Raport MasterCard – Influența piețelor emergente asupra consumului global

Consumatorii din pieţele emergente vor avea o influenţă mult mai mare asupra creşterilor din economia globală în următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o schimbare majoră în consum, de la Vest către Est, conform unui nou raport MasterCard Insights, realizat de MasterCard Worldwide.

Noul raport estimează că, între 2012 şi 2016, pieţele emergente vor genera, în medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, în economia globală, în timp ce pieţele dezvoltate vor adăuga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pieţele est-europene aflate în tranziţie – categorie din care face parte şi România – vor aduce în următorii 5 ani 95 de miliarde de dolari în economia globală.

Între 2008 şi 2016 ponderea consumului casnic pe pieţele dezvoltate va scădea de la 77,4% în 2008, la 58,3% în 2016, în timp ce contribuţia pieţelor emergente va creşte de la 19,5%, în 2008, la 38,7%, în 2016. Procentul pieţelor în tranziţie va rămâne neschimbat. Împreună, aceste trei categorii de pieţe înglobează cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global.

Raportul constată că între 2000 şi 2008 pieţele dezvoltate au reprezentat 88,2% din creşterea globală a cheltuielilor discreţionare, în timp ce pieţele emergente au reprezentat doar 9,2%, urmate de pieţele în tranziţie, cu 2,6%.

În următorii cinci ani, ponderea creşterilor în cheltuielile discreţionare dintre pieţele dezvoltate şi cele emergente va fi aproximativ egală (49,0% versus 47,8%) , iar această schimbare va avea un impact puternic asupra afacerilor.

Conform raportului, consumul casnic în pieţele emergente va fi de aproximativ două treimi din cel al pieţelor dezvoltate, până în 2016, de la un sfert, în 2008.

Se estimează că grupul de „consumatori activi”, definiţi ca persoane cu vârste între 15 şi 65 de ani, va continua să crească în următorii ani pe pieţele emergente, în timp ce pe pieţele dezvoltate nu se aşteaptă schimbări. Astfel, segmentul de consumatori tineri va influenţa vital afacerile în materie de tendinţe tehnologice, implicând informaţii şi canale de marketing.

Depositphotos
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *