Softlead, singura platformă B2B de tip marketplace care ajută companiile să aleagă aplicația software potrivită pe baza ADN-ului digital, anunță lansarea unui studiu de piață ce indică apetitul companiilor de producție din România pentru achiziții IT.
Astfel, conform datelor Softlead colectate în perioada 1 aprilie – 20 mai de la 100 de fabrici din România, există o intenție clară de investiții în procese de transformare digitală. Mai exact, 84.4% dintre respondenți au în plan ca până la finalul anului 2023 să demareze acțiuni de digitalizare care să îi ajute în creșterea eficienței și productivității interne.
Nevoia de investiții în soluții software
În contextul în care 60% dintre companiile de producție care au răspuns chestionarului lansat de Softlead nu beneficiază de o digitalizare completă a tuturor activităților și proceselor interne, nevoia de investiții în soluții software potrivite este evidentă, devenind o prioritate în următorii ani. Mai mult decât atât, conform celor mai noi date publicate de Institutul Național de Statistică (INS), câteva ramuri industriale au înregistrat creșteri semnificative (energie, industria extractivă, industria prelucrătoare), fapt ce favorizează și susține atât investițiile în transformarea digitală, cât și validarea nevoii companiilor de sisteme IT care să organizeze mai bine noile fluxuri apărute odată cu dezvoltarea organizației.
În mod evident, companiile de producție au fluxuri de activități și proceduri complexe, ce necesită organizare, evaluare, raportare, control și anticipare continuă conformă cu planurile de creștere și dezvoltare. De aceea, alături de câteva dintre cele mai cunoscute companii IT care au în portofolii soluții software dedicate digitalizării fabricilor, am pornit în luna aprilie o campanie prin care vorbim despre etapele achiziției software, prezentăm studii de caz și povești de succes, precum și materiale care să indice modul în care achizitorii se pot bucura de un flux prietenos de selecție a soluției software ideale. Iar când vorbim despre tehnologii potrivite, vorbim, de fapt, despre identificarea nevoilor de business și despre ADN-ul digital pe care orice companie trebuie să îl definească folosind platforma Softlead.ro. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.
Ce tipuri de aplicații software folosesc fabricile?
În cele mai multe dintre companiile de producție care au răspuns studiului de piață lansat de Softlead sunt utilizate doar soluții software dedicate activității de gestiune financiar-contabilă, în timp ce 15.6% au implementat deja aplicații complexe, cum ar fi cele de tip ERP (Enterprise Resource Planning), RPA (Robotic Process Automation) – 2.2% sau WMS (software pentru depozite – Warehouse Management System) – 4.4%.
Care sunt bugetele alocate de companiile de producție pentru digitalizare?
Pentru următoarele 12 luni, cele mai multe dintre companiile de producție (42.2%) care au în plan digitalizarea plănuiesc să aloce sume cuprinse între 5.000 – 10.000 de euro, în timp ce 8.9% dintre fabrici au indicat disponibilitatea de a aloca bugete consistente, de peste 20.000 de euro.
Studiul de piață efectuat de Softlead a fost aplicat pe un eșantion de 100 de respondenți, reprezentanți ai companiilor de producție din România, ce ocupă poziții de top și middle management și responsabil achiziții.
Softlead
Softlead este prima platformă de tip marketplace B2B, ce ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, din cele 900 de aplicații listate de cei peste 470 de parteneri IT. Cu ajutorul unui instrument lansat anul trecut, companiile pot afla și urmări gradul de digitalizare al unui departament sau al întregii organizații și pot descărca un raport complet, ce include recomandări de soluții software potrivite, precum și bugetele asociate achiziției.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail