Datele din Raportul CPS GfK Brand Footprint Europa 2024 publicat astăzi arată că Coca-Cola s-a menținut pe prima poziție în clasamentul celor mai alese mărci FMCG de către cumpărătorii români.
Achiziționarea de mărci FMCG
Raportul analizează modul în care consumatorii europeni achiziționează mărci FMCG (bunuri de larg consum). De fiecare dată când face o achiziție, shopperul se află într-un decision point – un moment în care decide să cumpere o marcă în locul alteia. Datele Consumer Panel GfK dezvăluie care sunt brandurile câștigătoare în acel moment crucial, folosind indicatorul Consumer Reach Points (Puncte de Contact cu Consumatorul). CRP se calculează prin înmulțirea a trei cifre: populația gospodăriilor dintr-o țară, penetrarea (procentul de gospodării care cumpără brandul X) și alegerea consumatorului (cât de des este cumpărat brandul X).
CRP reflectă puterea unui brand pe baza numărului de ocazii de cumparare în care acesta este luat de pe raft de catre shopperi. Toate datele incluse în raport se referă la achizițiile aduse acasă pentru a fi utilizate sau consumate acolo. Alimentele proaspete fără cod de bare (de ex. fructele și legumele), bateriile și hrana pentru animale de companies nu sunt incluse în analiză.
Romania – Most chosen FMCG brands 2024 | ||||
Poziție | Brand | CRP (Milioane) | CRP Dinamica | Schimbare poziție |
1 | Coca-Cola | 69,7 | -6,9 | 0 |
2 | Pepsi | 45,6 | 2,2 | 0 |
3 | Dr. Oetker | 41,8 | 6,1 | 0 |
4 | Chio | 31,9 | 6,4 | 0 |
5 | Borsec | 29,0 | 7,4 | 3 |
6 | Boromir | 26,6 | 3,0 | 5 |
7 | Lay’s | 26,6 | -2,8 | -1 |
8 | Fanta | 26,6 | -9,3 | -3 |
9 | Hochland | 26,5 | -0,3 | 0 |
10 | Zuzu | 25,3 | -6,8 | -3 |
|
Analiza mai arată că jumătate dintre mărcile din Top 10 au reușit chiar să-și mărească baza de shopperi în ultimul an (prin urmare, valoarea indicatorului CRP a crescut): Pepsi, Dr. Oetker, Chio, Borsec și Boromir. Acesta din urmă este singurul brand nou intrat în Top 10, în editia 2024 a raportului.
Roshen – cea mai mare marcă de ciocolată din Ucraina – a înregistrat cea mai rapidă creștere a penetrării pieței din Top 100 branduri FMCG din România. Acesta este “Most Rapid Growth Brand” în ediția din 2024 a raportului local.
CPS GfK și YouGov – de la opinia consumatorului până la comportamentul efectiv de cumpărare
În urma achiziției CPS GfK de către YouGov în ianuarie 2024, raportul Brand Footprint Europe din acest an include pentru prima dată date de la YouGov BrandIndex, instrumentul zilnic de urmărire a brandurilor și concurenților oferit de YouGov.
Datele combinate de la YouGov și CPS GfK reprezintă o punte indispensabilă între opiniile consumatorilor și comportamentele de cumpărare. Analizele valorifică expertiza ambelor companii pentru a oferi o perspectivă cuprinzătoare asupra motivațiilor și preferințelor care stau la baza acțiunilor consumatorilor.
Diana Scăunașu, Director General la CPS GfK România, comentează: „Raportul CPS GfK Brand Footprint Europe oferă o imagine de ansamblu asupra peisajului dinamic al preferințelor consumatorilor din România și din Europa. Poziția Coca-Cola ca marcă FMCG preferată în România demonstrează puterea brandului la momentul adevărului, cel în care se ia decizia de achiziție. Înțelegerea modului în care se comportă consumatorii în acest moment este o informație vitală pentru retaileri și producători, iar prin identificarea celor mai alese mărci din fiecare țară, companiile obțin informații valoroase pentru a-și înțelege și a interacționa cu clienții.”
„Raportul CPS GfK Brand Footprint Europe din acest an reprezintă un pas înainte prin includerea pentru prima dată a datelor YouGov, în urma achiziționării CPS GfK de către YouGov. Combinarea datelor YouGov și CPS înseamnă că producătorii și retailerii FMCG nu numai că vor vedea fiecare etapă a călătoriei cumpărătorilor, dar vor beneficia și de informații globale despre consumatori care îi ajută să își planifice, activeze și monitorizeze strategiile de marketing”, mai precizează reprezentantul CPS GfK România.
Despre raportul Brand Footprint Europe:
Raportul Brand Footprint Europe face parte din seria Global Brand Footprint în parteneriat cu Kantar Worldpanel. Datele sunt colectate din 21 de piețe europene, analizând peste 20.600 de mărci FMCG (mărcile private ale retailerilor nu sunt incluse).
Printr-o analiză riguroasă a datelor, raportul oferă informații valoroase despre preferințele consumatorilor și tiparele de cumpărare. Analizând factori precum gradul de penetrare și frecvența achizițiilor, CPS GfK oferă o imagine de ansamblu asupra brandurilor care au cucerit cu succes coșurile cumpărătorilor de pe continent.
În plus, raportul dezvăluie tendințe regionale interesante, și modul în care preferințele consumatorilor variază în diferite țări europene. De la alimente și băuturi la sănătate și frumusețe, clasamentele oferă o înțelegere nuanțată a brandurilor care rezonează cel mai puternic cu publicul local.
Consumer Panel Services GfK (CPS GfK)
Panelul de consumatori GfK este activ pe piața românească de research de peste 25 de ani. Consumer Panel Services GfK ajută cele mai recunoscute mărci de bunuri de larg consum și retail din lume să planifice, să urmărească și să-și activeze strategiile de produse, promovare și retail cu agilitate, viteză și certitudine totală. Acest lucru se realizeaza prin consultantă fact-based, expertiză și acces la o sursa sigură și vie de date despre consumatori, construită pe o baza loiala și în continuă creștere de membri ai panelului. Compania furnizeaza informatii cheie despre cine cumpără ce, unde, cât, cu ce frecventă și de ce. Metodologia de research premite observarea comportamentul cumpărătorilor în timp, în toate locatiile de cumpărături diferite, facand posibila măsurarea amprentei și oferirea unei viziuni ample și aprofundate asupra motivatiilor, comportamentelor și tiparelor shopperilor.
La în ceputul acestui an, compania a anuntat desprinderea de grupul GfK și finalizarea tranzactiei cu YouGov – lider de piată în ceea ce privește opiniile, motivatiile, dorintele, dar și obiceiurile media ale consumatorilor. Prin preluarea CPS GfK, YouGov își extinde oferta de servicii în sectorul european al bunurilor de larg consum și al comertului cu amănuntul. CPS GfK aduce paneluri din 18 tări europene care furnizează date din peste 100.000 de gospodării și 18 milioane de vizite de cumparare. Astfel, YouGov va oferi celor 1.100 de clienti ai CPS GfK accesul la o sursă de informatii despre consumatori aflată în continuă creștere și actualizată în permanentă, precum și la studii permanente de audientă de la 26 de milioane de membri înregistrati în panelurile CPS GfK de pe 55 de piețe.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare
