Conform unui studiu al GfK TEMAX România, în primul trimestru al anului 2012, piața bunurilor de folosinţă îndelungată a înregistrat o scădere uşoară de 1%, în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului 2011. Exceptând piaţa de IT, T1 2012 s-a dovedit a fi unul mai slab pentru toate sectoarele monitorizate.
Cel mai mare sector, cel de IT, a fost singurul care a înregistrat o ușoară creștere (3,2%) față de T1 2011. Categoriile de produse care au menţinut această tendinţă au fost laptop-urile şi tabletele.Valoarea totală a vânzărilor din acest sector a atins pragul de 101 milioane Euro.
Sectorul electronicelor a fost relativ stabil, cu o,2%.Vânzările totale din acest sector au ajuns la 62 milioane Euro, un rezultat destul de diferit în comparaţie cu startul puternic din 2011.
La rândul lor, piețele de foto și electrocasnice mici s-au apropiat de performanța din 2011, cu rate de creștere negative de -1% și -1,3%. În schimb, electrocasnicele mari, echipamentele de birou și telecom au dat semne mai puțin încurajatoare în 2012. Dacă în T1 2012, piaţa foto a înregistrat o performanţă uşor mai slabă decât cea din anul anterior, sectorul electrocasnicelor mari se află într-o perioadă a provocărilor, având în vedere contextul economic actual.
