Reducerea costurilor prin eficientizarea resurselor în activităţile de transport şi logistică

Odată cu accelerarea expansiunii din retail, înregistrată în ultimii ani mai ales pe partea de magazine de proximitate, supermarketuri şi magazine de tip discount, retailul modern a ajuns din ce în ce mai mult în localităţi noi din România, în oraşe medii şi mici şi chiar în zona rurală prin formate adaptate acesteia, ceea ce a adus noi provocări retailerilor din punct de vedere al lanțului de aprovizionare.

Această expansiune, însă, a lansat noi provocări furnizorilor de servicii de transport şi logistică care au fost nevoiți să-și adapteze capabilităţile sau chiar să creeze noi reţele de logistică şi de transport. Odată ce diferitele lanțuri logistice au fost optimizate, sistemul furnizorilor de servicii de transport şi logistică functionează de la sine, iar unul dintre rezultate este reducerea costurilor de livrare.

Un avantaj competitiv pe care marile companii de retail îl pot obține dintr-un parteneriat de lungă durată cu un furnizor de servicii de transport și logistică este menținerea sub control a prețurilor, proces ce se poate realiza printr-o continuă eficientizare a resurselor necesare acestor activităţi.

Nevoia de a ţine preţurile sub control este evidentă, mai ales în condiţiile în care 2018 a adus după sine un nou val de scumpiri care vor influenţa direct costurile activităţii de logistică şi în egală măsură costurile de transport. Iar aceste costuri se reflectă într-un procent suficient de mare în cheltuielile operaţionale ale marilor reţele de magazine, impact ce determină alegerea mult mai atentă a partenerului de servicii.

logistică

De asemenea, costurile de livrare sunt influenţate atât din punct de vedere logistic cât şi din punct de vedere administrativ. Partea logistică ia în calcul regimul de transport (grupaj versus camion întreg), distanţă parcursă, numărul de hub-uri, tipul de camion, greutatea şi volumul mărfurilor, în timp ce partea administrativă vine cu cheltuielile aferente asigurărilor, a personalului angajat şi a investiţiilor în sisteme IT, la care se adăugă investiţiile făcute în acoperirea de zone noi.

Furnizorul de servicii de transport şi logistică va trebui, în consecință, să demonstreze un nivel înalt de flexibilitate atât la nivel operațional – prin adaptare rapidă la fluctuațiile de volum – cât și la nivel structural – prin dezvoltarea rețelei de filiale în zone strategice.

Gebruder Weiss – partenerul de încredere al industriei de retail & FMCG

Pentru a putea furniza servicii de transport şi logistică la un raport calitate/preț avantajos și timpi de tranzit competitivi, este nevoie de o prezență națională.

În calitatea sa de partener al industriei de retail & FMCG din România, pentru a fi cât mai aproape de clienţii săi, compania Gebruder Weiss continuă să investească în extinderea spaţiilor logistice şi de cross-docking în zonele ţintă din punct de vedere economic. Bugetul alocat acestor investiţii  s-a ridicat în 2017 la 14,2 mil lei, asigurând astfel o acoperire națională optimă dar și o reducere importantă a timpilor de livrare.

Prin cele 9 puncte de lucru situate în Bucureşti, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Braşov, Constanţa, Oradea şi Craiova, dar şi prin ofertele flexibile de servicii de depozitare și transport, compania a pus în mişcare pe parcursul anului trecut aproximativ 10.000 camioane dedicate clienţilor săi din industria FMCG, jumătate din acestea fiind transporturi realizate în condiţii de temperatură controlată.

Pentru anul în curs, Gebrüder Weiss va continua să investească pe plan local, planurile de dezvoltare incluzând relocarea filialei din Constanţa, inaugurarea unui nou spaţiu de depozitare în Sibiu dar şi extinderea depozitului din Cluj.

Gebruder Weiss

Cu aproximativ 7.000 de angajați, 150 de filiale proprii și o cifră de afaceri anuală preliminară de 1,55 miliarde de euro (2017), Gebrüder Weiss se numără printre companiile de top din domeniul transporturilor şi logisticii din Europa. Sub umbrela Gebrüder Weiss Holding AG, cu sediul în Lauterach (Austria), Gebrüder Weiss România are peste 23 de ani de expertiză pe piaţa locală şi un  număr de peste 600 de angajaţi.

Bazându-se pe o infrastructură națională prin platforma logistică proprie cu 9 terminale logistice şi de cross-docking și puncte de lucru situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, Gebrüder Weiss România oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi şi asigură servicii flexibile de distribuţie prin transport rutier, feroviar, aerian şi maritim.

Contact

Str. Ithaca 1000, Bolintin Deal, jud. Giurgiu

tel: +40.372.678.500

E-mail: office.ro@gw-world.com

http://www.gw-world.ro

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „Reducerea costurilor prin eficientizarea resurselor în activităţile de transport şi logistică”

  1. Problema nu e niciodata atat de simpla, iar un astfel de parteneriat ar fi bun daca …nu am fi oameni. De obicei unul dintre cei 2 parteneri de logistica, clientul sau furnizorul incepe sa schimbe regulile jocului si atunci incep sa apara probleme si discutii intre cei doi. De asemenea pe parcursul colaborarii pot aparea modificari d etarife, de volume, chestii care nu au fost agrate initial. Ideea e ca atata furnizorul cat si clientul trebuie sa comunice foarte bine si sa fie deschisi pentru a rezolva problemele, altfel apar rapid conflicte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *