Studiu Napolact: 60% dintre români consideră micul dejun foarte important și 54% consumă produse lactate dimineața

Jumătate dintre români sar peste micul dejun, majoritatea fiind fără copii. Ei au tendința de a consuma ceva mai târziu în timpul zilei, ca mic dejun prelungit sau gustare, relatează studiul realizat de compania de cercetare Epiphany pentru FrieslandCampina România (Napolact) și dat publicității cu ocazia zilei de 1 iunie – Ziua Internațională a Laptelui (International Milk Day).

napolact

Doar 6 din 10 români consideră că micul dejun este important și tind să petreacă nu mai mult de 10 minute pentru pregătirea micului dejun în timpul săptămânii. Cu toate acestea, în weekend dedică mai mult timp (peste 15 minute) pentru pregătirea micului dejun.

În România, micul dejun (32%) și gustarea intermediară (33%) sunt la fel de importante.

Studiu Napolact: Produsele lactate la micul dejun

Peste jumătate dintre români consumă produse lactate dimineața, iaurtul fiind produsul lactat preferat de către adulți, iar trei din cinci copii consumă lactate în timpul dimineții, cele mai populare fiind cerealele cu lapte.

Astfel, 54% dintre români au declarat că în cursul dimineții consumă produse lactate, înainte de micul dejun, în timpul acestuia și după.

Consumatorii de lactate sunt familii cu copii care consideră că micul dejun și o alimentație sănătoasă sunt importante. Consumul general de lactate este determinat mai mult de alimentele lactate (unt, brânzeturi, iaurturi) – 36% decât de băuturile lactate (lapte, iaurturi de băut) – 29%. Produsele lactate se consumă cel mai mult în timpul micului dejun și al micului dejun prelungit.

Iaurtul simplu este cel mai consumat produs conform studiului Napolact

Dintre produsele lactate, iaurtul simplu este cel mai consumat produs, care face chiar parte din primele 10 produse alimentare consumate în toate ocaziile de dimineață, pe locul întâi fiind pâinea, care este și cel mai consumat aliment pe parcursul săptămânii. Produsele lactate sunt cel mai adesea combinate cu carbohidrați, cum ar fi sandvișurile și alte tipuri de produse de panificație.

Referindu-ne strict la clasamentul produselor lactate, cel mai des menționat de respondenții la studiu a fost iaurtul simplu, pe locul doi fiind brânza, urmată de cerealele cu lapte și crema de brânză.

Consumul de băuturi lactate este determinat în primul rând de cafeaua cu lapte, care asigură energia necesară la începutul unei zile. Cafeaua cu lapte este cea mai consumată, urmată de lapte simplu și face parte din primele cinci băuturi cele mai consumate în toate ocaziile. Indiferent de loc, acasă sau în afara domiciliului, dimineața consumul de băuturi lactate este în top trei. Consumul de băuturi lactate la domiciliu este mai mare comparativ cu cel în alte locuri.

1 iunie – Ziua Internașională a Laptelui

“1 iunie – Ziua internațională a laptelui este o zi pe care tot mai mulți ar trebui să o sărbătorim deoarece celebrăm un aliment important – laptele! Acest aliment este unul versatil pentru un mic dejun rapid și nu numai. Laptele poate completa perfect orice tip de mâncare. Napolact vine în întâmpinarea celor care adoptă o dietă sănătoasă, care să constituie un aport de energie în fiecare zi, o dieta așa cum se cuvine. Laptele aduce o sursă bună, naturalã de proteine, minerale și vitamine și oferă o nutriție completă pentru copii și adulți. Ne propunem prin produsul Napolact să punem pe mesele românilor un plus de sănătate și gust,” spune Răzvan Orbulescu, Director de Marketing FrieslandCampina România.

În privința conținutului băuturilor lactate consumate, respondenții au precizat că acestea sunt pe bază de lapte de origine animală, neîndulcite și proaspete și aproximativ unul din cinci sunt organice.

Alimentele lactate sunt consumate în principal din motive de comoditate și sănătate/nutriție, aceste motive sunt în concordanță cu nevoile generale de alimentație ale consumatorilor români de-a lungul orelor dimineții. Alimentele lactate sunt consumate pentru o nutriție convenabilă, în timp ce băuturile lactate sunt consumate mai ales pentru a crește energia.

Copiii și produsele lactate

În rândul copiilor, gustările intermediare au cea mai mare pondere între ocaziile de a mânca de dimineață și chiar depășesc ponderea micului dejun.

Copiii consumă mai multe produse lactate decât adulții, iar aportul de lactate este determinat în principal de băuturile lactate (lapte, lapte bătut, sana etc.), care sunt consumate de trei din cinci copii în timpul dimineții.

Cerealele cu lapte

Cerealele cu lapte sunt principalul „vehicul” pentru consumul de lactate în rândul copiilor, deoarece este cea mai bună şi comodã alegere pentru micul dejun și micul dejun extins.

Respondenții au arătat că sănătatea este un motiv esențial pentru copiii români să mănânce lactate, iar în cazul laptelui simplu a fost menționată ca importantă dezvoltarea lor fizică. Consumul de băuturi lactate este similar în rândul copiilor mai mici și mai mari, iar laptele simplu este cel mai popular produs lactat din toate grupele de vârstă.

Consumul de cereale cu lapte și sandvișuri/pâine crește pe măsură ce copiii cresc, iar consumul de fructe scade.

Compania de cercetare Epiphany a realizat anul trecut acest studiu cantitativ pentru a înțelege rutina de dimineață a consumatorilor români și tipurile de alimente și băuturi consumate. La studiu au participat 1490 bărbați și femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani și 757 părinți care au răspuns pentru copiii lor cu vârste cuprinse între 2 și 12 ani.

napolact

FrieslandCampina România

FrieslandCampina România este unul dintre principalii operatori din industria locală de lactate și parte a companiei olandeze FrieslandCampina, organizație aflată în topul producătorilor mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piaţa din România cu brandurile Napolact, Campina, Oke şi Dots şi oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt şi gustări pe bază de lapte.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *