Peste trei sferturi dintre românce alocă lunar între 100 și 500 de lei pentru achiziția de produse cosmetice și pentru rutina de îngrijire personală, potrivit unui sondaj Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezență regională, în România, Ungaria și Bulgaria.
Sondajul, realizat la finalul lunii mai 2021, pe un eșantion de 4.995 de respondenți, dintre care 98% femei, indică principalele schimbări înregistrate în ultimul an în comportamentul de achiziție de produse cosmetice și de îngrijire personală.
În ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferințelor femeilor atunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice și de îngrijire personală. Aproape 30% dintre respondenți au afirmat că preferă acest canal de vânări, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hipermarketurile și magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferințele consumatorilor.
Achiziții online: 47%
Mai mult, aproape jumătate dintre respondenți, (47%) fac săptămânal achiziții online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenți menționând că nu au făcut niciodată o achiziție online. Cât privește modalitatea de plată, 66% dintre respondenți optează, în continuare, pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.
Șampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duș, pasta de dinți, parfumurile, vopselele de păr, soluțiile antiperspirante, cremele și loțiunile hidratante și săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice și de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an, potrivit aceluiași sondaj. Iar cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duș, săpunurile și parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.
21% dintre românce nu au mers deloc la saloane de beauty în pandemie
În ultimul an, pandemia a schimbat și frecvența cu care femeile au accesat serviciile saloanelor de înfrumusețare, aproape jumătate dintre respondenți recunoscând că au accesat mai rar astfel de servicii, iar 21% spun că nu au mai mers deloc la saloanele de beauty în ultimul an.
A crescut însă, în acest context, dorința de a achiziționa produse de calitate – acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice și de îngrijire personală.
Astfel, potrivit sondajului, 35% dintre respondenți țin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenți indică prețul ca fiind argument principal în procesul de achiziție. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) și ofertele/promoțiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziție indicate de către femei.
Argumente pentru cumpărăturile online
„Industria de frumusețe a fost mereu în topul magazinelor online, iar ultimul an nu a făcut excepție. De la produse naturale – un trend care va accelera și mai mult pe termen mediu –, la branduri mass-market și soluții pentru o rutină complexă de îngrijire acasă, jucătorii din beauty au căutat să ofere o paletă diversificată de produse și să îmbunătățească experiența clienților, care au migrat în număr mare în online.
Clienții Esteto.ro au găsit în magazinul nostru online un partener de încredere și în cele mai dificile momente din ultima perioadă, iar acest lucru ne este confirmat de sondajul pe care l-am derulat”, spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.
Astfel, principalele argumente pentru care clienții fac cumpărături din mall-ul online Esteto.ro sunt: practică o politică de prețuri competitive, este magazin de încredere și listează branduri de interes pentru targetul adresat.
Sondajul de opinie citat a fost realizat în mediul online, la solicitarea Esteto.ro, la finalul lunii mai 2021, pe un eșantion de 4.995 de respondenți (98% femei, 2% bărbați), cu vârste peste 18 ani, din mediul urban (70%) și rural (30%). Marja de eroare a sondajului este de +/- 2%.
Esteto.ro
Esteto.ro este unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei care comercializează peste 500.000 de produse (produse cosmetice, naturiste, parfumuri, cărți, jucării, ceasuri, bijuterii, Home & Deco și Fashion) și integrează în marketplace-ul propriu, oferte de la peste 300 de parteneri activi.
Esteto.ro a fost fondat în 2013 de Octavian Jomir și de soția sa, Elena Jomir, magazinul online ajungând să fie recunoscut între cele mai importante business-uri online din România, cu prezență regională, în Bulgaria și Ungaria, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,6 milioane de euro, în creștere cu 74% față de anul anterior.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail