Studiul ROADS: 2018, unul dintre cei mai buni ani ai publicității online din România

Anul 2018 a fost unul dintre cei mai buni ani ai publicității online din România, înregistrând o creștere de 22% față de anul anterior și o valoare de 271,8 mil lei, depășind, pentru prima dată suma de 50 mil Eur (aprox 57 Mil Eur), conform celui mai recent Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study). Acesta este cel mai important studiu pentru industria locală de advertising online din România, realizat de IAB România, IAB Romania, asociatia industriei de marketing și publicitate online din România. 

Semestrul al doilea al anului 2018 este cel mai bun semestru, ca valoare, din ultimii 10 ani, înregistrând cea mai mare valoare de până acum (peste 155 mil lei) și o creștere solidă de 33% față de semestrul anterior (H1-18) și 19% față de aceeași perioadă din 2017 (H2-17). Noiembrie și decembrie au fost cele mai bune luni, înregistrând pentru prima dată bugete peste pragul de 30 milioane lei.

Cele mai utilizate formate

Studiul ROADSÎn ceea ce privește formatele, în semestrul al doilea al anului 2018, formatele Display Embedded (încadrate în conținut sau neintruzive) rămân de departe cel mai utilizat mod de a face reclamă (32%), alături de formatele de Display Social Media (21%) și Display Video (15%).

Credit foto: Shutterstock

Mai mult, Display Embedded înregistrează în H2-18 un volum semnificativ mai mare față de semestrele anterioare (67% față de H1-18 și 45% față de H2-17). Social Media și Video înregistrează bugete în creștere de la un semestru la altul (de-a lungul perioadei de referință 2017-2018) cu 5% și respectiv 28% față de H1-18.

Cea mai mare creștere este înregistrată de Video (67%)

Pe întreg anul 2018, Display Embedded, Social Media și Video rămân cele mai importante formate (în aceeași ordine ca în 2017). Acestea au raportat creșteri semnificative față de anul anterior (ca valoare absolută și ca procent în Total Revenue) și cumulează 76% din volumul total al pieței (față de 60% în 2017). Cea mai mare creștere este înregistrată de Video (67%), reflectând și tendințele la nivel European în ceea ce privește acest format.

În semestrul al doilea, Mobile raportează rate de creștere semestriale mai mari decât Desktop și reprezintă 55% din totalul bugetelor investite. Per ansamblul anului 2018, Mobile înregistrează o creștere de 35% (față de 2017) și depășește Desktop. Această tendință este înregistrată și la nivel European.

Per total, publicitatea în regim Programmatic reprezintă 21% din volumul total al pieței:

Creștere peste medie pentru România

Comparativ cu piața Europeană, România a înregistrat o creștere peste medie (raportat la Euro), contribuind, alături de alte piețe din CEE la creșterea constanța a pieței la nivelul continentului. (cf studiului ADEX al IAB Europe).

Industriile cele mai bine reprezentate la nivel de bugete rămân Telecom, Finanțe și Cosmetice – atât la nivel anual cât și semestrial.

Valoarea totală raportată în studiul ROADS este calculată pe baza cifrelor facturate de către participanți – atât site-uri și publisheri locali cât și agenții media (raportând ceea ce facturează atât în rețele internaționale cât și în alte site-uri locale decât cele care participa independent).

Studiul ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității.

Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii și/sau agenții media – pe alte canale decât cele deja incluse în studiu.

Cifrele nu includ costuri de producție. Începând cu această ediție (H1-17), platformele și formatele au fost redefinite pentru a evidenția mai corect/exact realitățile din piață de online advertising. Comparațiile corecte (în privința platformelor și formatelor) pot fi făcute începând cu următoarea ediție.

Cum se poate achizitiona întregul raport

Raportul complet, care include – printre altele – cifrele detaliate, grafice de sezonalitate, tabelele complete și rate de creștere pe mai mulți ani, este disponibil gratuit EXCLUSIV membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe (ADEX), asociația europeană în care IAB România este membru fondator.

Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în acestă privință, la contact@iab-românia.ro.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,958 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiul ROADS: 2018, unul dintre cei mai buni ani ai publicității online din România

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: