Parteneriatul Salesforce – Next Consult în vederea digitalizării industriei de retail cu noi tehnologii inovatoare de creștere a afacerilor

Parteneriatul dintre Salesforce, platforma CRM #1 în lume, cu un portfoliu de peste 150.000 de clienți la nivel global și Next Consult, resellerul oficial și partenerul Gold de implementare Salesforce în România și Bulgaria, contribuie la digitalizarea industriei de retail cu noi tehnologii inovatoare de creștere a afacerilor. Salesforce cuprinde un întreg ecosistem de produse cloud – Sales Cloud, Marketing Cloud, Service Cloud și Commerce Cloud – ce au rolul de a gestiona întreaga activitate a unei companii și a interacțiunilor pe care aceasta le are cu potențialii clienți sau consumatorii săi. 

Salesforce

Tehnologiile și produsele Salesforce au la bază concepte precum „customer-centricity” și „Customer 360”, ce conectează și aliniază echipele de vânzări, service, marketing și eCommerce cu o singură imagine de ansamblu asupra clientului. Tehnologia Salesforce, alături de conceptul Customer 360, permit companiilor să construiască un „customer journey” unitar, conectat pe toate canalele și gestionat cu ajutorul unei singure platforme de CRM (Customer Relationship Management).

Odată cu venirea pandemiei conceptul de Customer 360 de la Salesforce a făcut tranziția spre Digital 360, oferind tot mai multe capabilități de conectare a fiecărei faze prin care un client sau potențial client trece atât prin canalele digitale, cât și prin cele offline. Produsele Salesforce se adresează industriei de retail și oferă companiilor soluții menite să îmbunătățească experiența consumatorilor și să crească engagementul pe care aceștia îl au față de brandul care le oferă.

Cum contribuie produsele Salesforce la creșterea companiilor din industria de retail?

Companiile de retail au fost printre primele care au văzut avantajele canalelor digitale. Acestea au avut ocazia de a-și deschide magazine online, similare cu cele fizice și de a permite clienților achiziția bunurilor de care au nevoie, chiar și atunci când accesul în magazinele fizice era limitat sau chiar imposibil.

De aceea, tehnologiile Salesforce se adresează industriei de retail cu numeroase avantaje și functionalități ce ajută companiile să ofere experiențe unice și personalizate în funcție de profilul fiecărui consumator.

Commerce Cloud de la Salesforce

69% dintre consumatori consideră că afacerile sau companiile ar trebui să ofere noi modalități de a obține produse sau servicii existente. Consumatorii, în special cei din generația Z au arătat un interes masiv pentru noi canale de achizitie a produselor și servicilor de care au nevoie. În același timp, 56% din companii se așteaptă ca majoritatea veniturilor lor să vină din canale digitale în următorii 3 ani. Toate aceste date indică, în mod categoric, o nouă piață competitivă care de această dată se desfășoară într-un mediu digital.

Commerce Cloud este tehnologia de la Salesforce pentru industria de retail ce oferă acesteia toate instrumentele de care are nevoie pentru a vinde mai repede și mai inteligent, exact acolo unde sunt consumatorii.

„Commerce Cloud este o platforma de ecommerce ce are toate capabilitățile necesare pentru a dezvolta magazine online inteligente, cu experiențe personalizate pentru fiecare consumator, în funcție de nevoile și comportamentul acestuia.

Commerce Cloud oferă instrumente pentru managementul comenzilor, a stocurilor și a întregului proces de comandă și livrare produse, fiind un instrument ce are la bază tehnologii inovatoare care îmbunătățesc experiența clienților atunci când aceștia interacționează cu o companie.” (Liviu Carcia – CEO Next Consult Romania).

Salesforce oferă funcționalități precum construirea și lansarea unor campanii promoționale adaptate pe baza istoricului despre client, experiențe personalizate pe web care îmbunătățesc și cresc veniturile încasate, funcționalități precum salvarea coșurilor de cumpărături, fluxuri de plăți optimizate sau experiențe simple și rapide de finalizare a comenzilor.

Magazinele online dezvoltate, care folosesc tehnologia Salesforce Commerce Cloud, oferă experiențe captivante indiferent de dispozitiv, cu un design usor de navigat și cu experiențe de cumpărături relevante pentru consumatori. Commerce Cloud oferă retailerilor posibilitatea de a interacționa cu clienții acestora prin recomandări de produse relevante 1-to-1, sortare predictivă și căutări personalizate.

Cum vindem eficient și rapid în noua realitate globală?

Produsul Sales Cloud de la Salesforce ajută companiile să conecteze, să gestioneze și să unifice datele despre clienți într-o singură platformă. De asemenea, acesta oferă acces la toate informațiile despre clienți, comenzi, interacțiunile pe care le-a avut cu departamentele de marketing sau service, precum și campaniile din care a făcut parte.

Sales Cloud automatizează procesele de business și ajută echipele de vânzări să optimizeze munca pe care o desfășoară, să acceseze date în timp real, de oriunde și să crească veniturile generate prin procese de lucru agile și dinamice în funcție de profilul clienților. Sales Cloud oferă companiilor și capabilități bazate pe inteligența artificială ce oferă informații relevante cu privire la probabilitatea unui client de a cumpăra mai mult, analize predictive sau prognoze cu privire la veniturile încasate.

Strategiile de marketing bazate pe date construiesc relații de durată între branduri și consumatori

54% dintre liderii de marketing din industria de retail consideră că o călătorie consecventă și unitară a clienților (customer journey) reprezintă un pion principal în îmbunătățirea experienței clienților. Pe lângă asta, 67% dintre consumatori susțin că experiențele conectate pe care brandurile le oferă (fără informații pierdute între departamente) sunt foarte importante pentru a câștiga încrederea lor.

Marketing Cloud de la Salesforce

Marketing Cloud de la Salesforce ajută companiile din industria de retail să conecteze și să unifice datele despre clienți pentru a construi o identitate și un profil unic a fiecărui client.

Funcționalitățile disponibile pun la dispoziția departamentelor de marketing posibilitatea de a folosi datele despre clienți pentru a crea călătorii și experiențe personalizate pentru clienți, indiferent de canalul pe care aceștia se află. Toate aceste călătorii (customer journeys) sunt automatizate, iar mesajele și întregul conținut este personalizat pe baza informațiilor despre consumatori cu rolul de a livra mesaje, pe diferite canale, la momentul potrivit și în locul potrivit.

Ținând cont de faptul că 68% din generația Millennials și generația Z preferă retailerii care personalizează experiențele pe baza istoricului și a interacțiunilor pe care le-au avut, inteligența artificială își face tot mai mult simțită prezența.

Mai mult, 84% dintre clienți consideră că experiența pe care o companie o oferă este la fel de importantă ca serviciile și produsele ei. Inteligența artificială de la Marketing Cloud oferă capabilități de livrare a unor recomandări personalizate de produse, emailuri 1-to-1, expedierea mesajelor atunci când clienții sunt activi pe diferite canale sau optimizarea volumului de mesaje trimise in funcție de feedback-ul clientului.

Tehnologii inovatoare de creștere a nivelului de engagement a clienților prin intermediul departamentelor de customer support

Pentru a îmbunătăți experiența clienților și pentru a ridica nivelul de engagement pe care aceștia îl au față de un brand, companiile trebuie să îi înțeleagă în primul rand. În același timp, companiile trebuie să fie prezente exact acolo unde sunt și clienții, în momentele în care aceștia au nevoie de ele. Pentru asta, Salesforce Service Cloud oferă tehnologia necesară departamentelor de suport pentru a raspunde nevoilor clienților având la dispoziție toate informațiile de care au nevoie, indiferent de canalul pe care își desfășoară activitatea: website, call center, social media sau chiar WhatsApp.

Tehnologia Salesforce pentru departamentele de customer support oferă agenților de suport sau service o imagine unificată asupra clientului, date despre acesta și problemele lui, alături de funcționalități menite să rezolve situațiile întâlnite mai rapid și cu un efort redus.

Service Cloud de la Salesforce ajută departamentele de suport să automatizeze fluxuri de lucru folosind instrumente bazate pe inteligența artificială, să interacționeze cu clienții pe orice canal de comunicare online sau offline și să centralizeze într-un singur loc toate interacțiunile cu aceștia. Mai mult, acesta include funcționalități precum gestionarea și centralizarea cazurilor de suport, acces pentru clienți la toate canalele de comunicare și suport, integrarea cu alte sisteme, chat bots cu abilități bazate pe inteligență artificială sau suport pentru clienți pe baza de ticketing.

Next Consult

Next Consult este partener oficial Gold de implementare Salesforce și reseller oficial în România si Bulgaria. Compania are birouri  în  Romania, Bulgaria, UK, Elveția și USA. Este o companie lider în consultanță pentru afaceri cu o experiență solidă în proiecte de digitalizare pentru diverse organizații din sectoare de activitate precum: Asigurări, Finanțe, Logistică și Transporturi, Comerț și distribuție, Producție, Servicii și e-commerce. Next Consult are o echipă formată din peste 100 de consultanți certificați în toate domeniile Salesforce: Sales Cloud, Marketing Cloud (B2B și B2C), Service Cloud, Community, Platform, Heorku, Commerce Cloud, Financial Force, etc.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *