95% dintre românii din mediul urban consumă carne săptămânal, însă 39% dintre ei și-au redus consumul în ultimele 12 luni

95% dintre românii din mediul urban consumă carne săptămânal, însă 39% dintre ei și-au redus consumul în ultimele 12 luni, conform  studiului NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri”. Dintre cei 36% care țin post din când în când, 61% aleg și produse din carne vegetală.

carne

Credit foto: Shutterstock

Pandemia C-19 a declanșat numeroase schimbări, printre care și o migrație a obiceiurilor de consum către ecosistemul casei. În vara anului trecut, 77% dintre românii din mediul urban ne declarau într-un alt studiu (Impactul Covid asupra consumatorilor români) că intenționează să gătească mai mult, ca formă de adaptare la situația economică vulnerabilizată de pandemie. Tot atunci a apărut un apetit ridicat către produse de origine românească (79%), în special în categoria mâncare.

Cum stau lucrurile acum în categoria carne proaspătă și procesată, după acest an pandemic? Ce gândesc, ce consumă și cum cumpără românii această categorie? Cât de importantă este originea locală? Ce categorii sunt planificate și care sunt mai degrabă supuse impulsului? La studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” au participat 1.000 de români din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 – 59 de ani, care au oferit insight-uri proaspete și relevante local și o imagine la zi asupra acestei categorii.

Aproape toți românii consumă carne, jumătate dintre ei chiar zilnic

carne

Cifra este impresionantă. 92 % dintre consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămână, cel puțin. Cu toate acestea, nu sunt puțini nici cei care susțin că au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu ca opțiune pentru a posti. Este posibil ca acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori.– declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

36% dintre respondenti susțin că țin post din când în când

Și pentru că se apropie Postul Paștelui, tot din acest studiu aflăm că 36% dintre respondenti susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

carne

9 din 10 români cumpără carne cel puțin o dată pe săptămână. Tinerii cumpără carne cu o frecvență mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziție, 87 % dintre cumpărătorii de carne declară că au cumpărat carne neprocesata în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferența dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani). 91% dintre aceștia au optat pentru carne neprocesata la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferințele variază tot în funcție de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere pui (79% dintre cumpărătorii de 18- 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% dintre cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce privește capacitatea de a influența alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) și pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Iar dacă este și made în România, cu atât mai bine. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, și în legătură cu carnea în special.

Studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri”

Studiul s-a desfășurat online, în perioada octombrie – noiembrie 2020. Eșantionul cuprinde 1.000 de respondenți, utilizatori de internet, din mediul urban.

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreaga lume. Nielsen este format din două unități de business. Nielsen Global Media oferă industriilor de media și publicitate un instrument de măsurare independent și sigur, care asigură o înțelegere comună a industriei și care permite pieței din domeniu să funcționeze. NielsenIQ (denumită anterior Nielsen Global Connect) oferă producătorilor și retailerilor din piață bunurilor de larg consum informații și perspective actionabile și o imagine de ansamblu a acestei industrii complexe și dinamice, în care companiile trebuie în permanență să inoveze și să crească.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *