Studiu GfK: Banii care puteau fi economisiți din scăderea TVA-ului s-au întors în piața de FMCG

Cum s-a văzut în piață reducerea TVA-ului la produse alimentare și la băuturi non-alcoolice aplicată în iunie anul acesta?

groceryCredit foto: Shutterstock

În primul rând, conform datelor INSSE, acest lucru s-a tradus într-o inflație negativă medie a prețurilor de -6.8% în perioada iunie – septembrie 2015.

Întrebarea cea mai des regăsită pe buzele jucătorilor din această industrie este “Ce s-a întâmplat cu acești bani?”

S-au descoperit mai multe ipoteze:

  • Românii au avut același comportament de cumpărare, păstrând astfel suma rămasă în portofelul lor
  • Au cumpărat mai mult
  • Au cumpărat mai scump
  • S-au reorientat către alte categorii

Cu ajutorul studiului Panel de Gospodării, GfK România a urmărit modificările din structura coșului de cumpărături.

În concluzie, din suma totală pe care românii ar fi putut să o economisească în urma unor prețuri mai mici, 76% a fost reintrodusă în circuitul cumpărăturilor de larg consum.

Au apărut deja primele semne că Moşul are gânduri mari anul acesta

Mai exact:

  • Mai mult de jumătate din această sumă a fost direcționată către produsele alimentare și băuturile non alcoolice.
  • 17 procente au mers către zona produselor ne-alimentare – produse de îngrijire personală și de îngrijire a casei.
  • Restul sumei a rămas în buzunarul românilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire.

Comportamentul de cumpărare a suferit modificări față de momentul prim al impactului scăderii prețurilor. La început, deși tot aproximativ 70% reveneau în FMCG, proporția dintre produsele alimentare și cele ne-alimentare a fost aproximativ egală (iunie – iulie 2015).

Studiul GfK remarcă, în special pentru produsele de îngrijirea personală, tendința de a cumpăra produse dintr-un segment de preț superior.

Între timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind în cea mai mare parte către bunurile alimentare.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „Studiu GfK: Banii care puteau fi economisiți din scăderea TVA-ului s-au întors în piața de FMCG”

  1. Pingback: Sinteza săptămânii 30 noiembrie - 4 decembrie 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *