Compania RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. a devenit administratorul sistemului de garanție-returnare din România, printr-o Hotărâre de Guvern emisă astăzi.
Cadrul legal ce stabilește modalitatea de implementare a sistemului de garanție-returnare (SGR) a fost adoptat în octombrie 2021, prin HG 1074/2021. La nivel de operaționalizare, SGR va fi cel mai mare proiect de colectare și reciclare a ambalajelor realizat la nivel național.
„Implementarea sistemului de garanție-returnare în România este un obiectiv la care lucrăm intens de câțiva ani și ne bucurăm că RetuRO a fost confirmat ca administratorul acestui sistem. Este, poate, cel mai important moment din această călătorie a implementării sistemului de până acum. Din acest punct înainte, putem începe derularea pașilor operaționali, cum ar fi angajarea directoratului RetuRO, inițierea discuțiilor pentru finanțarea sistemului, începerea înregistrării producătorilor de băuturi și a comercianților, precum și dezvoltarea rețelei logistice a sistemului.
Pe lângă pregătirile pe care le facem noi, succesul RetuRO depinde și de implicarea consumatorilor, dar suntem încrezători că rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor. Împreună, putem colecta și ulterior recicla ambalajele de băuturi puse pe piață, și astfel să contribuim la realizarea celui mai amplu proiect de economie circulară în România”, declară Alice Nichita, Președinte al Asociației Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, acționar al companiei RetuRO.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. a fost înființată de către asociațiile reprezentative ale producătorilor de băuturi și ale comercianților pentru a gestiona sistemul de garanție-returnare, în curs de implementare în România. Compania a fost formată ca o societate ce are la bază principiul not-for-profit, ceea ce înseamnă că, prin actul constitutiv, aceasta și-a asumat obligația de a reinvesti eventualul profit exclusiv în dezvoltarea sistemului.
„Suntem cu un pas mai aproape de implementarea a ceea ce noi credem că este cel mai important proiect de mediu al României, menit să ne poziționeze pe harta țărilor avansate în ceea ce privește colectarea și reciclarea ambalajelor. Vorbim de un proiect de anvergură care își propune să introducă ambalajele de băuturi într-o economie circulară și să contribuie astfel la transformarea României într-o țară mai curată. În continuare, este necesară adoptarea pachetului legislativ complet care ne va permite să demarăm toate procesele necesare implementării sistemului de garanție-returnare, astfel încât acesta să devină funcțional în cel mai scurt timp posibil. Dacă până acum am discutat în termeni teoretici, de azi înainte începem procesul practic al operaționalizării SGR la nivel național”, declară Julia Leferman, Director General al Asociației Berarii României pentru Mediu, acționar al companiei RetuRO.
Acționarii companiei
În prezent, compania are trei acționari privați: Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate, Asociația Berarii României pentru Mediu și Asociația Retailerilor pentru Mediu, și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, ce deține 20% din acțiuni.
„A sosit momentul pe care l-am așteptat cu toții, avem în sfârșit șansa de a implementa un sistem eficient de colectare a ambalajelor de băuturi în România. Sistemul de garanție-returnare este un proiect unic la nivel național, care ar trebui să funcționeze fluid încă din prima zi după ce va fi implementat. RetuRO are încă mulți pași de parcurs până când va deveni funcțional, dar credem că putem dezvolta împreună cu producătorii un proiect de economie circulară care să fie coerent și clar pentru fiecare consumator român în parte”, declară Maria Maxim, Președinte al Asociației Retailerilor pentru Mediu, acționar al companiei RetuRO.
Activități în vederea implementării SGR
Odată cu primirea licențierii din partea Guvernului României, RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. începe să facă primii pași pentru implementarea operațională a sistemului în România, care este estimată la o perioadă de aproximativ 18 luni. În viitorul apropiat, compania începe derularea următoarelor activități în vederea implementării SGR:
- Administrativ: definitivarea proceselor administrative, recrutarea personalului companiei și selectarea furnizorilor;
- Finanțare: definitivarea documentelor, solicitarea și obținerea finanțării necesare pentru implementarea sistemului;
- Infrastructură: dezvoltarea și implementarea infrastructurii IT, dar și a infrastructurii operaționale. Obligațiile RetuRO includ instalarea centrelor de sortare și numărare a ambalajelor colectate prin sistem, în timp ce organizarea centrelor de colectare a ambalajelor de la consumatori este în sarcina comercianților;
- Înregistrare în sistem: înregistrarea tuturor producătorilor si importatorilor de băuturi, precum și a comercianților. Acest proces implică semnarea a aproximativ 100.000 de contracte;
- Echipamente automate: comandarea echipamentelor automate de colectare, testarea și instalarea acestora de către comercianți;
- Campanie de comunicare: implementarea unei campanii de comunicare la nivel național, pentru consumatori.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail