Românii se declară interesați de alimentele sustenabile, dar în practică nu le cumpără

Românii se declară conștienți de impactul pe care îl are producția și consumul de alimente asupra mediului înconjurător și asupra sănătății, dar sustenabilitatea produselor alimentare este ultimul criteriu în decizia de achiziție, arată un sondaj inițiat de Upfield, lider mondial în produse vegetale și deținătorul brandurilor de margarină Rama, Delma și Becel. Cercetarea a avut drept obiectiv identificarea percepțiilor despre alimentația sustenabilă în rândul românilor și disponibilitatea de a deveni parte din procesul de schimbare a comportamentului de consum.

românii

Studiul răspunde contextului actual al preocupării crescute față de mediu, protecția resurselor și siguranța alimentației. Upfield atrage atenția asupra faptului că produsele pe bază de plante, din agricultură gestionată responsabil, reprezintă viitorul planetei – asigură disponibilitatea alimentelor pentru o populație în creștere, protejează ecosistemele și resursele naturale și oferă nutrienții necesari unei alimentații adecvate.

Studiul a relevat că peste jumătate din respondenți, 66,69%, își aleg produsele alimentare în funcție de cât de sănătoase sunt. Prețul ocupă locul imediat următor în decizia de achiziție, cu 64,5% dintre opțiuni, succedat de gustul alimentelor cu 58,7% dintre mențiuni. Sustenabilitatea alimentelor se plasează pe ultimul loc în argumentele de cumpărare, cu doar 15,7% dintre opțiuni.

Mai mult în prezent, decât în viitor

Întrebați cum definesc alimentația sustenabilă, românii (60,4%) au menționat folosirea resurselor naturale în mod responsabil în producerea alimentelor, în timp ce 50,8% au identificat asigurarea de produse mai sigure și mai sănătoase. Reducerea amprentei de carbon în producția de alimente a întrunit doar 36% din răspunsuri, iar preocuparea ca generațiile următoare să beneficieze de resurse alimentare a punctat 31,9% dintre răspunsuri.

7 din 10 români consideră că pot contribui la sustenabilitatea alimentației prin cumpărături responsabile, evitând risipa alimentară, iar 6 din 10 apreciază că pot contribui gătind mai responsabil și evitând risipa alimentară. 30% dintre aceștia ar dori chiar să își cultive singuri propriile legume.

Românii citesc etichetele

Românii care au efectuat sondajul de opinie au declarat că alimentația sustenabilă este foarte importantă (40,59%) și importantă (46,97%) și consideră că produsele de origine vegetală sunt foarte sustenabile (42,15%), poziționând imediat în clasament ca produse destul de sustenabile alimentele din pește, din carne și din lapte. Ca să afle cât de prietenos cu mediul este un produs din comerț, 7 din 10 români citesc eticheta, iar 4 din 10 se interesează din propria inițiativă.

“Ghidurile nutriționale actuale recomandă o reducere a consumului de produse alimentare de origine animală, inclusiv lactate, în paralel cu o plasare a grăsimilor vegetale mai apropiată de baza piramidei alimentare. Acest lucru înseamnă că uleiurile din plante și produsele obținute din acestea, consumate în cantități potrivite cu necesitățile nutriționale ale fiecărei persoane în parte, contribuie la o stare de sănătate mai bună.

Acest lucru este dovedit și de amplele studii efectuate pe persoanele vegetariene, care se bucură de numeroase avantaje: indice de masă corporală mai redus sau un nivel al colesterolului în limite normale. Mai mult, dacă ținem seama de faptul că producerea unei kilocalorii de aliment de origine animală consumă până la 20 de kilocalorii provenite din vegetale, este evident că hrana bazată pe alimente de origine animală este nesustenabilă, în special în condițiile creșterii populației și a nivelului de trai,” spune dr. Laura Davidescu, medic specialist în Nutriție și Siguranță Alimentară.

Upfield

Upfield este una dintre cele mai mari companii de produse alimentare pe bază de plante, obținute din agricultură gestionată responsabil și sustenabil, prevenind defrișările și asigurând prezervarea ecosistemelor și a resurselor naturale. Margarina, produs vegetal prin excelență, este considerată alimentul viitorului prin contribuția sa la protecția mediului și prin disponibilitatea nutrienților necesari unei alimentații sănătoase. Începând cu 2012, momentul renunțării la grăsimile parțial hidrogentate din ingrediente, responsabile de acizii grași trans, margarina a devenit un produs esențial pentru aportul de grăsimi nesaturate (grăsimi sănătoase) din surse naturale.

Grăsimile nesaturate din uleiurile de floarea-soarelui, in și rapiță din compoziția margarinei, contribuie semnificativ la conținutul adecvat de acizi grași. Aceste uleiuri sunt o sursă importantă de Omega-3 și Omega-6 și sunt, de asemenea, un ingredient util datorită conținutului semnificativ de vitamina E. Acizii grași joacă un rol important în multe procese fiziologice – furnizează energie, au un impact pozitiv asupra hormonilor, sistemului nervos și ajută organismul să utilizeze vitaminele liposolubile.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *