Danone: Proteinele rămân în centrul dietei românilor, dar conștientizarea beneficiilor este limitată

Proteinele de origine animală continuă să fie fundamentale în alimentația românilor, iar cele provenite din alternativele vegetale își fac loc tot mai mult în meniul zilnic. Un nou studiu realizat de Danone România privind comportamentele alimentare ale românilor cu un accent special pe aportul de proteine arată că, deși carnea și lactatele rămân pilonii principali ai dietei, nivelul de informare cu privire la rolul proteinelor în alimentația zilnică rămâne scăzut.

danone

Potrivit studiului 95% dintre români consumă săptămânal carne, 9 din 10 includ lactate în dietă, iar aproape jumătate (50%) au ales produse pe bază de plante în ultima lună.

Carnea și lactatele sunt pilonii dietei românilor și principala sursă de proteină

Carnea este prezentă constant în alimentația românilor cu pui (89%), porc (80%) și mezeluri (68%) în topul preferințelor. În paralel, lactatele sunt consumate de 90% dintre români săptămânal, cu laptele, cașcavalul, brânzica și iaurtul printre cele mai apreciate. În medie, fiecare persoană consumă 5 tipuri de lactate pe lună, iar 60% declară că mănâncă zilnic 1–2 produse din această categorie.

Produsele pe bază de plante se află pe un trend ascendent, dar rămân de nișă. Aproximativ jumătate dintre români au consumat proteine vegetale în ultima lună, în special brânză vegetală și băuturi pe bază de plante, fiecare cu o incidență de aproximativ 20%.

Studiul arată că aproape jumătate dintre români (50%) au consumat produse pe bază de plante în ultima lună, cu o preferință pentru crema de brânză vegetală (23%) și băuturile vegetale (20%). Deși gradul de consum este mai scăzut decât la carne sau lactate, frecvența este ridicată: 70–80% dintre consumatorii fideli le includ săptămânal în alimentație. Tinerii între 18 și 44 de ani au un interes mai mare pentru  aceste alternative.

Nivel redus de conștientizare asupra aportului proteic

Doar o treime dintre români știu că aportul zilnic de proteine este esențial, iar numai 6% își monitorizează activ consumul. Pentru majoritate, proteinele sunt asociate cu ideea generală de sănătate și echilibru, fără o înțelegere aprofundată a beneficiilor nutriționale.

Deși proteinele sunt esențiale pentru sănătatea musculară, imunitate și regenerarea țesuturilor, doar o treime dintre români sunt conștienți de necesitatea unui aport zilnic, iar doar 6% îl monitorizează activ. Există o nevoie clară de educație nutrițională. Este important ca oamenii să înțeleagă nu doar ce alimente sunt bune ci și de ce sunt esențiale pentru sănătate. În alimentația noastră, proteinele – macronutrient – ocupă un loc preferențial, fiind valoroase pentru rolul structural, de cărămizi ai mușchilor, rol de transport (hemoglobina care transportă oxigenul și dioxidul de carbon, iar mioglobina transportă oxigenul la mușchi), funcțional (intră în constituția enzimelor, hormonilor și anticorpilor ) implicate în imunitate, coagulare, contracția musculară.”, completează Dr. Anca Hâncu, Președinte Asociația medicală de prevenție prin stil de viață sănătos.

Metodologie studiu:

Analiza Danone a fost realizată pe un eșantion de 500 respondenți, din mediul urban și rural, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 18 – 65 de ani. Studiul s-a desfășurat în luna august 2025, de către Aha Report.

Danone

Danone este lider mondial în domeniul alimentelor și băuturilor, care activează în trei categorii de produse axate pe sănătate, cu o creștere rapidă și în tendințe: Produse lactate proaspete, Produse pe bază de plante, Ape și Nutriție specializată. Cu o misiune de lungă durată de a aduce sănătate prin alimente unui număr cât mai mare de oameni, Danone își propune să inspire practici mai sănătoase și mai durabile de alimentație și de consum, angajându-se în același timp să obțină un impact măsurabil în domeniul nutrițional, social și de mediu. Danone și-a definit strategia Renew pentru a restabili creșterea, competitivitatea și crearea de valoare pe termen lung.

Cu peste 96.000 de angajați și produse vândute în peste 120 de piețe, Danone a generat vânzări de 27,6 miliarde de euro în 2023. Portofoliul Danone include mărci internaționale de top (Actimel, Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, Evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, etc.), precum și mărci locale și regionale puternice (Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos și Silk).

 Danone România

Danone a achiziționat fabrica de lactate Miorița din București în anul 1996, iar până în acest moment au fost investiți aproximativ 100 milioane euro pentru modernizarea și retehnologizarea acesteia. În prezent, 1 milion de iaurturi sunt distribuite către consumatorii români, dar și către alte 13 piețe europene. Danone România procesează anual peste 60.000 tone de litri de lapte, din care  o mare pondere o reprezinta lapte românesc. Numai anul trecut, compania a colectat lapte proaspăt de la 20 de ferme mari și peste 100 de gospodari.

Danone este prezent pe piața românească cu produse lactate proaspete (Danone, Activia, Danonino, Actimel), produse pe bază de plante (Alpro), precum și cu produsele alimentare pentru bebeluși și nutriție specializată (Aptamil, Milupa, Forticare).

Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia. Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *