Un nou studiu realizat de Mastercard, brandul cunoscut pentru conectarea consumatorilor cu pasiunile acestora, arată că românii și-au îndreptat atenția către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele și cozonacul.
Și, deși mâncărurile tradiționale sunt preferate de o parte dintre aceștia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming și rețelele de socializare au fost o sursă de inspirație pentru mulți români în alegerea rețetelor (58%).
Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit și dorința de a avea un stil de viață mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilități (57%) și de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi. Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuință, 80% declarând că acest ritual se va menține pe termen lung.
Anul trecut a generat, totodată, o creștere a popularității „cinelor festive”, 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiații lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătății. În același timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.
Unul din trei români a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an
Normele de distanțare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziție al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulți bani pe alimente atunci când au achiziționat online, din pricina impulsului de a achiziționa diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceștia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar și după ridicarea restricțiilor.
Și cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări și seturi de pahare, au înregistrat un avans semnificativ. Alte elemente esențiale cinelor festive urmează, în același timp, un trend ascendent, 29% investind în articole de veselă și seturi de pahare, iar 23% achiziționând seturi de mobilier pentru living.
„Ultimele 12 luni au fost o reală provocare. Cu toate acestea însă, este reconfortant să vedem cum se conturează anumite tendințe pozitive, precum cea în domeniul culinar. Rolul principal al brandului nostru este conectarea oamenilor cu lucrurile care le aduc bucurie, fie oferindu-le experiențe unice, prin intermediul parteneriatelor noastre, fie punându-le la dispoziție modalități convenabile, sigure și rapide pentru achiziționarea articolelor de zi cu zi. Iar pentru noi, acest rol este cu adevărat De Neprețuit”, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România.
Cele mai populare mâncăruri de suflet din România:
- Mămăligă
- Ciorbă
- Salata De Boeuf
- Sarmale
- Cozonac
- Mici
- Ciorbă Rădăuțeană
- Papanași
- Ciorbă de burtă
- Tochitură moldovenească
- Jumări
- Balmoș
- Murături
- Alivenci
- Cighiri
Mastercard
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile Matsercard le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail