Studiu: 4 din 10 români obișnuiesc să consume cel mai des apa îmbuteliată minerală plată. Comportamentul de consum al românilor privind apa îmbuteliată

În contextul în care România se află pe locul 10 în anul 2018 în ceea ce privește consumul de apă îmbuteliată, nivelul fiind sub media de 119 de litri per capita (EFBW), Reveal Marketing Research și-a propus să investigheze care este peisajul actual în privința consumului de apă îmbuteliată în țara noastră. Ce apă obișnuiesc să consume cel mai des, ce părere au despre apa de la chiuvetă, care sunt criteriile de alegere și atributele importante atunci când cumpără apă îmbuteliată? 

apa

Apa îmbuteliată în detrimentul apei de la chiuvetă

Studiul Reveal Marketing Research a descoperit că 52% dintre români consideră că apa de la chiuvetă nu este complet potabilă, iar consumul acesteia poate dăuna sănătății. Al doilea segment, format din 30.4% dintre respondenți – aceștia cred că pot bea direct apă de la chiuvetă fără să o filtreze, iar sănătatea să nu le fie afectată în niciun fel. Un procent de 18.6% este reprezentat de românii care cred că apa de la chiuvetă este complet dăunătoare și preferă să bea doar apă îmbuteliată.

Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg românii apa minerală plată?

  •   Calitatea produsului (45.4%).  
  •   Prețul accesibil (41.5%). 
  •   Sursă / proveniență (23.8%). 

Care sunt top 3 criterii pe baza cărora aleg românii apa minerală carbogazoasă?

  •   Calitatea produsului (42.2%) – ca și în cazul apei minerale plate, calitatea produsului este un factor important, consumatorii orientându-se spre un brand pe care îl consideră calitativ. 
  •   Prețul accesibil (37%) – factor determinant atât în achiziția apei minerale carbogazoase, cât și în achiziția apei minerale plate. 
  •   Compoziția apei (24.6%).  

Reprezinți o companie care furnizează servicii, soluții și echipamente pentru retail și pentru companii, în general?
Înregistrează-ți compania în platforma B2B Meetings!

Prețul accesibil și calitatea ridicată în top 3 atribute atunci când vine vorba de cumpărarea apei îmbuteliate

Reveal Marketing Research a înregistrat atributele cele mai importante pentru români, atunci când cumpără apă îmbuteliată. Astfel, studiul a ajuns la următoarele concluzii în privința apei minerale plate: cel mai important atribut menționat de 40.6% dintre consumatori este accesibilitatea prețului, urmat de, calitatea ridicată a produsului cu 32.6%, apoi atributul referitor la puritatea apei cu 31.3%. În ceea ce privește apa minerală carbogazoasă, cele mai importante atribute sunt deopotrivă: calitatea ridicată a produsului (38.6%), accesibilitatea prețului ( 38.3%) și puritatea apei (30.2%).

Aceste rezultate pot fi utile pentru producătorii de apă îmbuteliată la nivel de comunicare. Pentru a identifica cele mai bune strategii de comunicare cu publicul țintă, brandurile pot apela la studii de imagine de brand pentru a descoperi ce aspecte influențează nivelul lor actual de notorietate prin siguranța pe care o transmit și cum pot acționa pentru a-l îmbunătăți.

Pe lângă nivelul de notorietate, studiul a analizat și consumul declarat de apă îmbuteliată și a identificat din ce medii consumă în medie românii. Astfel că pe primul loc se află mediul urban (44%), respectiv mediul rural (36.7%).

apa

Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

O dată pe zi, de luni și până vineri, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de servicii pentru retail. B2B Meetings este un ecosistem care are rolul de a programa întâlniri de business virtuale sau fizice între furnizorii de servicii pentru retail și comercianți.

Înregistrare gratuită

2Performant

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *