aproximativ un sfert dintre cei care nu beneficiază de servicii financiare în Europa.

Explorând posibilitatea ca un cont bancar preplătit să fie de interes pentru populaţia nebancarizată, cercetarea a arătat că 54% consideră cardurile preplătite interesante şi ar vrea să afle mai multe informaţii despre ele, în timp ce 39% au spus că acestea li se par potrivite pentru nevoile lor financiare.

Jennfier Rademaker, Senior Vice President Core Products, în cadrul MasterCard, spune: „Numai în Europa Occidentală, populaţia nebancarizată sau bancarizată necorespunzător totalizează 93 de milioane de oameni. Cardurile preplătite pot fi, într-adevăr, soluţia pentru ca un număr mare de persoane să se simtă integrate din punct de vedere financiar, să-şi păstreze banii în siguranţă şi să fie mai informaţi despre cum să întocmească un buget. Această soluţie le permite să se simtă integraţi din punct de vedere social şi tehnologic, iar noi trebuie să facem mai mult pentru a informa aceste grupuri în legătură cu posibilităţile pe care le au. În mod cert, nu există o soluţie universal valabilă, dar produsele pot fi personalizate cu uşurinţă, astfel încât să se adapteze la situaţii specifice.”

43% dintre cei care nu au acces la servicii financiare au auzit de cardurile preplătite, iar 47% nu au au auzit de ele. În ciuda acestui fapt, 41% din toţi respondenţii recunosc că ar beneficia de pe urma cardurilor preplătite pentru că nu ar mai fi nevoiţi să ia bani la ei tot timpul. 25% afirmă că, prin intermediul cardurilor preplătite, ar avea un control mai bun asupra cheltuielilor.

Jennifer Rademaker a mai spus: „E clar că toţi trebuie să facem eforturi pentru persoanele excluse din punct de vedere financiar din Europa. Încă există bariere împotriva integrării şi trebuie să fim vigilenţi ca mediul legislativ european să rămână îndreptat către reducerea drastică a exluderii. A deţine o formă de plată electronică aduce mai multă independenţă, siguranţă şi o mai bună administrare a banilor – online şi offline, iar deschiderea a 54% dintre participanţi de a afla mai multe informaţii şi de a se integra din punct de vedere financiar este un semn bun.”

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,845 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Milioane de persoane din Europa nu beneficiază de servicii financiare sau beneficiază într-o măsură limitată
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: