Ce înseamnă sustenabilitate în viziunea Pehart, cel mai mare producător de produse de hârtie pentru uz casnic și industrial din România

Pehart Grup, cel mai mare producător de produse de hârtie pentru uz casnic și industrial din România și totodată cel mai mare producător de role industriale de hârtie din Europa de Sud-Est, a adoptat sustenabilitatea drept una dintre valorile sale de bază și nu doar ca pe un trend global.

pehart

În condițiile în care grija față de „sănătatea” planetei este una dintre preocupările de top la nivel mondial, devine tot mai evident pentru companiile de peste tot din lume că modelul de operare acceptat în viitorul apropiat va fi unul caracterizat prin responsabilitate și transparență. Politicile adecvate de mediu, sustenabilitate și guvernanță corporativă înclină balanța deciziilor investitorilor într-o mare măsură – 79%, conform studiului PwC 2021 Global Investor ESG Survey – astfel încât companiile trebuie să se adapteze rapid noilor criterii ale pieței. Performanțele nonfinanciare tind să rivalizeze în importanță cu cele financiare, iar companiile care își amplifică performanțele ESG investesc de fapt, în mod inteligent, în dezvoltarea lor pe termen lung.

Cum arată o politică de sustenabilitate în industria producerii hârtiei?

Compania Pehart și-a asumat un sistem complex de obiective ESG care au devenit parte a strategiei de dezvoltare a companiei. Acestea pot fi sintetizate în următoarele preocupări:

  • Protejarea mediului, manifestată prin dezvoltarea sustenabilă a activităților și proceselor și politica responsabilă de achiziții;
  • Politici responsabile față de securitatea și sănătatea angajaților;
  • Grija pentru consumator concretizată prin acțiuni îndreptate spre siguranța produsului și creșterea constantă a calității;
  • Politici de integritate (de combatere a corupției și securitate cibernetică);
  • Responsabilitatea socială manifestată prin implicarea activă în viața comunității;
  • Grija pentru resursele naturale, concretizată în utilizarea cât mai eficientă a resurselor, chiar și a celor regenerabile;

Anual, Pehart Grup realizează o raportare detaliată către Abris Capital Partners, acționarul majoritar al companiei, în care detaliază implementarea tuturor obiectivelor ESG propuse, o practică pe care nu a început-o în contextul trendului global, ci o continuă de la începutul parteneriatului.

Ce înseamnă sustenabilitate în viziunea Pehart

Fabricarea hârtiei tissue și a produselor finite din hârtie este realizată la Pehart doar din amestec fibros de celuloză din rășinoase (fibră lungă), foioase (fibră scurtă) și eucalipt, fără niciun alt adaos de material reciclat sau fibre mecanice, ceea ce conferă puritate și siguranță. Astfel, se poate spune că hârtia produsă la Pehart este 100% celuloză și nu are niciun impact negativ asupra mediului. Ambalajele sunt fabricate din polietilenă de joasă densitate, plastic reciclabil, iar tubul de suport este din carton reciclabil și biodegradabil. Noile produse din gama Pufina Natura dovedesc suplimentar interesul pentru mediu, prin ambalajele lor compostabile și biodegradabile.

Realizarea unui echilibru între creșterea productivității și scăderea amprentei de carbon reprezintă o altă măsură prin care Pehart concretizează grija pentru mediu. Celuloza folosită provine numai din  păduri special crescute pentru producția de hârtie, din țări europene (nu din România), și este certificată FSC® C134427. La fiecare livrare, furnizorii trebuie să pună la dispoziția Pehart documente care atestă proveniența celulozei, pentru că nu este acceptată cea provenită din lemn tăiat ilegal, din păduri sau parcuri naturale protejate sau din zonele în care tăierile contravin drepturilor omului sau drepturilor populațiilor locale.

Creșterea calității produselor

Pehart Grup se concentrează pe creșterea calității produselor, pentru că acestea au impact direct asupra sănătății și siguranței clienților, dar totodată și pe dezvoltarea unui business cât mai prietenos cu natura. Noua linie de producție operațională în acest an folosește tehnologii avansate care aduc calitatea produselor la nivel premium, cu impact minim asupra mediului înconjurător.

Deși tradițional, în procesul de prelucrare a hârtiei absorbante se folosesc adezivi, ceea ce aduce inconveniente ecologice și de natură operațională, Pehart utilizează pe noua linie de producție de la Sebeș tehnologia Aquabond, care înlocuiește adezivii cu apă în procesul de laminare. Această tehnologie este prietenoasă cu mediul, reduce timpul de producție și costurile asociate cu mentenanța utilajelor. Tehnologia Aquabond garantează calitatea aderenței, iar eficiența este comparabilă cu cea a lipirii cu adeziv. În plus, costurile de producție sunt reduse, prin eliminarea completă a adezivilor, iar calitatea produselor crește – hârtia devine mai elastică și mai puternică.

De asemenea, pentru reducerea emisiilor de CO2 compania producătoare de hârtie de uz casnic și industrial realizează un studiu de prefezabilitate pentru instalarea unui parc fotovoltaic și producția de hidrogen verde prin electroliză. Pehart dorește să creeze facilități pentru stocarea hidrogenului verde produs pe care să-l utilizeze pe post de combustibil într-o centrală de cogenerare în amestec cu gazul natural.

Cum se implică Pehart în viața comunității

Comunitatea a fost întotdeauna în ADN-ul Pehart. Istoria Pehart și modul în care acest business s-a dezvoltat în timp au legături puternice cu comunitatea în mijlocul căreia se află”, spune Gabriel Stanciu, General Manager al companiei.

Din acest motiv, compania românească s-a implicat în diferite activități de susținere a comunității, de la sport și educație, până la combaterea pandemiei de coronavirus, în ultima perioadă. Pehart Grup este sponsorul echipei de volei din Dej și, de-a lungul anilor, a avut multiple acțiuni de CSR în orașele Sebeș și Dej, unde operează cele două fabrici ale sale. Compania a donat timp de 3 ani hârtie pentru școlile din Dej, iar de la începutul pandemiei a derulat un proiect prin care a donat hârtie igienică și prosoape de hârtie pentru uzul a peste 20 de spitale din linia întâi în combaterea Covid-19 din țară.

Fabrica de hârtie

Fabrica de hârtie, cum încă este numit Pehart, este un punct important de reper în comunitate, ținând cont că aici au lucrat în unele cazuri familii întregi, din tată-n fiu. Suntem o companie cu un puternic sentiment al familiei și de aceea considerăm imperativ să ne implicăm în activități care înseamnă mai binele comunității locale”, mai spune Gabriel Stanciu.

Compania Pehart produce anual 100.000 tone de hârtie tissue în cele două fabrici ale sale de la Sebeș, județul Alba și Dej, județul Cluj și are o capacitate de procesare a produselor finite de peste 75.000 tone. 70% din întreaga cantitate de produse de uz casnic și industrial este vândută în România, iar compania asigură producția și pentru o mare parte dintre produsele marcă proprie ale lanțurilor de retail. Pehart Grup este prezent cu produse de uz casnic și industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei și deține brandurile Pufina, Alint și Altessa, dar produce și role industriale de hârtie, de dimensiuni mari, folosite intern pentru procesare sau vândute către procesatori independenți.

Pehart Grup

Cu o tradiție de aproape 185 de ani, Pehart Grup este unul dintre cei mai mari producători de hârtie din Europa de Sud-Est. Compania care a pornit ca o afacere antreprenorială este prezentă cu produsele sale de uz casnic și uz industrial în 18 țări din centrul, estul și sudul Europei (Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia, Herțegovina, Muntenegru, Bulgaria, Macedonia, Ucraina, Grecia, Cipru, Israel, Rep. Moldova, Germania).

Pufina, unul dintre cele mai populare branduri de hârtie tissue, Alint și Altessa fac parte din portofoliul Pehart. De asemenea, compania produce role industriale de hârtie care, prin procesare, sunt transformate în produse de hârtie pentru uz casnic și uz industrial.

Pehart Grup se definește prin evoluție continuă, eficientizare, respect față de resursele planetei și față de oamenii care îi construiesc povestea în fiecare zi. Își optimizează în permanență produsele și serviciile, prin crearea unui mediu sustenabil și echitabil pentru un viitor regenerabil. Respectul față de cele mai noi reglementări de mediu concretizat prin trasabilitatea resurselor, eficiența producției și a utilizării materialelor și mediul de lucru sigur, plăcut pentru echipă și parteneri sunt valori ale Pehart Grup, la fel ca și încurajarea inițiativei și spiritului antreprenorial în interiorul companiei.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *