În perioada sărbătorilor de iarnă, internauții români vor comanda cadourile de Crăciun în primul rând din magazinele online, conform unui studiu compari.ro, realizat în octombrie de GKI Digital, pe un eșantion de peste 1.200 de persoane.
Românii care vor face cumpărături online vor aloca 620 de lei pentru a achiziționa cadouri pentru 6 persoane, majoritatea membri ai familiei. Perioada cumpărăturilor pentru cadourile de Crăciun a început deja în luna noiembrie, datorită promoției Black Friday, din ce în ce mai populare și la noi.
Cadourile cele mai scumpe vor fi oferite și anul acesta în cercul familiei restrânse. Odată cu apropierea sărbătorilor, internauții planifică să ofere cadouri, în medie, la câte 2-3 membri apropiați ai familiei, în valoare totală de 280 de lei.
Suma alocată cadourilor pentru membrii cei mai apropiați ai familiei (copii, părinți, frați) poate să depășească 110 lei pe persoană. Suma cea mai mică este alocată colegilor de serviciu. În cazul acesta, valoarea medie a cadoului este în jur de 60 de lei.
Black Friday la eMAG
Și familia extinsă este vizată atunci când vine vorba de cadourile ce vor fi puse ”sub brad”. Jumătate dintre utilizatorii de internet doresc să ofere daruri inclusiv rudelor mai îndepărtate. Doar 1 din 4 respondenți se gândește să facă daruri prietenilor apropiați și 16% dintre aceștia vor cumpăra cadouri pentru cunoscuți și colegii de la locul de muncă.
Experiența cumpărăturilor pe internet devine din ce în ce mai importantă. Decizia cumpărătorilor este influențată nu numai de alegerea între magazinele online și oferta acestora, ci și de rezultatele de căutare.
Site-urile dedicate comparării prețurilor sunt cele care influențează cel mai mult alegerea cadoului și a locului de cumpărare. Acestea reprezintă și anul acesta unul dintre cele mai importante puncte de reper în căutarea cadoului pe internet, trecând în fața motoarelor de căutare (de ex. Google, Bing etc.) și a ofertei diferitelor magazine online.
Înainte de achiziția online, cumpărătorii deja compară ofertele diferitelor magazine online. Criteriul de bază rămâne în continuare prețul (pentru 88% dintre ei), dar primele impresii și experiența anterioară privind credibilitatea magazinului online ales devin tot mai importante. Dincolo de acestea, alegerea locului cumpărăturii online este influențată și de factori precum calitatea, comoditatea; de exemplu, dacă produsul se află pe stoc în momentul realizării comenzii, rezultatele căutărilor de pe site-urile de comparare a prețurilor, gama de produse sau opiniile altor cumpărători despre produse.
Deși produsele de succes specifice sezonului variază de la an la an, principalele idei de cadouri ale utilizatorilor români de internet rămân și anul acesta articole de îmbrăcăminte, produsele de frumusețe și cosmeticele și jucăriile.
În cercul familiei restrânse, cele mai populare cadouri vor fi și anul acesta produsele electronice de divertisment și de alte tipuri, articolele de amenajare a casei și de bricolaj, dar și ceasurile și bijuteriile. Cumpărarea acestor categorii de produse se observă chiar și la persoanele care se gândesc să ofere cadouri membrilor mai îndepărtați ai familiei, însă în această situație optează pentru variantele mai accesibile ca preț.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
