Sondaj Edenred: trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown

Barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România, indică o creștere accelerată a comenzilor online de mâncare și a plăților cu cardul de masă la restaurante, precum și menținerea interesului pentru o dietă echilibrată în timpul pandemiei.

edenred

Analiza obiceiurilor alimentare ale angajaților

Edenred și partenerii săi au intervievat, anul trecut, peste 40.000 de angajați și 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de țări, între care și România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaților și influența pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora și a business-ului în HORECA. De 12 ani, programul european FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), coordonat de Edenred în cadrul unui parteneriat public-privat, promovează o alimentație sănătoasă în rândul angajaților, fie că aceștia merg zilnic la locul de muncă, fie că lucrează de acasă sau în spații de co-working.

Într-un an atipic, cum a fost 2020, angajații au avut un comportament previzibil, continuând să fie interesați de o dietă echilibrată. Au adoptat, însă, accelerat noile soluții digitale asociate pauzelor de masă, precum comenzile online de mâncare și plățile cu cardul de masă la restaurant.

Astfel, 72% dintre angajați au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect.

În același timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul (total sau cel puțin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

Edenred: angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată

Beneficiind de acces la opțiuni alimentare sănătoase inclusiv în lockdown, angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată. În România, 78% dintre angajații participanți la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenți la alimentația proprie. România este printre țările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conștientizare în acest sens, media fiind de 79%.

Pentru a-și putea susține stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajaților (8 din 10 angajați) are așteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opțiuni de meniuri echilibrate. În România, și-au exprimat această dorință aproximativ 70% dintre angajații intervievați.

Grija pentru sănătate stă acum la baza preocupărilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanți de la începutul crizei sanitare. Chiar dacă perioada de lockdown a pus presiune pe întreaga societate, proprietarii de restaurante au găsit soluții pentru a-și menține propriile business-uri funcționale și de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de prânz pe baza calității nutriționale oferite în meniurile unităților alimentare.

Pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajații chestionați în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului.  Astfel, implicarea Edenred în programul FOOD ne întărește convingerea  că locul de muncă este mediul  ideal pentru a lua măsuri concrete în sprijinul alimentației sănătoase”, a declarat Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.

76% dintre proprietarii de restaurante afirmă că tichetele de masă au avut un impact pozitiv în business

Potrivit Barometrului FOOD, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă și mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din rețeaua de parteneri care acceptă plăți cu tichetele de masă, această soluție a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajați sunt conștienți că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.

Edenred

Edenred este lider de piaţă ca platformă de servicii şi plăţi şi este partenerul de zi cu zi al întregului ecosistem al pieţei muncii, conectând peste 50 de milioane de angajaţi şi 2 milioane de comercianţi parteneri prin intermediul a peste 850.000 de clienţi corporativi în 46 de ţări.

Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (tichete de masă), flote auto şi mobilitate (soluţii multi-energy, mentenanţă, taxe de drum, parcări şi vouchere de transport), stimulente (vouchere şi carduri cadou, platforme dedicate angajaţilor) şi plăţi corporative (carduri de plată virtuale).


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *