Aproape jumătate dintre consumatorii de bere din România nu au încercat berea tip Radler

Berile Radler și cu arome sunt variante încă neexplorate de aproape jumătate dintre consumatorii de bere din România, conform sondajului realizat de TNS CSOP in perioada iunie-iulie 2013.

1. Sticla Ciuc Natur RadlerBerea blondă normală este de departe cel mai consumat tip de bere din România, dar piaţa de bere tip Radler (berea Radler, adică bere cu limonadă plus berile cu diverse arome, indiferent de conţinutul de alcool) este în dezvoltare şi are potenţial, două treimi dintre cei care au încercat acest tip de bere declarând că le place gustul acesteia.

Dintre cei 60% dintre respondenţi care beau bere cel puţin o data pe lună, 45% sunt consumatori regular, iar 55% sunt consumatori ocazionali, segmentare realizată pe baza frecvenţei de consum declarate. Se observă o diferenţă între cele două categorii de consumatori în cazul berii combinate cu alte ingrediente, existând o preferinţă mai mare în rândul consumatorilor ocazionali pentru acest tip de bere.

Berea tip Radler nu a fost încă încercată de aproape jumătate dintre românii care consumă bere cel puţin o dată pe lună. Exista însă potenţial, deoarece 21% dintre cei care nu au gustat încă produsul sunt deschişi să încerce acest tip de bere.

Persoanele intervievate au fost chestionate şi cu privire la atitudinea pe care o adopta faţă de apariţia unei mărci noi sau sortiment nou de bere pe piaţă.

A rezultat că o treime din consumatorii de bere nu sunt deschişi la schimbarea mărcii/ sortimentului de bere preferat. Analizând însă consumatorii din segmentul regular, un sfert dintre ei declară că sunt dispuşi sa încerce o nouă variantă de bere imediat ce află despre apariţia acesteia.

De asemenea, cei care au consumat deja bere tip Radler s-au dovedit a fi mai interesaţi în a încerca noile variante încă de la apariţie. Acest tip de consumator încearca noile variante care apar bazându-se în mare măsură şi pe opiniile altor consumatori.

Deşi cu vechime pe piaţă, berea tip Radler a luat avânt în ultimii doi ani, prin lansări de noi produse din acestă gamă şi investiţii mai mari în publicitate. Această variantă de bere mai are posibilităţi de dezvoltare, având în vedere că este apreciată pentru gustul său de către cei care au încercat-o şi că interesul pentru acest tip de bere nu s-a stins în rândul consumatorilor.

Sondajul a fost realizat in perioada iunie-iulie 2013 la nivel national, in randul populatiei de peste 18 ani din Romania, folosind un esantion de 906 persoane, cu o marja de eroare de ±3.26%.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

2performant.com
Etichete:

2 comentarii la „Aproape jumătate dintre consumatorii de bere din România nu au încercat berea tip Radler”

  1. Astept un sondaj care sa arate care sunt cele mai consumate beri Radler de la noi. Cred ca le-am gustat aproape pe toate si sunt curioasa sa stiu daca gusturile si preferintele mele coincid cu rezultatele din statistici. 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *