Creștere a cifrei de afaceri de 12% în retail, dublu față de creșterea consumului

Marile lanțuri de retail, care își desfășoară activitatea în special în cadrul centrelor comerciale, și-au menținut în 2018 ritmul mediu de creștere a cifrei de afaceri la nivelul de 12%, similar cu cel din 2017 și dublu față de avansul consumului, care în primele zece luni ale anului a consemnat un plus de 5,9%, potrivit celei de-a doua ediții a studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

retailÎn cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune și evoluția cifrei de afaceri ale unui număr de 88 de companii de retail care operează magazine sub mai mult de 100 de branduri internaționale și locale din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Restaurante și Cafenele, Home & Deco și Librării.

Credit foto: Shutterstock

487 magazine deschise în 2018

Retailerii analizați aveau la începutul anului 2018 peste 5.054 de magazine, iar de-a lungul anului și-au extins rețelele cu 487 de unități noi, comparativ cu un număr de 522 de deschideri în 2017. În ceea ce privește cifra de afaceri, rulajul cumulat al acestor companii este estimat pentru 2018 la 15,37 miliarde de euro, având o cotă de piață de aproape 40% din cifra de afaceri totală a companiilor specializate în comerț cu amănuntul.

Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox:Evoluția din 2018 ne arată că retailerii mari, cu zeci sau sute de magazine, continuă să câștige cotă de piață atât prin extindere, cât și organic. Chiar dacă din punct de vedere al livrărilor de spații noi, 2018 nu a fost un an senzațional, iar cele câteva deschideri au fost concentrate în ultimele luni ale anului, majoritatea retailerilor au găsit resurse să crească pe fondul majorării salariilor și a puterii de cumpărare, a inflației, dar și a comerțului online.”

Față de anul 2017, ritmul de extindere a rețelelor de magazine a încetinit în majoritatea sectoarelor, atât ca urmare a opțiunilor limitate de spații, cât și pe fondul continuării procesului de optimizare derulat de o serie de retaileri.

Cele mai mari creșteri ale cifrei de afaceri sunt preconizate pentru retailerii care comercializează articole pentru copii (39%), articole vestimentare (17%) și produse din categoria Home & Deco (16%).

Evoluția deschiderilor de magazine în ultimii doi ani pe sectoare de activitate (unități)

retail

Evoluția cifrei de afaceri pe sectoare de activitate în ultimii doi ani

retail

Cushman & Wakefield

Cushman & Wakefield este unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 45.000 de angajați în peste 70 de țări, ajutând chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cushman & Wakefield se poziționează printre cele mai mari companii de real estate, cu venituri de 6 miliarde de dolari din servicii principale precum: închirieri, gestionarea activelor, piețe de capital, administrarea proprietăților (numit C&W Services), servicii globale de administrare, gestionarea investițiilor (numit DTZ Investors), servicii de proiect și de dezvoltare, reprezentarea chiriașilor, evaluare și consultanță.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *