Rata de încetare a contractelor de muncă în România a fost de 16,4% anul trecut, în creştere cu 0,2% faţă de anul precedent, potrivit studiului PwC Saratoga 2014. Valoarea este uşor mai ridicată faţă de media din Europa Centrală şi de Est de 14,9% şi cea din Europa de 14,3%.
„Deşi la nivelul muncitorilor se observă o scădere a ratei de încetări ale contractelor de muncă, în rândul personalului administrativ s-a înregistrat o creştere a acestei rate, reflectând presiunea pusă de angajatori pe departamentele de suport. Totodată, ţinând cont de scăderea ratei de recrutare externă (de la 14,1% la 11,9%) se observă continuarea eforturilor angajatorilor de optimizare a schemei de personal, conform modelului adoptat de multe organizaţii de a genera aceleaşi rezultate cu resurse mai puţine”, a declarat Horaţiu Cocheci, senior manager, liderul echipei de Servicii de Consultanţă în Resurse Umane din PwC România.
Credit foto: Shutterstock
Din punctul de vedere al sectoarelor de activitate, arată PwC, se observă în continuare o rată peste medie a încetărilor în retail (sector tradiţional caracterizat printr-o fluctuaţie mare de personal) şi în FMCG – industria bunurilor de larg consum (în creştere cu 8% faţă de anul anterior), semn al restructurărilor masive din acest sector de activitate din ultima perioadă. În schimb, în sectorul farmaceutic şi în cel de producţie industrială rata de încetare a contractelor de muncă a fost sub media pieţei.
Potrivit comunicatului, un alt comportament reprezentativ pentru perioada recesiune şi post-recesiune este absenteismul organizaţional.
Deşi România rămâne sub nivelul ţărilor europene în ceea ce priveşte absenteismul, s-a înregistrat o creştere a ratei acestuia de la 1,5% la 2,4%, mai ales în rândul specialiştilor (de la 2% la 2,4%) şi a muncitorilor (de 2,6% la 3,1%), cu precădere în sectorul bunurilor de larg consum.
Studiul PwC Saratoga România 2014 prezintă date exhaustive referitoare la indicatori ai capitalului uman pe baza datelor colectate de la 80 de companii participante din cinci ramuri economice (industria farmaceutică, industria bunurilor de larg consum, produse industriale, retail şi servicii financiare).
Sursa: Agerpres
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.