Cifra de afaceri din retail, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 8,6% în primul semestru din 2014 comparativ cu prima jumătate a anului trecut, iar creşterea ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate a fost de 8,2%, potrivit datelor publicate luni de Institutul Naţional de Statistică.
În luna iunie 2014, volumul cifrei de afaceri din retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 0,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate – cu 0,3%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru retail (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 10,2% ca serie brută şi cu 10,3% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Comparativ cu mai 2014, evoluţia din iunie 2014 s-a datorat creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,8%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 2,3%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna iunie 2014, comparativ cu luna precedentă a crescut cu 0,3%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,0%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 1,1%.
Comparativ cu iunie 2013, evoluţia cifrei de afaceri s-a datorat creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+14,0%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,7%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,1%), iar, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, avansul s-a datorat creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+14,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+11,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%).
Pe primul semestru, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,6%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,7%).
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, evoluţia s-a datorat creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,3%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,8%).
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Pingback: News from romanian food retail