Piaţa de Inteligență Artificială în retail este estimată la 9,85 miliarde de dolari în 2024 şi se preconizează că va ajunge la 40,49 miliarde de dolari până în 2029

Inteligența Artificială (IA) conduce transformarea în majoritatea industriilor, iar retailul beneficiază pe deplin de impactul noilor tehnologii. Dimensiunea pieței IA în retail este estimată la 9,85 miliarde de dolari în 2024 și se preconizează că va ajunge la 40,49 miliarde de dolari până în 2029, conform unui studiu condus de Mordor Intelligence.

retail

IA vine cu o serie de beneficii pentru companii, cum ar fi creșterea productivității pe întregul lanț valoric, îmbunătățind de la suportul pentru clienți până la prognoza cererii și gestionarea stocurilor. În plus, IA oferă angajaților puterea de a simplifica sarcinile, eficientizând procesele.

Unilever folosește IA de peste un deceniu pentru accelerarea inovației, iar efectele pozitive se fac simțite atât în gestionarea fluxului operațional, cât și în cadrul activității de cercetare, precum și în optimizarea strategiilor de marketing.

Instrumente GenAI în operațiunile Unilever la nivel global

Peste 500 de proiecte implementate de Unilever la nivel global, dintre care mai mult de 330 active, integrează IA. Angajații companiei au acces la informații și la instruire,  peste 11.000 participând la evenimente dedicate IA în 2023, iar aceste inițiative continuă și în 2024. Dincolo de know-how, compania oferă tuturor angajaților o experiență practică, prin integrarea instrumentelor GenAI, furnizând acces la Microsoft Copilot pentru Web, Moveworks  și, în unele zone, la Microsoft Copilot 365. Adoptarea IA a permis Unilever nu doar să accelereze inovația și să scurteze timpul de lansare a produselor noi pe piață, dar și să ofere conținut personalizat la scară largă.

Redefinirea proceselor de marketing

Inteligența artificială a devenit o forță motrice în spatele campaniilor de marketing, permițând companiilor să ofere experiențe personalizate clienților lor. Folosind instrumente bazate pe inteligența artificială, compania vine în întâmpinarea nevoilor individuale ale consumatorilor în materie de produse, pentru a stimula diferențierea și vânzările. Tehnologiile bazate pe IA permit obținerea de informații relevante despre comportamentul și preferințele consumatorilor prin algoritmi avansați. Un exemplu relevant este Terapeutul scalpului și al părului, alimentat de IA de la Dove (AI based scalp+hair therapist) care oferă recomandări personalizate, repoziționând Dove ca un brand preocupat de îngrijirea scalpului. Acesta este primul asistent  bazat pe IA al lui Dove, destinat consumatorilor, bazat pe un model lingvistic de mari dimensiuni.

Prin înțelegerea a ceea ce își doresc cu adevărat clienții, Unilever poate crea strategii de marketing cu care aceștia rezonează, promovând relații mai puternice între ei și brand. În plus, colaborările cu  partenerii din agenții au redus timpul și costurile asociate cu crearea de active digitale cu până la 80%, respectiv 50%.

Îmbunătățirea produselor prin cercetare și dezvoltare

Unilever folosește inteligența artificială (IA) în cercetare și dezvoltare (R&D) pentru a accelera inovația. Compania a creat un software care accesează rețetele și formulele anterioare, permițând echipei să lanseze produse noi mai rapid și mai sigur, bazându-se pe experiența acumulată. Unilever a dezvoltat și instrumente IA, cum ar fi Delphi IA, care anticipează preferințele consumatorilor, inclusiv ingredientele și ambalajul produselor. În 2023, Unilever a lansat DataLab, un laborator virtual global, primul de acest tip în industrie. Un exemplu de inovație este o tehnologie brevetată în produsele Dove, Pond’s și Vaseline, dezvoltată prin analiza IA a microbiomului uman.

Optimizarea lanțului de aprovizionare

Integrarea inteligenței artificiale în lanțurile de aprovizionare ale Unilever eficientizează operațiunile și experiența clienților. Un exemplu concret este utilizarea unui model avansat de IA numit SKY, care ajută la optimizarea întregului lanț de aprovizionare. În acest fel, compania se asigură că sunt mereu disponibile produsele la raft, atunci când clienții le doresc, fapt care contribuie la creșterea vânzărilor.

Unilever a implementat „Digital Twinning” în fabrica de detergenți din Brazilia, creând o copie digitală a fabricii pentru a optimiza procesele de producție în timp real, reducând costurile și impactul asupra mediului, și îmbunătățind colaborarea cu clienții.

De asemenea, centrele de distribuție și gestionarea inventarului din magazine au fost îmbunătățite. Compania trimite mai puține camioane pe drum și livrează exact cantitatea necesară de produse la momentul potrivit, reducând astfel risipa.

Sustenabilitate și etică în utilizarea AI

Unilever folosește inteligența artificială pentru a-și atinge obiectivele de sustenabilitate din Planul de Acțiune pentru Creștere, concentrându-se pe Climă, Natură, Plastic și Mijloace de Trai. Pentru a asigura conformitatea cu reglementările legale, toate proiectele de IA sunt evaluate de experți pentru conformitatea cu reglementările și respectarea Principiilor Unilever privind utilizarea IA Responsabilă.

Pe măsură ce reglementările globale încearcă să țină pasul cu evoluția tehnologică, companiile sunt tot mai presate să adopte IA într-un mod responsabil și etic. Punând accent pe inovația responsabilă și pe respectarea standardelor etice, Unilever stabilește un reper pentru întreaga industrie.

Unilever          

Unilever este unul dintre principalii furnizori mondiali de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream, cu vânzări în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni.

Viziunea Unilever este de a fi lideri globali în afaceri sustenabile și de a demonstra cum modelul de afacere bazat pe misiuni puternice și pregătit pentru viitor generează performanță.

Strategia Unilever ajută la a face performanță și a crește sustenabil și responsabil, contribuind astfel la:

  • îmbunătățirea sănătății planetei;
  • îmbunătățirea sănătății, încrederii și bunăstării oamenilor;
  • și contribuind la o lume echitabilă și incluzivă.

În regiunea Sud-Centrală, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *