Promoter – un început de carieră sau doar un mod de a câștiga rapid bani de buzunar?

Agentia Praemium BTL, agenţie ce se ocupă de campanii de promovare instore pentru companii mari, având peste 2.000 de colaboratori în toată ţara, semnalează o problemă des întâlnită în acest sector de servicii, şi anume job-urile pentru studenţi şi modul în care sunt privite acestea de către companii şi de către studenţi, deficienţele cu care se confruntă companiile care ofera job-uri temporare pentru studenţi, dar identifică şi căteva solutii.

Adeseori neglijate, job-urile pentru studenţi îi pregătesc pe aceştia pentru viitoarele locuri de muncă stabile, responsabilizându-i. Rar companiile se gândesc să investească în tinerii care lucrează pentru ele doar pe un proiect, sau pe o perioadă scurtă de timp. Aceştia sunt văzuţi strict ca forţă de muncă temporară, iar investiţia în instruirea şi dezvoltarea lor este minimă.

În acelaşi timp, nici tinerii nu privesc aceste job-uri cu foarte multă seriozitate, ele reprezentând doar o sursă de venit, asigurându-le banii de vacanţă sau de ieşit în oraş.

Acest mod de a privi job-urile temporare, atât de către companii cât şi de către tineri, duc însă la o serie de probleme precum neglijenţă în realizarea sarcinilor, lipsa asumarii responsabilităţii, lipsa motivaţiei sau absenteismul.

Unul dintre cele mai populare job-uri pentru tineri este acela de promoter, în acelaşi timp însă este privit şi cu foarte puţină seriozitate de catre studenţi. Promoterii sunt de regulă tineri cu vârsta peste 18 ani, studenţi, care îşi doresc un job part-time, care să le permită să frecventeze facultatea şi să caştige în acelaşi timp un venit.

“Din păcate, o mare parte din ei, deşi iniţial ne contactează arătându-se interesaţi sa lucreze, la interviul propriu zis se prezintă în jur de 30-50% din cei care au spus că se vor prezenta”, declară Magda Negru, director general al agenţiei Praemium BTL.

O mare parte din cei care se prezintă la interviu , care sunt selectaţi pentru o campanie şi cărora li se demarează procedura de angajare, destul de stufoasă şi costisitoare, renunţă cu o zi-două înainte de training-ul pentru campanie. Aceştia nu mai răspund la telefon şi efectiv nu se mai prezintă, demonstrând o lipsă acută de asumare a responsabilităţii, nefiind interesaţi de consecinţele pe care le poate avea o astfel de abordare pentru angajator.

“Pe noi ca agenţie această lipsă de responsabilitate ne costă energie, timp şi bani. Am avut cazuri când promoteri, după ce au primit materialele necesare desfăşurării campaniei, au renunţat fără să înapoieze materialele în timp util, inventând motive puerile sau pur şi simplu ne mai răspunzând la telefon, punându-ne pe noi într-o situaţie neplăcută.”, menţionează Magda Negru.

În jur de 20% din promoteri renunţă pe parcursul campaniei din diverse motive, de cele mai multe ori fără o bază serioasă, neducându-şi campania până la capăt. Acest lucru este vizibil mai ales în Bucureşti, unde rata de renunţare şi migratie de personal este foarte mare.

Confruntându-se cu aceste probleme în lucrul cu promoterii, agenţia de publicitate Praemium BTL a identificat oportunitatea de a se diferenţia de concurenţii săi, tocmai prin investiţia în resursa cea mai importantă dar şi cea mai neglijată: tânărul.

Măsura cea mai importantă pe care agenţia a luat-o pentru a avea o echipa responsabilă de promoteri, a fost aceea de a introduce în sesiunea de training informaţional, specific oricarei campanii de promovare BTL, o sesiune de coaching, cu scopul de a “trezi” constiinţa acestor tineri, dorinţa de implicare şi de a face un lucru bine de la început până la final, de a-i învaţa să comunice profesionist asumându-şi rolul pe care îl au în faţa unui potenţial client, respectiv acela de consultant.

În urma training-urilor cu un coach acreditat s-a remarcat o mai mare implicare din partea promoterilor care au beneficiat şi de informaţii ce ţin de comunicare, limbaj non verbal, sfaturi despre cum pot avea o atitudine pozitiva şi cum pot stabili o relaţie eficientă de comunicare într-un timp foarte scurt cu o persoană abordată, lucruri care le folosesc în orice job sau chiar situaţie de viaţă.

“Ce am obţinut este o rată scazută a renunţării pe parcursul campaniei si o mai multa implicare din partea acestora. Pentru a menţine şi îmbunătăţi rezultatele, vom continua demersurile şi vom investi din ce în ce mai mult în pregătirea acestor tineri, pentru ca ei să devină responsabili, conştienţi de ei înşişi şi de importanţa acţiunilor lor . Ceea ce am facut noi este doar un prim pas.

Tinerii au nevoie de repere, de modele; deşi sună a clişeu, nu este. Ca şi concluzie pe care am tras-o de-a lungul timpului este că educaţia este principala resursă de care noi ca societate, ca popor, ca entitate juridică sau fizică avem nevoie. Cred cu tărie că dacă eşti educat, eşti bogat! Din păcate în jur sunt foarte multe exemple, în special la televizor, care nu reprezintă un reper de atitudine şi comportament demne de urmat pentru tineri. Dimpotrivă, se promovează lipsa de responsabilitate, „fuga” după bani fără efort autentic, superficialitatea şi „şmecheria”. Iată că lipsa de valori, care pe deasupra mai este şi promovată, se răsfrânge şi o întâlnim în fiecare zi, iar consecinţele se văd inclusiv în domeniul muncii. Noi ne dorim să contribuim la ameliorarea acestui fenomen şi luăm măsuri care să ne ajute la responsabilizarea tinerilor a căror activitate se răsfrange în serviciile prestate de noi şi inevitabil în calitatea societăţii noastre„, menţionează Magda Negru.

Nou pe site! Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

 

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,019 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Promoter – un început de carieră sau doar un mod de a câștiga rapid bani de buzunar?
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: