Nielsen: profilul e-cumpărătorului român, dinamica și criteriile de achiziție

Printre transformările majore accelerate de pandemia Covid-19 se numără adopția de digital, tehnologia devenind, în aceste 8 luni de pandemie, una dintre principalele pârghii prin care am reușit să menținem lucrurile în mișcare și să nu rămânem complet blocați. Acest lucru este vizibil și în adopția de către cumpărătorii români a comerțului online. Pentru a afla dacă avântul comerțului online este doar conjunctural și dacă vectorii de adopție ce țin de C-19 sunt suficienți pentru a menține acest momentum, Nielsen Consumer Insights Romania a realizat un studiu în mediul urban, cu persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 ani care au făcut cumpărături online în ultimele 3 luni. În acest studiu este analizat în detaliu profilul e-cumpărătorului român, dinamica și criteriile de achiziție care funcționează în diverse categorii, imaginea e-tailerilor și aspecte care pot fi îmbunătățite pentru menținerea acestui momentum și creșterea loialității.

Nielsen

Credit foto: Shutterstock

Pentru a maximiza accelerarea ce are loc acum în e-commerce este esențial să îi cunoaștem pe cumpărătorii din online, să aflăm care sunt nevoile și barierele cu care se confruntă în acest mediu și, desigur, care sunt cele mai importante motive care îi aduc și îi mențin activi online.

20% dintre românii intervievați au cumpărat pentru prima dată din online în ultimele 6 luni, deci în pandemie. 

„Acest procent nu este deloc de neglijat. În spatele său am descoperit că se afla mai ales acei români pe care C-19 i-a vulnerabilizat semnificativ fie financiar, fie din punctul de vedere al sănătății. Alături de ei, în rândul “novicilor” în online se află părinții cu copii sub doi ani. Recomandăm atenție sporită față de acești nou-veniți pentru că, dacă nu se vor simți repede comfortabil și în siguranță în online, există riscul să revină rapid la obiceiurile de cumpărare din offline.” – a declarat Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader Nielsen Romania.

Dacă privim spre cumpărătorii experimentați ai online-ului, este important de știut faptul că 85% dintre aceștia au extins paleta de produse pe care le cumpără din online cu cel puțin încă o categorie nouă.

“Iată un insight foarte valoros extras din segmentul cumpărătorilor experimentați: cu cât plaja de interacțiune cu online shopping-ul este mai mare, cu atât cumpărătorii găsesc mai multă valoare și mai multe beneficii în acest mediu.” – declară Vasi Dragomir, Consumer Insights Leader.

O altă informație interesantă este legată de misiunile de cumpărare și intersecțiile specifice pentru online dintre diversele categorii din coșul virtual.

Moda și Electronicele împărtășesc teritoriul de promo, iar misiunile pentru nevoi zilnice combină servicii de food delivery cu produse de îngrijire a locuinței și cele pentru copii

Concret, care au fost vectorii strict legați de C-19 care au accelerat e-commerce-ul? Sunt acei catalizatori care vin din necesitate și despre care nu putem spune că sunt suficienți pentru a susține adopția în online și în viitor. Acești catalizatori “de nevoi” sunt datorați restricțiilor de viață, de muncă și de cumpărături. Măsurile de siguranță împotriva infectării sunt un astfel de factor contextual care favorizează alegerea online-ului pentru 50% din cumpărătorii români, iar un alt factor important este disponibilitatea în online a produselor căutate și accesul limitat în magazinele fizice (28%).

Însă, aceste circumstanțe se vor schimba iar producătorii și retailerii trebuie să lucreze cu acei factori motivatori care favorizează transformarea în obicei a cumpărăturilor online.

Potrivit cercetării Nielsen, o multitudine de factori intră în joc pentru a alimenta și menține magnetismul online-ului pentru cumpărători. Diversitatea de mărci și de produse este un diferențiator de termen lung pentru e-commerce și un motiv de alegere important pentru 66% dintre participanții la studiu. 61% dintre cumpărătorii online apreciază confortul venit din serviciul de livrare, iar pentru 51%, contează foarte mult libertatea de a face cumpărături oricând, de oriunde.

Rapiditatea cu care producătorii și retailerii se vor sincroniza cu nevoile de acum ale cumpărătorilor, la 8 luni de trai în condiții restrictive, va fi decisivă pentru măsura succesului atunci când vine vorba despre accelerarea și menținerea cumpărăturilor online și dincolo de pandemia Covid-19.

Studiul a fost făcut pe un eșantion de 1157 de adulți care au achiziționat ceva online în ultimele 3 luni, cu vârste cuprinse între 18-55 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în octombrie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online.

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreaga lume. Nielsen este format din două unități de business. Nielsen Global Media oferă industriilor de media și publicitate un instrument de măsurare independent și sigur, care asigură o înțelegere comună a industriei și care permite pieței din domeniu să funcționeze. Nielsen Global Connect oferă producătorilor și retailerilor din piața bunurilor de larg consum informații și perspective acționabile și o imagine de ansamblu a acestei industrii complexe și dinamice, în care companiile trebuie în permanență să inoveze și să crească.  Abordarea noastră îmbină datele proprii Nielsen cu alte surse de date pentru a ajuta clienții să înțeleagă ce se întâmplă acum, ce urmează să se întâmple și cum pot acționa cel mai bine pe baza acestor informații. Nielsen, o companie S&P 500, are operațiuni în peste 100 de țări care acoperă mai mult de 90% din populația întregii lumi.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

2performant.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *