Realitatea augmentată (AR) își va găsi din ce în ce mai mult aplicabilitatea în sectorul de retail, va ajunge să fie prezentă în magazinele fizice și va fi preluată în acest sector de către personalul din retail dar și de către consumatorii online, conform unui studiu ABI Research.
Analiștii prevăd că retailul va avea o creștere uniformă de adopție a dispozitivelor AR. Astfel, până în 2020, 3% din veniturile ce provin din comerțul electronic din întreaga lume, adică cca. 122 de miliarde de dolari, vor fi generate datorită experiențelor de realitate augmentată.
Credit Foto: shutterstock.com
Experiențele AR s-au dovedit extrem de folositoare în rândul consumatorilor care nu puteau să interacționeze cu produsele fizice dar pe care doreau să le cumpere.
„Pentru consumatorii din magazinele fizice, pe de altă parte, AR poate să întrerupă traseul consumatorului și să îi ofere o valoare în plus”, a declarat Nick Finill, Senior Analyst la ABI Research.
Magazinul german DM folosește un produs din Scandit, numit MatrixScan, pentru a ușura procesele de gestionare a mărfii. În acest caz AR suprapune conținutul digital în dispozitivul consumatorului. În locul unei etichete pe care să apară notele din social media ale unui produs, un retailer poate oferi consumatorului un dispozitiv prin care să îi arate o întreagă listă de comentarii și note ale produsului. Sau consumatorii pot scana un raft întreg pentru a găsi produsul căutat.
Aplicația mobilă IKEA permite consumatorilor să vadă produsele în realitate augmentată în casele lor, aflând dacă anumite produse vor încăpea în camere.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.