ROPECO București, principalul furnizor local de soluții și echipamente în domeniul procesării de numerar, a implementat soluția Cash Deposit RCD 50 în cadrul spațiilor logistice Sameday România, unul dintre liderii pieței locale de curierat. Cash Deposit RCD 50 este un echipament self-service care asigură gestionarea procesului de depunere, numărare și stocare de numerar, în cazul Sameday pentru numerarul provenit din comezile livrate cu plata ramburs.
„Prin tehnologie am vrut să îmbunătățim și activitatea curierului în zona trimiterilor cu plata ramburs. Peste 90% dintre livrările Sameday România sunt livrări aferente magazinelor online, iar o parte semnificativă a acestora presupune plata ramburs. Pentru depunerea numerarului încasat de curieri folosim sistemele inteligente de preluare și gestionare a acestuia. Astfel, am reușit să eliminăm din punctele noastre de lucru casieriile fizice, folosindu-ne de multiplele avantaje pe care tehnologiile actuale ni le oferă.
Această soluție, dezvoltată local de către partenerii noștri de la ROPECO București, de tipul self-service, este formată atat dintr-o componentă hardware, ce oferă curierului posibilitatea de a depune rapid și în siguranță numerarul încasat, cât și una software, ce oferă vizibilitate și trasabilitate tranzacțiilor cu numerar prin integrarea cu aplicațiile back-office de gestionare a operațiunilor,” a declarat Iulian Năftănăilă – Manager Last Mile Special Projects BUH Sameday România.
Avantajele soluției de back-office Cash Deposit RCD 50:
- optimizează procesele de lucru
- procesează numerarul rapid și sigur
- elimină erorile umane
- optimizează alocarea resurselor
- oferă vizibilitate, trasabilitate și securitate pentru toate tranzacțiile
- ușor de întreținut
Soluția a fost adaptată pentru particularitățile din zona serviciilor de curierat
„Plățile cu numerar, prin modul de gestionare, sunt asociate cu un efort și un stres mai mare în comparație cu instrumentele alternative. În trecut, operațiunile de depunere numerar se făceau în mare parte manual, având anumite puncte vulnerabile în procesele de cash management. Erau consumatoare de timp și generatoare de erori care presupuneau necesitatea reconcilierii ulterioare. Astfel, a apărut necesitatea optimizării proceselor pentru a îmbunătăţi productivitatea curierului şi eficienţa sa operaţională.
Partenerii noștri de la ROPECO București ne-au propus să testăm un sistem complet nou de gestionare a numerarului, soluția smart Cash Deposit RCD 50, fiind o premieră pe piața de curierat și servicii poștale din România la aceea dată. Soluția a fost adaptată pentru particularitățile din zona serviciilor de curierat, conform cerințelor și solicitărilor noastre. Am avut în vedere atât optimizarea modului în care numerarul era gestionat de către curieri, cât și integrarea cu sistemele de gestiune a AWB-urilor pentru a avea vizibilitate, trasabilitate și o reconciliere rapidă și corectă,” a declarat Alexandra Moraru – Cash on Delivery Officer Sameday România.
Cum funcționează echipamentul Cash Deposit RCD 50?
RCD 50 este o soluție ce integrează într-un singur echipament componenta pentru identificare a utilizatorului, tehnologia din domeniul procesării numerarului prin componenta de numărare, validare și preluare a depunerilor, un seif certificat conform standardelor în vigoare referitoare la protecția valorilor, și nu în ultimul rând un sistem inteligent de colectare a numerarului în saci pentru transport valori, cu sigilare automată a acestora la momentul operațiunilor de pick-up efectuate de către compania de cash-in-transit.
Curierul se autentifică la echipament și depune numerarul în deplină siguranță fără să mai sorteze cupiurile. Totodată tranzacțiile cu numerar sunt acum mai sigure grație sistemului avansat de recunoaștere și verificare a bancnotelor, sistem ce depistează în fracțiuni de secundă eventualele bancnote suspecte de a fi false.
Prin eliminarea operațiunii de procesare manuală se reduce timpul alocat de predare și depunere a numerarului aferent încasărilor din ziua respectivă, astfel sunt eliminate și discrepanțele și multiplele verificări existente în timpul operațiunilor de reconciliere la final de zi.
„Soluția Cash Deposit RCD 50 vine însoțită de o aplicație software de gestionare a tranzacțiilor ceea ce înseamnă un sistem integrat în totalitate cu un grad maxim de vizibilitate, trasabilitate și securitate pentru toate tranzacțiile. Astfel, putem extrage oricând, atât local cât și remote, rapoarte ce conțin date relevante cu privire la managementul numerarului, precum și reconcilierea automată a încasărilor cu numerar prin integrarea cu aplicațiile back-office.
În momentul acesta, noi ne bazăm pe tehnologie în absolut toate fluxurile noastre operaţionale și financiar-contabile. În România, sunt aproximativ 700.000 de livrări pe zi, iar noi reușim să gestionam un mare procent dintre acestea datorită tehnologiei,” a completat Alexandra Moraru.
Implementarea soluției și la alte puncte de lucru Sameday
„Cu ajutorul echipei de la ROPECO București am reușit să ne convingem de multiplele beneficii pe care soluția Soluția Cash Deposit RCD 50 le aduce activității curierilor și a departamentului financiar, iar la scurt timp după aceea am decis implementarea și la alte puncte de lucru Sameday România.
Am reușit să creștem eficiența alocării resurselor, prin reorientarea angajaților din zona de casierie asistată către alte departamente sau responsabilități. Am redus stresul curierilor legat de procesul lent de depunere și de programul fix al casierilor, pentru că echipamentul Cash Deposit RCD 50 este rapid, precis, sigur și disponibil zilnic 24 din 24 de ore.
Un aspect important în alegerea furnizorului ROPECO București pentru implementarea soluției smart Cash Deposit RCD 50 l-a constituit rețeaua de service extinsă pe întreg teritoriul țării, astfel putând beneficia de servicii prompte și de calitate în toate punctele de lucru Sameday. Proiectul este un real succes și ne dorim să îl extindem oriunde vom desfășura operațiuni,” a completat Iulian Năftănăilă.
Cash Deposit RCD 200
Anul acesta, compania ROPECO București a lansat un nou model de echipament self-service pentru gestionarea numerarului. Este vorba de Cash Deposit RCD 200 (foto dreapta), un echipament multifuncțional care include: un dispozitiv de autentificare pentru gestionarea procesului de depunere, numărare, validare și stocare de bancnote și un seif pentru depozitare a bancnotelor în condiții de securitate maximă.
ROPECO București
Compania ROPECO București, prezentă pe piața din România de 28 de ani, este principalul furnizor local de soluții și echipamente în domeniul procesării de numerar. Printre direcțiile de business existente în portofoliu, compania dezvoltă şi promovează pe piaţa din România și soluţii self-service/self-checkout dedicate sectorului de retail și nu numai.
Fondată în 1993, compania ROPECO București oferă soluții și echipamente, care înglobează tehnologii testate cu succes la nivel mondial, unui portofoliu de peste 5.000 de clienți. ROPECO București este un distribuitor autorizat și dedicat pentru mai multe companii globale, specializate în producția unor terminale și echipamente de mare performanță pentru industria bancară, de retail, logistică, industria IT, de procesare de documente sau reciclare de materiale (Glory Global Solutions, Ingenico, HSM, Zebra, Honeywell, Cab, Wertheim, Konica Minolta, etc).
www.ropeco.ro // www.cashinfinity.ro //www.ropecoshop.ro
tel. 0722.314.043
e-mail. office@ropeco.ro
Sameday România
Cu o experiență de peste 14 ani pe piața locală, Sameday România este compania de curierat care a înregistrat cea mai spectaculoasă creștere în ultimii ani, numărându-se, în prezent, printre principalii jucători din segmentul său de piață. Cu o echipă de 4.500 de angajați și parteneri, compania este prezentă în România și în Ungaria, oferind atât servicii de livrare door-to-door, cât și livrare în peste 2.500 de lockere easybox. Astfel, Sameday operează cea mai extinsă rețea de lockere din România și Ungaria, propunându-și să reinventeze experiența de livrare zi de zi.
În prezent, expedierile Sameday sunt procesate în cinci huburi logistice, unul amplasat în apropierea orașului Chitila, unul în Sibiu, unul în Timișoara, unul în Cluj și unul în Budapesta.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
