Analiza „QBN” Nielsen: Industria FMCG – un factor de stabilitate la nivel global și local

2020 a adus scăderi abrupte ale produsului intern brutîn marea majoritate a țărilor, cu câteva excepții precum China, Taiwan, Egipt sau Turcia. Cu toate acestea, doar 19 din cele 65 de țări analizate trimestrial de Nielsen în studiul global “Quarter by Numbers” au înregistrat scăderi în volumul vânzărilor totale de FMCG în ultimele 12 luni, comparativ cu perioada anterioară.

FMCG

Credit foto: Shutterstock

După 10 luni de pandemie, viața economică și socială încă nu s-a stabilizat. Zilnic apar vești fie despre carantinarea, fie despre deschiderea unor noi orașe sau țări, guvernele fiind forțate să ia măsuri ghidate de două nevoi aflate uneori în antiteză: siguranța sanitară și cea economică.

fmcg

Privită în ansamblu, industria FMCG este însă un motor de creștere economică și de stabilitate, deoarece se adresează nevoilor cotidiene ale oamenilor.

Dar și aceste nevoi primare sunt în schimbare: petrecem mai tot timpul acasă pentru a ne feri de virus, ceea ce ne face să cumparam mai multe alimente, produse de îngrijirea locuinței și dezinfectanți. Ieșim mai rar, deci consumăm mai puține cosmetice și produse de înfrumusețare, dar ne cumpărăm pentru acasă atât chipsuri și bere, cât și vopsea de păr. Suntem îngrijorați pentru evoluția veniturilor noastre, dar continuăm să ne pregătim pentru sărbători, și căutăm produse la promoție sau de la magazine mai ieftine, în timp ce comenzile online cu livrare la domiciliu cresc accelerat.

În România, industria FMCG a înregistrat o creștere de 6,2% în volum și 10,6% în valoare conform măsurătorilor Nielsen, fiind una din țările cu cea mai solidă creștere din Europa.

fmcg

Comportamentul de cumpărare, ca și noile tehnologii aferente, se schimbă văzând cu ochii, iar evoluția lor creează noi oportunități pentru afacerile care pot ține pasul cu această nouă complexitate. Companiile locale caută eventuale oportunități în afara granițelor iar multinaționalele vor să identifice zonele cu cel mai mare potențial, dar fiecare are nevoie de informația potrivită pentru cazul său particular.

Iar raportul Quarter by Numbers oferă exact această informație. Al treilea raport al anului 2020 acoperă informații despre 65 de țări din cinci regiuni globale.

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreaga lume. Nielsen este format din două unități de business. Nielsen Global Media oferă industriilor de media și publicitate un instrument de măsurare independent și sigur, care asigură o înțelegere comună a industriei și care permite pieței din domeniu să funcționeze. Nielsen Global Connect oferă producătorilor și retailerilor din piața FMCG informații și perspective acționabile și o imagine de ansamblu a acestei industrii complexe și dinamice, în care companiile trebuie în permanență să inoveze și să crească.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

2performant.com
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *