Grundig, producător global de aparate electrocasnice şi electronice, își reconfirmă angajamentul în combaterea crizei globale a risipei de alimente, prin lansarea inițiativei „Respect food”, cu ocazia Zilei Mondiale a Alimentelor.
Astfel, Grundig încurajează consumatorii să se implice activ în lupta împotriva risipei de alimente, prin adoptarea unui stil de viață sustenabil, pornind de la deviza „Irosirea alimentelor înseamnă irosirea vieții”.
Un studiu la nivel european realizat de Grundig, care analizează atitudinea consumatorilor față de risipa de alimente, confirmă că aproape o treime dintre europeni irosesc în medie peste 4 kg de alimente pe lună. Consumatorii invocă lipsa timpului și stilul de viață agitat. Totuși, același studiu relevă faptul că 90% dintre aceştia se arată preocupați de cantitatea de hrană pe care o irosesc.
Consumatorii care au copii au un motiv suplimentar pentru limitarea risipei de alimente: 84% au declarat că este foarte important să transmită copiilor importanţa unui stil de viaţă sustenabil (81%), să devină responsabili cu banii (63%) și să protejeze mediul înconjurător (55%).
„Soluția este clară! Lupta împotriva irosirii alimentelor începe acasă. Ca brand global și responsabil, Grundig militează pentru diminuarea risipei alimentelor. Prin intermediul mesajului campaniei noastre, şi anume ”Irosirea alimentelor înseamnă irosirea vieții”, încurajăm pe toată lumea să prețuiască hrana, deoarece aceasta este singura modalitate de a transforma planeta noastră în cea mai bună casă pentru noi.„, a declarat Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik Group, din care face parte Grundig.
Conform datelor ONU, în fiecare zi se produce suficient pentru a hrăni 12 miliarde de oameni și, totuși, o treime dintre alimente este risipită. Aproape 1 miliard de oameni suferă de subnutriţie, în timp ce 30 – 50% din cantitatea totală de alimente aruncate provine chiar din bucătăriile noastre.
„Trebuie să ne schimbăm modul de gândire, să ne asumăm responsabilități. Este important să reamintim lumii că hrana este o resursă limitată, de aceea ar trebui să acordăm o deosebită atenţie la ceea ce punem în coșul de gunoi. Prin adoptarea principiului Zero Waste Food chiar şi pentru o zi pe săptămână, putem avea o contribuţie semnificativă. Îi invităm pe toți să se alăture luptei noastre împotriva risipei de alimente.„, a încheiat Hakan Bulgurlu.
Statistici:
- Europenii au declarat că alimentele cel mai frecvent irosite sunt fructele (51%) și legumele (52%).
- Alte alimente des irosite sunt pâinea (38%) și produsele lactate (17%). Dulciurile se situează la polul opus, fiind cel mai puţin rispite (doar 3%).
- Conform studiului, europenii aleg dacă aruncă sau nu un aliment bazându-se pe aspect (57%), în timp ce în numai 16% dintre cazuri motivul invocat este termenul de valabilitate.
- 61% dintre europeni încearcă să consume alimentele în apropierea datei de expirare.
- 36% din europeni cred că irosesc prea multe alimente, dar numai 56% dintre aceștia sunt îngrijorați de cantitatea pe care o risipesc.
- 84% dintre europeni sunt de acord că este important să le transmitem copiilor importanța unui stil de viaţă sustenabil, cu accent pe nevoia reducerii la minimum a risipei de alimente.
Grundig face parte din Arçelik A.Ș, principalul producător de electrocasnice din cadrul Koç Group, companie listată în Top 500 Fortune Global. Grundig este producător global de aparate electrocasnice şi electronice şi lider european al pieței de produse electronice pentru casă. Brandul Grundig este recunoscut pentru designul modern și elegant al produselor, responsabilitatea față de mediul înconjurător, dar şi standardele înalte de calitate.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.