Cum contribuie protecția datelor personale la fidelizarea clienților din retail?

Printre factorii cei mai importanți care-i fac pe clienți să amâne sau să renunțe la cumpărarea unui produs sau pachet de servicii se numără riscul de fraudă și lipsa de încredere în furnizor. Protecția datelor personale este esențială pentru a depăși aceste obstacole. Măsurile tehnice și organizatorice necesare pot fi implementate în acest scop, iar monitorizarea menținerii celor mai ridicate standarde de securitate se poate face de oameni pregătiți temeinic în cadrul unor cursuri susținute de experți cu o experiență practică unică.

Așa cum își protejează codul PIN atunci când plătesc cu cardul bancar, cumpărătorii acordă o atenție sporită protecției datelor personale, când li se solicită astfel de informații pentru completarea formularelor pentru eliberarea unor carduri de fidelitate, tichete cadou, vouchere, etc.

Cursuri de pregătire și perfecționare pentru Responsabilul cu Protecția Datelor (RPD-DPO)

Cursurile de pregătire și prefecționare pentru Responsabilul cu Protecția Datelor (RPD-DPO), organizate de Omega Trust și Cunescu, Balaciu & Asociații, vă pot pune la dispoziție cunoștințele și abilitățile necesare pentru a face față cu succes cerințelor Regulamentului UE 2016/679 (GDPR) și solicitărilor transmise de clienți pentru exercitarea drepturilor.

Unicitatea acestui curs constă într-o îmbinare eficientă între cunoștințele și expertiza juridică, pe de o parte și cunoștințele și expertiza tehnică, pe de altă parte, puse la dispoziție de experți cu o vastă experiență practică.

Următoarea sesiune de cursuri de pregătire și perfecționare RPD-DPO va avea loc în perioada 26-28 septembrie. Înregistrare

„Multiplele exemple practice și studiile de caz reale vă oferă susținerea necesară pentru implementarea corectă și completă a cerințelor GDPR. Experții noștri, certificați CISA, CIPM, ISO, COBIT, ISACA, ITIL au derulat cu succes astfel de proiecte pentru organizații ca Huawei, Uniqa Asigurări, Grupul Adevărul, Grupul Humanitas, RER, Metrorex, AFIR, APIA, Romgaz, Eurial Broker, Farmacia Tei, Agricola și alți peste 400 de clienți, dintre care mulți și-au pregătit oamenii pentru poziția de DPO la cursurile noastre,” a declarat Cosmin Măcăneață, Managing Partner Omega Trust.

Având în vedere șirul provocărilor care testează nivelul de protecție a datelor personale, prin campanii de phishing, atacuri cibernetice susținute și diversificarea în toată lumea a metodelor de accesare frauduloasă a datelor deținute, soluțiile tehnice de securitate devin tot mai complexe. Administrarea corectă a acestora se poate face cu rezultate optime numai de persoane temeinic pregătite pentru astfel de situații și care beneficiază de suportul profesioniștilor conectați permanent la evoluțiile tehnice din domeniul IT.

Fidelizarea clienților merge mână în mână cu protecția datelor personale ale acestora

protecția datelorOdată câștigată încrederea unui client, menținerea acesteia este vitală pentru continuarea unei relații benefice pentru ambele părți, un timp cât mai îndelungat. De asemenea, șansele ca un client existent să facă o achiziție nouă cresc, în comparație cu cei care încă se află în faza de tatonare.

Credit foto: Shutterstock

Totodată, tot mai des, clienții caută și consumă un volum mai mare de informații, înainte de a decide să cumpere bunuri și servicii. Intră în mai multe magazine, se informează online cu ajutorul telefonului despre prețurile concurenței, despre garanții, termenii de plată, citesc opinii și recomandări despre comercianți, ș.a.m.d.

Printre preocupările tot mai importante ale cumpărătorilor se află și protecția datelor personale. Aceștia caută furnizori care să prelucreze în siguranță informațiile pe care le obțin de la cumpărători, fără a le transfera către alte magazine sau entități despre care cumpărătorii nu au fost informați în prealabil și nu li s-a obținut acordul explicit în acest scop. Atunci când aceste solicitări rămân fără răspunsul dorit, furnizorii vor fi eliminați. Mai mult, cumpărătorii își exercită mult mai des dreptul de a face sesizări către autoritățile de control, atunci când consideră că le-au fost încălcate drepturile.

Utilizarea cardurilor de fidelitate în retail

Bazele de date cu informații confidențiale au nevoie de protecție și prelucrare la cele mai înalte standarde de securitate. Clienții își exercită tot mai mult drepturile și au devenit mai exigenți, atunci când li se cer date personale și când acestea se înregistrează în retail (online si offline) și la furnizorii de bunuri și servicii, în general.

Pentru a răspunde eficient la solicitările clienților, este nevoie de pregătire, prin dobândirea cunoștințelor de specialitate privind protecția datelor, prin aplicarea unor măsuri tehnice adecvate și instalarea unor programe de contracarare a riscurilor de acces neautorizat sau incidente provocate prin neglijență.

„Prin participarea la cursul de pregătire și perfecționare a Responsabilului cu Protecția Datelor, veți consolida încrederea de care vă bucurați din partea clienților existenți și, în același timp, veți oferi informații menite să contribuie la convingerea celor care încă tatonează posibilitatea inițierii unei tranzacții cu dumneavoastră, demonstrându-vă preocuparea pentru a le asigura protecția pe care și-o doresc.

Clienții reprezintă coloana vertebrală a oricărei afaceri. Grija pentru nevoile acestora include protecția datelor personale, iar acest lucru se poate face eficient numai cu o pregătire adecvată și susținută,” a declarat Cosmin Măcăneață.

Tematică cursuri

Cursurile susținute de Omega Trust și Cunescu, Balaciu & Asociații includ în tematică exemple practice și informații esențiale, dintre care:

  • Elaborarea documentației standard pentru informarea persoanei vizate
  • Elaborarea și implementarea procedurilor de securitate a datelor personale
  • Elaborarea mecanismului de răspuns la cererile persoanei vizate
  • Revizuirea fluxurilor de lucru interne pentru alinierea la GDPR
  • Definirea unui mecanism de lucru în cazul incidentelor de încălcare a securității datelor

Beneficiile principale ale cursurilor:

  • Creșterea rezistenței la încercările de acces neautorizat la datele deținute;
  • Reducerea riscurilor de incidente generate de aplicarea incorectă sau incompletă a măsurilor de protecție a datelor personale;
  • Îmbunătățirea capacității de reacție în situații de risc;
  • Dezvoltarea abilității de a răspunde prompt solicitărilor venite de la persoanele vizate în scopul exercitării drepturilor;
  • Conformarea cu cerințele normelor GDPR privind colaborarea cu autoritatea de control.

Toate aceste beneficii vor contribui la consolidarea încrederii clienților și la creșterea solidă a afacerii, în condiții de siguranță crescută. Cum se pot obține acestea? Prin înscrierea la următorul curs de pregătire și perfecționare a Responsabilului cu Protecția Datelor, ce va avea loc în perioada 26 – 28 septembrie 2018, folosind formularul de aici: http://www.omega-trust.ro/gdpr-form.

Omega Trust

Omega Trust este este o companie specializată în audit și consultanță în domeniul tehnologiei informaței. Specialiștii noștri dețin certificări relevante în acest domeniu (CISA, CIPM, ISO, COBIT, ISACA, ITIL) și, până în prezent, au furnizat servicii pentru un număr de peste 400 de organizații din întreaga lume, gradul de satisfacție al clienților fiind de 100%. Flexibilitatea și capacitatea experților noștri de a personaliza soluții optime pentru clienți ne recomandă.

Dintre clienții pentru care am asigurat servicii de consultanță și audit IT la cele mai înalte standarde menționăm: Huawei Elvetia, Sunrise Communications AG Elvetia, S.C. Uniqa Asigurari S.A., Adevarul Holding, Banca Romana de Credite si Investitii, RER, Metrorex, Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR), Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), Romgaz, Eurial Broker, Farmacia Tei, AVIS Romania, IFPTR, SAI Certinvest, Humangest Group, Techem Energy Services, Agricola, Inform Lykos, Avenir Telecom, European Fabrications, Industries Yield, Telcor Communications, RCB Electro 97, Nexia CRG, Ortec, Crys Computers, Finaco, Concept Electronics, Interstar Chim, Dolo Trans Olimp, etc.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,813 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Cum contribuie protecția datelor personale la fidelizarea clienților din retail?

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: