În România, 46% dintre cumpărăturile online sunt efectuate de pe telefonul mobil

Cine sunt cumpărătorii online din România? Cât de mare este media valorii coșului de cumpărături la cumpărăturile online? Care sunt fluctuațiile activității cumpărăturilor pe internet pe parcursul anului, a săptămânii sau chiar zilei? Ce cumpără cel mai des românii online? Un raport realizat de compania Picodi.com în urma unei analize asupra tranzacțiilor realizate online în România, în anul 2018.

Smartphone-urile la coadă, femeile la putere

Fiecare an este declarat ca fiind anul mobile. Am putea fi de acord cu această declarație, căci în branja cumpărăturilor online în România, telefonul mobil joacă un rol important în proporție de 46%. Însă marea majoritate a românilor preferă să facă cumpărăturile online în mod „tradițional” – prin folosirea calculatoarelor sau a laptopurilor (53%). Doar 1% folosesc tableta.

Valoarea medie a cumpărăturilor online realizate cu ajutorul smartphone-ului este cu 30 de lei mai mică, decât cele realizate cu ajutorului calculatorului (217 lei respectiv 248 lei). Românii care fac cumpărături online prin intermediul tabletei cheltuie în medie 232 de lei.

Cum arată portretul cumpărătorilor online? În funcție de statisticile noastre, 56% dintre cumpărători reprezintă sexul frumos, iar 44% sunt reprezentații sexului tare. Cel mai des clienții magazinelor online sunt persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani (40%), pe al doilea loc fiind cele cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani (22%). 21% din cumpărători au între 35-44 de ani, iar restul de 8%, 6% și 3% reprezintă categoriile 45-54 de ani, 55-64 de ani respectiv 65+.

cumpărăturile online - Romania

Momentul ideal pentru cumpărăturile online

Statisticile Picodi.com au arătat că, punctul culminant al cumpărăturilor online are loc în lunile noiembrie și decembrie – în aceste două luni românii efectuează 30% din totalul cumpărăturilor online pe an. Relativ liniștite sunt lunile ianuarie, februarie, martie și aprilie. În schimb, în septembrie și decembrie valoarea coșului de cumpărături este cea mai mare din an (382 lei respectiv 377 lei).

Dintre toate zilele săptămânii, cea mai mare activitate a cumpărătorilor online s-a observat luni, vineri și duminică, sâmbăta fiind singura zi din săptămână în care se fac cele mai puține cumpărături (10%).

Dacă este să vorbim despre orele în care consumatorii sunt cei mai activi, cele mai multe tranzacții sunt efectuate după-masă, între orele 12-18 (42%). Nu cu mult mai puțin, căci 29% dintre tranzacții au loc dimineața, între orele 6-12.

Ce produse se bucură de cea mai mare popularitate? Cele mai des achiziționate articole pe internet în România sunt electronicele, îmbrăcămintea, încălțămintea, cosmeticele și parfumurile și articolele destinate sportului.

Comerțul online în lume

Departamentul de analiză Picodi a pregătit atât statistici legate de dispozitivele folosite cel mai des la efectuarea cumpărăturilor online cât și a valorii medii a coșului de cumpărături în 35 de țări ale lumii bine dezvoltate în branja e-commerce.

România, în care 46% dintre cumpărăturile online sunt efectuate de pe smartphone, se află în grupul țărilor, în care cumpărăturile efectuate de pe calculatoare reprezintă o majoritate care nu poate fi chestionată. Din acest bloc fac parte țări precum Polonia, Ungaria și Ucraina. Țările care folosesc mai degrabă telefonul mobil pentru a face cumpărături sunt Peru și Nigeria.

Când vine vorba de suma de bani cheltuită pe o comandă online, se pare că lideri sunt locuitorii Emiratelor Arabe Unite al căror valoarea medie a coșului de cumpărături este de 176€. Cele mai minuscule lucruri sunt comandate pe internet de către locuitorii Ungariei și a Turciei (28€ respectiv 33€). În România valoarea medie a coșului de cumpărături în anul 2018 a fost de 49€ (234 lei).

Cumpărăturile online din România, în cifre

<> 46% dintre cumpărăturile online sunt efectuate de pe telefonul mobil;
<> 56% dintre cumpărători reprezintă sexul frumos;
<> 40% dintre cumpărători sunt persoane cuprinse între 25-34 de ani;
<> Valoarea medie a coșului de cumpărături este cea mai mare în septembrie – 382 lei;
<> Cea mai activă lună când vine vorba de numărul de comenzi online este noiembrie (16% dintre cumpărăturile online efectuate anual);
<> Top 3 articole cel mai des achiziționate prin internet: 1. Electronicele, 2. Îmbrăcămintea, 3. Încălțămintea;

Raportul a fost pregătit pe baza datelor interne din anul 2018 ale platformei globale dedicate cumpărăturilor Picodi.com. La schimbarea valutei s-a folosit cursul mediu din luna martie a anului 2019.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *