Studiu PwC: 41% dintre producători cred că principala preocupare în următoarele șase luni o reprezintă amenințările concurențiale

Concurența este cea mai mare preocupare pentru companiile de producție în următoarele șase luni, urmată de sănătatea angajaților, locurile de muncă și digitalizarea operațiunilor, potrivit sondajului global ”Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaționali (COO).

Pwc

Credit foto: Shutterstock

Astfel, 41% dintre producătorii intervievați au menționat ca principală preocupare în următoarele șase luni amenințările concurențiale, 35% îngrijorările privind sănătatea angajaților și locurile de muncă, 34% digitalizarea, 34% siguranța și sustenabilitatea, iar 29% presiunea crescută a reglementărilor.

Producătorii au investit prea încet în fabrici inteligente, lanțuri de aprovizionare digitale și comerț electronic, iar pandemia COVID-19 le-a dezvăluit punctele slabe, punând presiune pe viteza și eficiența afacerii, dar cu păstrarea calității. Pentru a ajunge la un echilibru, companiile trebuie să acorde prioritate optimizării proceselor, controlului calității, monitorizării producției în timp real, îmbunătățirii lanțului de aprovizionare și dezvoltării angajaților”, a declarat Kenneth Spiteri, Partener și Lider al Practicii de Audit, PwC România.

În ceea ce privește digitalizarea, 70% dintre companii spun că IoT și cloud vor fi pilonii tehnologiei de fabricație, iar aproximativ jumătate vor acorda prioritate automatizării proceselor (RPA), în perioada menționată.

Sănătatea angajaților și tranziția către un nou mod de lucru vor fi de asemenea printre priorități. În ceea ce privește tranziția către un nou mod de lucru, aceasta se va axa pe trei aspecte: îmbunătățirea competențelor digitale, găsirea de talente și munca flexibilă (telemunca, ore flexibile etc.).

Criza sanitară afectează diferit producătorii

Sondajul relevă că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare și amenințări competitive mai mari, în timp ce companiile mai mari se luptă mai mult cu distribuția și schimbările cererilor clienților.

Pe categorii, producătorii business to business au probleme mai mari de siguranță și sustenabilitate, presiuni de reglementare, riscuri de securitate cibernetică și lipsa competențelor pentru vânzarea unor produse complexe. În același timp, firmele business to consumer suferă din cauza întreruperii afacerii, a presiunilor asupra fluxului de numerar și a reducerii cheltuielilor clienților.

În următorii 1-2 ani, amenințările concurențiale vor rămâne o preocupare de top, alături de reglementare, siguranță și digitalizare. În același timp, îngrijorările legate de sănătatea și locurile de muncă ale angajaților, discontinuitatea afacerii, cheltuielile reduse ale clienților și recesiunea vor scădea.

Potrivit sondajului, aceste tendințe vor crea noi provocări pentru producători, care vor trebui să accelereze inovația, să digitalizeze produsele și serviciile, să îmbunătățească forța de muncă și să înlocuiască sistemele vechi inflexibile.

La nivel sectorial, concurența va reprezenta o provocare mai mare pentru producția industrială decât pentru sectorul farma, în timp ce producătorii din farma vor lupta mai mult cu cerințele de siguranță și sustenabilitate decât firmele de produse de larg consum. În mod similar, digitalizarea produselor și serviciilor va fi o problemă mai mare pentru firmele aerospațiale și de apărare decât pentru companiile din energie și utilități, care se vor confrunta însă cu schimbări bruște ale cererii.

Sondajul a inclus 585 de companii mari din opt industrii, din Japonia, Germania, SUA, China și Marea Britanie.

PwC

Misiunea PwC este de a construi încredere în cadrul societății și de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Este o rețea de firme prezentă în 155 de țări cu mai mult de 284.000 de profesioniști ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *