Compania ROPECO, principalul furnizor local de soluții și echipamente în domeniul procesării de numerar, dezvoltă şi promovează pe piaţa din România soluţii self-service dedicate sectorului de retail, unele dintre ele realizate in-house.
Cu o vechime de aproape 25 de ani pe piaţa din România, activitatea companiei româno-elveţiene ROPECO este structurată pe mai multe segmente de business:
- soluții plăți electronice (terminale POS, software etc)
- soluții de cash management (self-service, inclusiv self check-out)
- soluţii self-banking și procesare numerar
- echipamente de cash management (echipamente de numărat, de procesat şi de gestionat numerar, echipamente de verificat bancnote, de inroluit şi de legat bani)
- soluții și echipamente pentru securitate mecanică (seifuri standardizate)
- soluții de printare și scanare coduri de bare și RFID (Radio-Frequency Identification – o metodă de identificare automată care se bazează pe stocarea și regăsirea datelor fără atingere, la distanță, prin unde radio)
- tehnologii și echipamente pentru gestiunea deșeurilor
- soluții și echipamente office și de producție (copiatoare, distrugătoare de documente etc).
Compania ROPECO furnizează echipamente pentru operațiuni de tip self-banking și self-service atât în sistemul financiar-bancar, cât și în retail, iar una dintre direcţiile companiei este să dezvolte şi să extindă segmentul de soluții procesare numerar și în special soluțiile self-service, unele dintre aceste concepte fiind dezvoltate in-house.
„Ropeco a proiectat şi vândut în jur de 1.500 de echipamente de tip self-service şi soluţii complexe aferente acestora, toate dezvoltate in-house. Prin aceste soluţii s-a urmărit nu doar preluarea unor operaţiuni de către echipamente dedicate, ci în principal creşterea disponibilităţii pentru interacţiunea cu clienţii, în afara orelor „standard” de program, optimizarea fluxurilor şi proceselor aferente, creşterea securităţii tranzacţiilor, dar şi reducerea riscurilor aferente,” a declarat Iancu Bangheorghe, Director General Adjunct ROPECO.
Soluţiile self-service pentru retail
Soluţia Self-service pentru retail asigură automatizarea plăţilor şi a echipamentelor neasistate ce aduce beneficii atât retailerului cât şi consumatorului.
Avantaje soluţiilor self-service:
- Eliminarea numărării și validării autenticității numerarului
- Reducerea și optimizarea timpilor alocați pentru pregătirea startului de casă pentru punctele de încasare/vânzare
- Reducerea timpilor și optimizarea fluxurilor pentru procedurile de schimb de tură
- Reducerea timpilor alocați reconcilierii de final de zi și eliminarea erorilor şi discrepanţelor apărute în timpul acestei proceduri
- Îmbunăţirea și eficientizarea productivității personalului
- Eliminarea stresului generat de gestionarea cash-ului
- Securitatea numerarului și un control mai bun asupra lui, echipamentele dispun de un seif fixat în podea și o încuietoare certificată conform standardelor europene. Pentru a scoate bani din seif este nevoie de un user și o parolă pentru aplicație cât și de un cod pentru cifrul seifului.
CashInfinity, un concept de cash management tip self-service
Cashinfinity este o soluție complexă pentru domenii de afaceri diverse, inclusiv pentru retail, pe care ROPECO o implementează în România. Soluția versatilă este dezvoltată de către compania japoneză Glory Global Solutions și optimizează fluxurile de numerar din retail până la back office-ul unei bănci.
Printre cele mai importante avantaje ale soluției CashInfinity se regăsesc: reducerea costurilor de gestionare a numerarului (inclusiv optimizarea necesarului de monede), optimizarea cash flow-ului, securitatea procesului, diminuarea şi chiar înlăturarea risculului privind furtul intern.
Concepută să revoluționeze atât front office-ul, cât și back office-ul unei companii, soluţia CashInfinity înglobează cea mai nouă generaţie de echipamente destinate optimizării fluxurilor de numerar din retail.
Echipamentele poziționate în front office sunt destinate utilizării de către operator (casier) sau direct de către client. Numerarul (monede și bancnote) este numărat, verificat și depus automat în echipament, iar acesta oferă posibilitatea dispersării numerarului necesar acordării restului operațiunilor efectuate.
Echipamentele care sunt poziționate în back office sunt destinate doar operatorilor (casierilor) şi permit managementul integral al numerarului (monede și bancnote) având o securitate ridicată datorită seifului certificat EN-1143-1. Soluția software este destinată gestionării echipamentelor și oferă posibilitatea vizualizării de la distanță şi în timp real a operațiunilor efectuate.
ROPECO
ROPECO, o companie mixtă româno-elveţiană, infiinţată în anul 1993, oferă soluţii şi echipamente în domeniul procesării de numerar şi a plăţilor electronice care înglobează o înaltă tehnologie testată cu succes la nivel mondial.
ROPECO este, conform Camerei de Comerţ şi Industrie a României, compania cu cea mai mare cifră de afaceri, în 2016, din categoria Comerţ cu ridicata al altor maşini şi echipamente de birou.
În cadrul Galei Topului Național al Firmelor, ediția 2017, compania ROPECO a primit cel mai distins premiu la nivel național – LOCUL 1 – pentru rezultatele deosebite obținute în domeniul său de activitate, la categoria Întreprinderilor Mijlocii. Această performanță obținută pentru al doilea an consecutiv confirmă, încă o dată, că firma Ropeco este un adevărat lider de business care are la baza strategii dezvoltate pe competențe, flexibiltate, dinamism, inovație și experiență de aproape 25 ani pe piață din România.
Topul Național al Firmelor, organizat în exclusivitate de Camera de Comerț și Industrie a României este un reper pentru mediul de afaceri, un clasament al celor mai competitive firme din România.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
