În primele 3 luni din acest an, prețul mediu al uleiului de floarea soarelui a crescut cu 8,68%

Cel mai mic preţ la ulei înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Prețurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei. Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei.

Prețul mediu, care are la bază datele încărcate de principalii retaileri în platforma Monitorul Prețurilor și anume Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi și Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la prețul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket, dintre care enumerăm: Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex, dar și mărcile proprii ale fiecărui retailer.

Credit foto: Shutterstock

Datele arată că în perioada ianuarie 2022 – 29 martie 2022, au fost înregistrate următoarele valori ale prețului mediu lunar pentru produsul ulei de floarea soarelui la sticla de 1 litru:

Denumire produs alimentar 

Sortiment

 

U.M.

 

ian.22

 

feb.22

 

mar.22

UleiFloarea

Soarelui

1L8,4468,7679,179

Creșterea prețului mediu pentru uleiul de floarea soarelui

Astfel, se poate observa că în ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creștere a prețului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.

Dacă ne raportăm la creșterea procentuală de la lună la lună, din intervalul ianuarie 2022 – martie 2022, se observă o creștere de 3,80% dacă comparăm luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022 și o creștere procentuală de 4,70%, dacă comparăm luna februarie 2022 cu luna martie 2022.

Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere.

Piața produselor alimentare

Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat.

“Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicației Monitorul Prețurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Aplicația Monitorul Prețurilor este valabilă atât sub formă de aplicație web, cât şi ca aplicație mobilă (IOS și Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilități de căutare, sortare și filtrare a datelor.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *