România a avut cea mai mare creștere a volumului de retail din UE, în decembrie 2015

Volumul de retail din România a crescut cu 14,3% în decembrie 2015, comparativ cu perioada similară din 2014, cel mai semnificativ avans înregistrat în Uniunea Europeană, conform datelor prezentate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Shopping-groceryÎn UE, retailul a crescut cu 2% în decembrie 2015, iar în zona euro avansul a fost de 1,4%. Vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 2,3% în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 1,5%, iar vânzările de combustibil auto au înregistrat un avans de 0,1%.

Credit foto: Shutterstock

Cele mai mari creşteri au fost raportate în România (14,3%), Irlanda (6,1%), Estonia (5,8%) şi Polonia (5,5%), singurele scăderi fiind înregistrate în Portugalia (minus 1,3%), Belgia (minus 1,2%) şi Danemarca (minus 0,3%).

Laptopurile Asus, perfecte pentru multitasking si divertisment

În decembrie 2015, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a crescut cu 0,1% în UE şi cu 0,3% în zona euro. Vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 0,8%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare şi cele de combustibil au scăzut cu 0,4%.

Cele mai mari creşteri au fost consemnate în Estonia (2,1%), Franţa (1,3%) şi Luxemburg (1,1%), iar cel mai semnificativ declin în Portugalia (minus 1,8%), Suedia (minus 1,7%) şi Danemarca (minus 1,4%).

România a înregistrat un avans de 0,6% în decembrie 2015, după o creştere de 2,3% în noiembrie 2015.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *