Cafeaua oferă un amestec complex de diferite arome, care produc împreună o gamă de experiențe senzoriale. Atunci când consumăm cafea, experiența senzorială completă se întinde pe întreaga perioadă a preparării până la consum. Poate începe cu aroma cafelei resimțită la deschiderea recipientului, la sugestiile vizuale observate atunci când preparăm cafeaua, inclusiv culoarea cafelei și prezența cremei sau a spumei cafelei.
Aroma cafelei
Aroma cafelei provine din diferiți compuși volatili produși prin prăjirea cafelei. Uleiul din cafea, care reprezintă aproape 10% din boabele prăjite de cafea, generează mare parte din savoarea sa. Prăjirea declanșează o serie de procese în boabe, generând dezvoltarea compușilor volatili care contribuie la profilul aromatic.
Aspectul vizual al cafelei și modul în care este prezentată poate juca de asemenea un rol important în experiența multi-senzorială și poate chiar avea un impact asupra gustului perceput al cafelei. Cercetările au sugerat că culoarea ceștii în care se servește poate avea un impact asupra percepției de gust al ceștii de cafea. De exemplu, într-un studiu a fost arătată o cană albă pentru a spori intensitatea cafelei și a fost descrisă ca mai puțin dulce comparativ cu cea servită într-o cană transparentă sau albastră 1 .
Un alt studiu privind arta preparării latte a sugerat că o formă dreptunghiulară, comparativ cu o formă mai rotundă, influențează așteptările oamenilor cu privire la preferință, gustul amar și calitatea băuturii2. Subțierea consistenței cafelei a fost de asemenea asociată unei arome și savori mai slabe a cafelei 3.
Cafeaua este unul dintre produsele cele mai studiate din lume
Cafeaua este unul dintre produsele cele mai studiate din lume, fiind subiectul a mii de studii științifice, la fel ca și cafeina. Un lucru este clar și anume că un consum moderat este benefic.
Cafeina este un compus activ farmacologic din cafea și un stimulent ușor al sistemului central nervos 4,5. Cafeina se regăsește în aproape 60 de specii de plante inclusiv cacao, nucile de kola, frunzele de ceai și boabele de cafea fiind cele mai cunoscute5.
Asociaţia Română a Cafelei (ARC)
Înfiinţată în martie 2001, Asociaţia Română a Cafelei (ARC) promovează interesele comerciale şi economice ale industriei cafelei. Asociaţia Română a Cafelei sprijină crearea unei pieţe a cafelei competitive şi transparente, astfel încât consumatorii români să beneficieze de o cafea de cea mai bună calitate, la cele mai bune preţuri. ARC este deschisă tuturor societăţilor comerciale active din industria cafelei din România.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail